منتظر مکاتبات بخشدار هستیم/ پرونده شهردار برای حل اختلاف به شورای استان ارجاع شد.

ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782368

نایب رئیس شورای شهرداری بناب در پاسخ به علت عدم صدور حکم شهردار:

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بناب از ارجاع پرونده رد صلاحیت شهردار منتخب به شورای حل اختلاف استان خبر داد و گفت: منتظر پاسخ استانداری آذربایجان شرقی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنا بازاز، بنابی درباره تاخیر در صدور حکم شهردار بناب گفت: شورای ششم از روز برگزاری انتخابات بلافاصله با تکالیف قانونی خود آشنا شد و سرپرست شهرداری را انتخاب کرد. او به نوعی شهردار بوده است.

وی تا کنون 30 جلسه اعضای شورا برگزار کرده است و می گوید: تاکنون هیچ موضوع و مشکلی برای مردم مطرح نشده و توسط شورا حل نشده است. این در حالی است که شورای شهر در این مدت شهردار شهر را هم انتخاب کرد که از سوی شورای شهر رد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بناب همچنین در خصوص معرفی و پیگیری شهردار منتخب بناب به وزارت کشور، افزود: محمدرضا صمیمی مدیرکل دفتر شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور. استاندار آذربایجان شرقی با استناد به تبصره ۲ ماده ۸۹ قانون وزارت کشور که وظیفه نظارت بر قانون شوراها را بر عهده دارد، مستند و ارائه نمود که موضوع مطروحه در خصوص شورای شهرداری بناب دارای قانونی است. اعتراضات و بر اساس مفاد 106 قانون تشکیلات و تکالیف انتخابات شوراها، این موضوع مجدداً در شورای حل اختلاف استان آذربایجان شرقی مطرح شد. (این در حالی است که شهردار منتخب به دلیل 29 سال خدمت و ایثارگری دارای پروانه خدمت 35 ساله است).

باز بنابی همچنین طی دو مکاتبه با استاندار آذربایجان شرقی از اقدامات بعدی شورای اسلامی شهر بناب در این مدت خبر داد و خاطرنشان کرد: درخواست در این خصوص را بررسی کرده ایم اما تا به امروز پاسخ مناسبی در خصوص انتخاب این شورا داده شده است. شهرداری توسط فرماندار و کل مدیر ما شورای اسلامی، شهر و روستای وزارت کشور را دریافت نکردیم. به همین دلیل اعلام می شود شورای اسلامی شهر بناب به وظیفه محوله عمل کرده و منتظر پاسخ فرمانداری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید