شهرکرد، شهری که همچنان منتظر دست باز شهردار/ فرماندار برای ورود به تخلفات احتمالی شورای شهر شهرکرد است.


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882242

مشکلات شهری در شهرداری شهرکرد در نبود سازمان ناب و در راس آن شهردار بحرانی می شود و لازم است هر چه زودتر این تکلیف مشخص شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر بر اساس ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور، انتخاب شهردار برای مدت چهار سال است، وظیفه ای که شورای شهر ششم در شهرکرد پس از گذشت یک سال از تصدی مسئولیت هنوز نتوانسته آن را به درستی به دست آورد

شهرکورد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری هنوز مشخص نشده و شهرداری توسط ناظر اداره می شود، موضوعی که اعتراضات گسترده ای را در آن شهر به دنبال داشته است.

به گفته مدیرکل دفتر امور شهرداری ها و مشاوره های استانداری چهارمحال و بختیاری، اختیارات سرپرست به اندازه شهردار نیست و به همین دلیل است که حتی زباله ها روی زمین در شهرکرد رها می شود. خیابان ها لانه سگ های ولگرد هستند و آشغال های سنگین را می توان در هر زمان و هر مکان پیدا کرد. جایی که دوست دارند پارک کنند و…

مشکلات شهری در شهرداری شهرکرد در نبود سازمان ناب و در راس آن شهردار بحرانی می شود و لازم است هر چه زودتر این تکلیف مشخص شود.

بنابراین با توجه به اظهارات مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری و معاون هماهنگی امور شهروندی استانداری چهارمحال و بختیاری می توان نتیجه گرفت که زمان آن فرا رسیده است. قدرت برای قدم گذاشتن در نقش شهردار رکورد شطرنج.


7c6eb2eb 2d7a 4955 b341 409bcd61c81b خبر خاکستری


استان چهارمحال و بختیاری می توانند در انتخاب شهردار شهرکرد شرکت کنند


بهادر عبدالغنی مدیر کل دفتر امور شهرداری ها و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص مسائل انتخاب شهردار شهرکرد اظهار داشت: در روند انتخاب شهردار شهرکرد تا کنون شورای شهر ششم چهار نفر را به عنوان ناظر انتخاب کرده است. شهرداران


وی با اشاره به اینکه سه ماه پیش با دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نامه ای به شورای اسلامی شهر شهرکرد ارسال شد، افزود: شهردار سابق (محمدتقی جپلاگی) با هفت رای با رأی موافق انتخاب شد. حمایت همه جانبه اما علیرغم در این حادثه شاهد برخورد دوگانه شورای شهر بودیم.


مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سرانجام با ابلاغ وزارت کشور محمدتقی جپلاگی شهردار شهرکرد شد. بحث های داخلی بین شورا و شهردار صورت گرفت و در نهایت شهردار فعلی برکنار شد.


عبدالغنی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری شهرکرد مجددا وارد فرآیند نظارت شده و نزدیک به دو ماه است که شهرداری تحت نظارت اداره می شود، نامه هایی در این زمینه نوشته شده و حتی حساسیت موضوع تعیین تکلیف شهردار شهرکرد نیز بوده است. به وزارت کشور گزارش شده است.


وی با بیان اینکه بار دیگر با شرایط انتخاب شهردار جدید مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: قبول داریم که این تحولات در خصوص انتخاب شهردار شهرکرد منجر به عدم خدمت رسانی مناسب و مناسب به شهروندان می شود و نامه ها نیز همیشه در موضوعات مختلف در محاکمه نوشته شده است.


مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: به نظر می رسد با شرایط موجود شهردار مستقر از اختیارات کامل شهردار برخوردار نیست و نمی تواند کارکرد مطلوب ارائه خدمات شهری را در شهرکرد ارائه دهد. .


عبدالغنی با تاکید بر اینکه تخلفات اعضای شورای اسلامی در هیات حل اختلاف که دبیرخانه آن در حوزه معاونت عمرانی و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری است، مطرح می شود، گفت: مدت یک ماه برای انتخاب شهردار همیشه مورد سوال است.


وی تاکید کرد: قرار است با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی جمهحال و بختیاری، فرماندار شهرکرد و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، گزارش یکساله از عملکرد شورای شهر شهرکرد ارائه شود. … در صورتی که به موجب قانون تشکیلات و وظایف شوراها تعیین شود، طبق قانون توسط هیأت حل اختلاف تعیین خواهد شد.


8e334b17 eea0 47c0 b20f 3fc408bf28fc خبر خاکستری


شهردار سابق شهرکرد نباید بدون جایگزین برکنار می شد


علی حیدری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: زمانی که شهردار قبلی شهرکرد برکنار شد هم به صورت کتبی و هم حضوری اعلام کردم که این اقدام عجولانه انجام نشود، گزینه جایگزین به عنوان شهردار انتخاب شود و سپس شهردار را برکنار کنید.


وی افزود: در عین حال رئیس شورای اسلامی شهرکرد قول داد که ظرف یک ماه آینده برای انتخاب شهردار تصمیم گیری کند.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پس از انتخاب شهردار، افرادی که مخالف وی هستند به مرکز مراجعه می کنند و می گویند ما مخالف این انتخابات هستیم و طومارهایی نیز نوشته می شود که به شدت اشتباه است.


حیدری تصریح کرد: متأسفانه وجود چند دستگی در شورای شهر شهرکرد کار انتخاب شهردار را به این مرحله رسانده است. از نظر قانونی حدود 45 روز از خرداد می گذرد و شورا هنوز در مورد انتخاب شهردار به نتیجه نرسیده است.


وی خاطرنشان کرد: مشارکت در تعیین تکلیف انتخاب شهردار بر عهده معاون هماهنگی امور عمرانی بخشداری است و در چارچوب وظایف وی باید در این امر مشارکت داشته باشم.


به گزارش جهانبین نیوز؛ انتخاب شهردار کار سخت و خارق العاده ای نیست که در رکورد یک ساله شطرنج با پیچ و خم های زیادی مواجه شده است.


انتخاب شهردار وظیفه اصلی و اولیه شورای شهر است، وظیفه ای که در شهرکرد یک ساله با فراز و نشیب های زیادی مواجه بوده است، انتخاب چهار شهردار در یک سال عملکرد شورای شهر شهرکرد است، عملکردی که مورد قبول مردم و مسئولان ذیربط نیست.


شهر نمی تواند منتظر اختلافات داخلی در شورا باشد که عده ای شهردار را انتخاب می کنند و عده ای با تهیه امضا و ارجاع نهادهای مرکز او را لغو می کنند.


مسئولان شهری در شهرکرد، مردم منتظر تعیین شهردار شهرکرد هستند، موضوعی که باید خیلی زودتر از اینها تعیین می شد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید