دست ما برای سرمایه گذاران باز است / کلاه گشاد شهردار معاون ستاد

زمان: 15:38
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776845

جلسه امروز شورای شهرداری در تبریز با گزارش کمیسیون سرمایه گذاری ، شرکت توزیع برق و بررسی درخواست موسسه بصیر به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج ، اولین دستور کار امروز گزارش کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهرداری تبریز است که در آن حجت الاسلام و المسلمین کاظم زعفرانچیلر که بیان می کند موضوع سرمایه گذاری در تبریز یک داستان غم انگیز است ، می گوید: منطقه رشیدی ، خاک و آرامگاه شاعر به زیر تیرها منتقل شده است.

وی با اشاره به کارهای انجام شده در کمیته سرمایه گذاری گفت: سیاست هایی برای بررسی ، اطلس سرمایه گذاری و آسیب شناسی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورا ادامه داد: در چهار سال گذشته هیچ پروژه سرمایه گذاری در تبریز انجام نشده و وضعیت مطلوب نیست ، شهرداری متکی به عوارض است و بهتر است به جای نام شهرداری هزینه ها را نام ببرید. . “

وی با بیان اینکه 100 درصد پروژه های ما یا مشکل مالکیت دارند و یا مشکل سرمایه گذاران را دارد ، گفت: اداره سرمایه گذاری با چهار نفر در شهرداری چه کاری می تواند انجام دهد؟

حجت الاسلام ظفرانچیلر با کنایه نظر شهرداری را درباره سرمایه گذار بیان کرد: نظر شهرداری در مورد این سرمایه گذاری این است که شخصی پول اضافی گذاشته و “باشینه داش سالا” می خواهد.

وی ادامه داد: در شهرهای دیگر سرمایه گذاران برای بحث کلی سرانه جذب می شوند و ما فقط در مورد مسائل تجاری سرمایه گذاران را جذب کرده ایم و نمی دانیم چند سرمایه گذار و چقدر سرمایه گذاری در شهر داریم.

ذبح سرمایه گذار در شهرداری تبریز

عضو شورای شهرداری تبریز با اشاره به بروکراسی های اداری گفت: شهرداری تبریز آنقدر سرمایه گذار را کشته که سرمایه ای باقی نمانده است.

وی ادامه داد: امروز فردی داریم که می خواهد میلیاردها دلار سرمایه گذاری کند اما آنقدر به شهرداری فرار کرده است که پوشه ای که در دست دارد ناپدید شده است.

حجت الاسلام ظفرانچیلر خطاب به شهردار گفت: از شهردار می خواهیم هرچه زودتر کسانی را که در زمینه سرمایه گذاری و گردشگری تخصص دارند گرد هم آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما شکایت دارند که شما بیش از حد با منابع انسانی سر و کار دارید در حالی که تعهدات شهرداری بدون نیروی کار انجام نمی شود. اگر عدالت بین نیروی کار رعایت نشود ، تغییری رخ نخواهد داد.

آغوش باز را برای استقبال از سرمایه گذاران باز کنید

عباس رنجبر ، شهردار تبریز ، در مورد این گزارش توضیح داد: سازمان سرمایه گذاری در شهرداری برای تشکیل مورد تأیید قرار گرفته است ، اما شخصی که می خواهیم به سراغش برویم یک فرد عالی رتبه در تهران است که از آمدن به این سمت خوشحال نیست.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم تغییری ایجاد کنیم ، افراد مناسب باید به کار بیایند که می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

شهردار تبریز در مورد مقایسه تبریز با سایر شهرها گفت: برای مقایسه وضعیت اصفهان با تبریز ابتدا باید عملکرد اداره گردشگری ، مالیات و راه و شهرسازی اصفهان و تبریز را مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: در اصفهان ، ماده 100 برای پادگان کنار گذاشته شده و پول آن به حساب شهرداری واریز شده است ، اما در تبریز ، ادارات با افتخار به وزیر می گویند که ما 50 میلیارد به شهرداری بدهکار هستیم و تا 20 میلیارد لابی می کنیم. به “

رنجبر به سرمایه گذاران اطمینان داد: “امروز به راحتی می توانم اعلام کنم که برای کمک به سرمایه گذاری هر کاری را انجام خواهم داد و اگر سنگی به سمت سرمایه گذار پرتاب کنم ، آنها آن را در رسانه ها اعلام می کنند.”

وی افزود: اگرچه عملکرد شهرداری در چهار سال گذشته بسیار ضعیف بوده است ، اما باید نقش مسائل اقتصادی را نیز در نظر بگیریم.

سرقت هفت میلیارد از تاسیسات برقی

موضوع بعدی در دستور کار گزارش شرکت توزیع برق تبریز بود که در آن عادل کاظمی ، مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز می گوید: «شرکت توزیع برق تبریز به سه شهر تبریز ، اسکو و آذرشهر خدمات ارائه می دهد و ما بیش از 10 000 کیلومتر شبکه و 7500 نقطه توزیع. “

وی با بیان اینکه چشم انداز شرکت خدمات درخواست شد و ما تلاش می کنیم یکی از بهترین شرکت های کشور باشیم ، افزود: اقدامات اولیه ای برای تبدیل کابل های مسی قدیمی به کابل های خود پشتیبانی که در سرقت شبکه م effectiveثر است انجام شده است. و همچنین حفاظت غیرفعال. “بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: در خصوص تبدیل لامپ های گاز قدیمی به LED اقدامات اساسی انجام شده است که با جذب سرمایه گذار می توان آنها را گسترش داد.

وی افزود: ماهانه بیش از 1 میلیارد تن از تاسیسات شرکت برق سرقت می شود و از ابتدای سال نیز 7 میلیارد تن به سرقت رفته است.

روح الله رشیدی افزود: احداث تونل های انرژی به صورت ایده آل مسدود شدن راه خدمات شهری یکی از مشکلات منطقه است که باید زمان استفاده و تکمیل آن مشخص شود.

در تبریز شاهد کمبود نور هستیم

فریدون بابایی اقدم همچنین گفت که در سایر شهرها کمبود برق وجود دارد اما در تبریز شاهد کمبود نور شهری هستیم حتی در خیابان های اصلی نیز با مشکل کمبود نور مواجه هستیم.

وی ادامه داد: سرمایه گذار تبریزی در زمینه روشنایی در تهران فعالیت می کند و توجه به روشنایی تبریز ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: محورهای تاریخی زیادی در تبریز وجود دارد که نیاز به حفظ و سازماندهی دارند و برای در نظر گرفتن بودجه باید با هم ترکیب شوند.

بابایی اقدم افزود: در مناطق ولیعصر به دلیل تراکم زیاد امکان اتصال ساختمانهای جدید به شبکه برق وجود ندارد. ما می توانیم از تجربیات دیگر شهرها برای نصب صفحات خورشیدی استفاده کنیم.

مشکلات مردم و توزیع برق در تبریز

یاسین بزنی با اشاره به مشکلات نابینایان گفت: تیرهای برق گاهی در پیاده روها در وسط جاده رها می شود که گاهی مشکلاتی را برای نابینایان ایجاد می کند.

حجت الاسلام برگی با اشاره به اینکه به دلیل پخش مستقیم جلسه شورا در فضای مجازی ، برخی از شهروندان موضوعاتی را مطرح کردند ، اظهار داشت: بیمه ای که وعده داده شده بود در صورت خسارت به وسیله برقی هنگام قطعی برق ، توسط اداره برق پرداخت شود. او عقیم ماند و هیچ کس نتوانست غرامتش را دریافت کند.

وی افزود: جاده دسترسی به خلجان روشن نیست و تصادفات زیادی را به همراه داشته اما تیرهای برق وسط کوچه در کوچه کلانتری مشکل دارد.

رئیس شورا خاطرنشان کرد: حیف است که بازار داخلی تبریز از این تاریخ با سیم های برقی که مانند تار عنکبوت پهن شده است ، قابل مشاهده نباشد.

اعلام روش نامگذاری گذرنامه ها به کمیسیون فرهنگی

دستور کار بعدی روش نامگذاری و تغییر نام خیابان ها و اماکن عمومی تبریز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز بود.حکیمه گفوری در این باره گفت: چند سال گذشته هیچ جایگاه قانونی ندارد.

وی افزود: در این راستا ، ما پیشنهاد تشکیل یک کمیسیون فرهنگی یا یک کمیسیون تحت نظارت کمیسیون فرهنگی برای نامزدی ها را داده ایم و نتایج نهایی در دادگاه ارائه می شود و نامزدهای دریافت رای شورا . “

با تصویب اعضای شورای شهر ، کمیسیون نامگذاری در کمیته فرهنگ شورای شهر تشکیل می شود و رویه آن به شورا ارجاع می شود.

به همه خیریه ها کمک کنید

موضوع بعدی در دستور کار تصمیم کمیته برنامه و بودجه در مورد موسسه بصیر برای موسسه فرهنگی و هنری نابینایان بود. دستور داده شده است که شهرداری می تواند مکانی برای عملکرد این موسسات اختصاص دهد که با تصویب شورا و محل شهرداری باید محلی برای رای گیری مفصل شورای شهر در نظر گرفته شود.

یاسین بزنی نیز در این زمینه گفت: موسسه فرهنگی نابینایان بازار از سال 1987 که یکی از نهادهای فرهنگی بسیار خوب است.

وی با اشاره به اینکه این مسسه در زمینه های فرهنگی ، ورزشی ، خیریه و مذهبی فعالیت می کند ، افزود: در عین حال ، این مجموعه فعالیت اقتصادی ندارد و این مجموعه تقریباً با کمک خیرین اداره می شود که شهرداری باید از آنها حمایت کند. به “

بابایی آگدام نیز در این باره اظهار داشت: بخشی دیگر از این اقوام به همراه دیگر جویندگان قدرت در پارک آتا مستقر شده اند. من پیشنهاد می کنم که برای حل نشدن پرونده ، یکی از کمیته ها موظف است این موضوع را مطالعه کند تا از همه این اقوام حمایت شود.

وی افزود: نیازی نیست که مورد به مورد تصمیم گیری شود تا همه افرادی که در تماس هستند راحت شوند و همه کمک نگیرند.

با تصویب اعضای شورا ، مقرر شد موضوع اختصاص صندلی برای نهادهای فرهنگی در کمیته فرهنگ بررسی شود.

کلاهی که معاون خدمات بر سر شهردار منطقه گذاشت

حجت الاسلام برگي در تذكري گفت: در يكي از ولسوالي ها مردم به من شكايت كردند كه محله آسفالت نمي شود و من از شهردار منطقه خواستم كه اين مسئله را برطرف كند. شهردار منطقه وعده داد که این کار انجام می شود و مردم همچنان تماس می گیرند. “آنها پرسیدند چرا شما قول داده اید و عمل نکرده اید.

وی ادامه داد: شهردار این منطقه وقتی آسفالت این محله تمام شد با من تماس گرفت و وقتی به این محله رفتیم چند عکس به من نشان دادند ، حتی یک کامیون هم آسفالت و آسفالت نشده بود!

رئیس شورای شهرداری تبریز گفت: هر چقدر هم که شهردار منطقه با معاون خود تماس بگیرد ، نمی خواهد در محله حضور داشته باشد و در نهایت گفتند آسفالت شما گفتید در محله دیگری ریخته شده است! آیا قرار است سر مردم کلاه بگذاریم؟ شهردار تبریز باید به این مسائل رسیدگی کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید