این بار وعده وزارت کشور؛ شهردار شهرکرد در هفته جاری منصوب می شود


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903577

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری:

بهادر عبدالغنی گفت: با توجه به آخرین پیگیری های انجام شده در وزارت کشور در خصوص شهردار شهرکرد و بر اساس وعده این وزارتخانه، تعیین تکلیف شهرداری شهرکرد در هفته جاری انجام خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهادر عبدالغنی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی خاطرنشان کرد: مجوز شهردار در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و مراکز منطقه با امضای وزیر کشور است.


وی افزود: بر اساس آخرین پیگیری های انجام شده در وزارت کشور در خصوص شهردار شهرکرد و با توجه به قولی که این وزارتخانه داده است، در هفته جاری سمت شهردار شهرکرد مشخص می شود.


مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دلیل طولانی شدن روند انتخاب از سوی وزارت کشور شاید تعارض این وزارتخانه با موضوعاتی مانند ناآرامی های اخیر باشد که اولویت ها و شهرداران را تغییر داد. چند شهر دیگر مانند کرج و گرگان هنوز مشخص نشده است.


عبدالغنی با اشاره به اینکه پیگیری انتصاب شهردار شهرکرد ادامه دارد، گفت: آخرین اطلاعات در خصوص صحت گواهینامه یا پذیرش آن از سوی وزارت کشور برای گزینه شهردار شهرکرد حاکی از رفع این مشکل است.


وی گفت: انحلال شورای اسلامی شهر و روستا به راحتی اتفاق نمی افتد، هر گونه تخلفی توسط اعضای شورا در هیئت رسیدگی به تخلفات و رسیدگی استانداری با حضور دو نماینده شورای استان و شورای استان بررسی می شود. رئیس کل دادگستری در صورتی که تصمیم بر انحلال شورا با این شورا باشد باید به تایید هیات مرکزی شهر تهران برسد.


مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تنها موضوعی که مطرح می شود این است که اگر با توجه به ابلاغیه های صادره و شرایط موجود موضوع توقف بحث خدمات شهری و عدم انتخاب شهردار باید مطرح شود. در هیأت اختلاف مطرح شود و رسیدگی به تخلفات شورا مطرح و در مورد آن تصمیم گیری شود.


عبدالغنی افزود: آرای هیأت حل اختلاف با توجه به تخلف صادر می شود و موارد خاصی وجود دارد که بسته به شرایط بررسی می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید