منتظر تصمیم شورای حل اختلاف وزارت کشور در خصوص تصمیم شهردار زنجان هستیم.

ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786320

استاندار زنجان با بیان اینکه شورای حل اختلاف وزارت کشور باید در مورد حکم شهردار زنجان اظهار نظر کند، گفت: در حال حاضر منتظر پایان زمان قانونی هستیم تا نظر شورای حل اختلاف را اعلام کنیم تا ببینیم چه رأیی صادر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر محسن افشارچی در جمع خبرنگاران موج رسا و ایسنا درباره آخرین وضعیت انتصاب شهردار زنجان اظهار کرد: انتخاب شهردار روند قانونی خود را دارد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر منتخب مردم هستند، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر طبق قانون، شهردار مورد نظر خود را انتخاب می کند.

افشارچی با بیان اینکه اطلاعات شهردار منتخب پایتخت منطقه توسط شورای تصمیم گیری به وزارت کشور ارسال می شود، افزود: تصمیم شهردار مرکز استان در صورت تایید توسط وزارت کشور صادر می شود. در غیر این صورت شورا می تواند بر رأی گیری اصرار کند.

استاندار زنجان با اشاره به رد تصمیم شهردار منتخب زنجان در وزارت کشور گفت: شورای اسلامی شهر زنجان پس از رد این مصوبه بر رای خود اصرار داشت.

وی با بیان اینکه شورای حل اختلاف وزارت کشور باید در این خصوص اظهار نظر کند، افزود: در حال حاضر منتظریم تا زمان قانونی به پایان برسد تا نظر شورای حل اختلاف را اعلام کنیم تا ببینیم چه آرایی صادر می کنند.

افشارچی با تاکید بر اینکه صدور حکم شهردار زنجان از مراحل قضایی وی می گذرد، خاطرنشان کرد: طبق قانون تنها باید منتظر اعلام تصمیم شورای حل اختلاف در این زمینه باشیم و شهرداری نیز به این موضوع رسیدگی خواهد کرد. تا آن زمان توسط شهردار اداره می شد.”

به گزارش من نژاد؛ اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه رسمی و علنی روز 29 شهریورماه با 5 رای از 9 رای ماخوذه عباس رشاد را به عنوان شهردار زنجان انتخاب کردند که به دلیل نداشتن تجربه مدیریتی مرتبط، تصمیم وی از سوی وزارت کشور رد شد.

سپس شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه 4 آبان ماه با حضور 7 نفر با 5 رای بر انتخاب خود اصرار داشت که باید در شورای حل اختلاف وزارت کشور بررسی و اعلام شود.

همچنین منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، روز یکشنبه (30 آبان) در گفتگو با خبرنگار موج رسا؛ وی گفت: جلسه شورای حل اختلاف وزارت کشور در هفته جاری برگزار می شود و شورای اسلامی شهر زنجان طبق قانون شورای مذکور عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید