ارجاع طرح شفافیت قوا به شورای تجدید ساختار در صورت رد توسط شورای نگهبان/تصمیم با نمایندگان مجلس


ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891133

یکی از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای نگهبان این بار به طرح شفافیت قوا اعتراض کرد، می توانیم آن را برای تصویب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کنیم.

«علی حدادی» سخنگوی شوراها و کمیسیون داخلی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح شفافیت سه قوه گفت: برای جلب نظر شورای نگهبان، طرح شفافیت نیرو در کمیته بررسی و نواقص آن رفع و پس از ارجاع به صحن علنی به تصویب رسید. توسط نمایندگان

وی با اشاره به اینکه این طرح قبلاً به شورای نگهبان ارسال شده و مجلس منتظر اعلام نظر شورای محترم نگهبان است، تصریح کرد: در صورت تایید شورای نگهبان، تشریفات قانونی برای ابلاغ به دولت انجام خواهد شد و در صورت ایراد شورای نگهبان، مجلس باید نسبت به کمیسیون طرح اقدام کند.


نمایندگان در مورد ارسال طرح شفافیت به مجمع تشخیص تصمیم می گیرند

حدادی ادامه داد: این بستگی به نظر همکاران ما در شورای اسلامی دارد که اصرار به تصویب طرح داشته باشند یا خیر. مواردی که شورای نگهبان مطرح می کند باید بررسی شود و برای حل و فصل مشکلات در مجلس اقدام شود.

بر اساس این گزارش، طرح شفافیت سه قوه در حالی در شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت که پیش از این نمایندگان با طرح شفافیت در آرای نمایندگان مخالفت کرده و عدم حمایت کارشناسی و تصویب عجولانه طرح را از دلایل عدم مخالفت با این طرح عنوان کردند. به همین دلیل قانون شفافیت مراجع سه گانه تهیه و در مجلس بررسی شد.

آن هم تا این که شورای نگهبان در جریان بررسی طرح مصوب مجلس، ابهاماتی را در مورد ذی نفعان طرح مطرح کرد و برای رفع مشکل به مجلس فرستاد و نمایندگان ملت پس از اصلاح برای بار دوم برای تصویب به شورا فرستادند. ایرادات طرح را فرستادند.

دیدگاهتان را بنویسید