سرمایه گذاران با خیال راحت در فارس اقدام به سرمایه گذاری کنند

به گزارش خبرگزاری موج فارس

محمدهادی ایمانیه در سومین همایش منطقه ای سرمایه گذاری فارس در شهرستان جهرم با حضور آیت الله دیکام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، نمایندگان شهرستان های جهرم، فیروزآباد، حفار، زرین دشت، فراشبند و خرامه در شهرستان جهرم. شورا و مدیران کل ادارات کل استان فارس در شهرستان جهرم برگزار شد. وی ضمن ابراز ادب و ارادت خدمت به مردم پرتلاش، اصیل و پرتلاش شهرستان جهرم با اشاره به بازدید از نمایشگاه محصولات این شهرستان گفت: شهرستان جهرم دارای مردمی هنرمند، خلاق و باهوش است.

استاندار فارس هدف از برگزاری این همایش را اعلام مشارکت مدیریت عالی استان و سایر مدیران کل استان از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان دانست و خطاب به سرمایه گذاران گفت: اگرچه ریشه زندگی ما این است. سوالات فرهنگی و مذهبی اما در حد ارتقاء سوالات که یکسان هستند. اگر مشکل اقتصاد و معیشت حل نشود دیگر مشکلات هم حل نمی شود.

ایمانیه با اشاره به اینکه به سرمایه گذاران قول می دهیم که در کنار آنها باشیم و راه را برای فعالیت سرمایه گذاران هموار کنیم، گفت: هیچ راهی برای کشور برای فعالیت اقتصادی و رفع موانع پیش روی آنها وجود ندارد.

استاندار فارس اشتغالزایی را وظیفه دولت دانسته و افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج را ناشی از مشکلات اقتصادی جوانان این حوزه می داند و متناسب با اقلیم استان اقدامات خلاقانه ای در نظر دارد. برای حل مشکلات استان گفت: به زودی با کشف میدان های انرژی نو در فارس و با سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری، بوشهر را به عنوان اولین استان انرژی بر خواهیم داشت.

ایمانیه ضمن دستور به فرماندار شهرستان جهرم برای راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در جهرم گفت: شرایط به گونه ای باشد که هنرمندان صنایع دستی دغدغه فروش نداشته باشند. در دومین سفر هیات دولت به استان فارس مقرر شد بازارچه های دائمی صنایع دستی در سفارتخانه های ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین برخی دیگر از نقاط کشور ایجاد شود.

استاندار فارس بر لزوم تکثیر محصولات زراعی و باغی تاکید کرد و گفت: با تکثیر می توان از محصولات بیشتری در همان منطقه و شرایط استفاده کرد، بنابراین جهرم می تواند یکی از قطب های اصلی و پیشرو در این حوزه باشد.

نماینده ارشد دولت در فارس با اشاره به اینکه بهره وری می تواند شاخص های اقتصادی را به شکل ویژه ای افزایش دهد، از سرمایه گذاران خواست با خیال راحت در فارس سرمایه گذاری کنند.

در پایان این همایش از فعالان حوزه اقتصادی و نوآوری تجلیل شد و دستگاه تیراندازی تمام اتوماتیک برای استفاده در صنایع و آزمایشگاه های فنی معرفی شد.

جهرم مستعد سرمایه گذاری، تولید و کارآفرینی است

استاندار فارس در پایان دومین سفر خود به شهرستان جهرم در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی و تشکر از میهمان نوازی مردم عزیز شهرستان جهرم گفت: یاد و خاطره شهدا، بزرگان و بزرگان را ارج می نهیم. این شهر که به گفته ولی فقیه آن شهر دارالمومنین است».

استاندار فارس با اشاره به اینکه در اولین سفر سال گذشته به این شهرستان 30 مصوبه برای توسعه و گسترش ابعاد مختلف شهر تصویب کردیم، گفت: به لطف خداوند بخش قابل توجهی از آن اجرایی شده است. درصدی که با موانعی مواجه است که امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز طی چند ماه آینده اجرایی شود.

14 مصوبه، هفتاد و دومین سفر دولتی استاندار فارس

ایمانیه با اشاره به اینکه در سفر امروز چهارده مصوبه جدید داشتیم اظهار داشت: تمام این مصوبات عمدتاً با هدف تکمیل و توسعه زیرساخت های شهرستان است.

وی افزود: جهرم تمایل زیادی به سرمایه گذاری، کارآفرینی و تولید دارد. این کشور در زمینه کشاورزی، صنعت، باغداری و گردشگری پیشتاز است، بنابراین هرگونه اقدام برای تامین زیرساخت ها به ویژه در امور مربوط به راه، آب، برق و گاز که به افزایش و رونق تولید کمک کند، قطعا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی محصولات و تولیدات شهرستان جهرم را یکی از دلایل ایجاد و احداث صنایع تبدیلی در جهرم برشمرد و گفت: با توجه به وجود انواع محصولات زراعی، زراعی، باغی و صنعتی در شهرستان جهرم، می توان از این شهرستان استفاده کرد. در بحث های مرتبط با صنایع تبدیلی، به عنوان قطب و مرکز عمل می کنند. در این سفر راه های توسعه شهرک صنعتی جهرم و رفع مشکلات ناحیه صنعتی بررسی و راهکارهای مناسب اتخاذ شد.

توسعه راه های مواصلاتی شهرستان جهرم

نماینده ارشد دولت در فارس از تکمیل راه های ارتباطی شهرستان جهرم به ویژه محور بندرعباس، لار، جهرم به شیراز و همچنین مسیر جهرم به کر خبر داد و درباره افق هایی را برای فرودگاه بین المللی شهرستان جهرم ترسیم کرد و اظهار داشت: فرودگاه شهرستان جهرم در حال آماده شدن برای ارائه خدمات در مسیرهای بین المللی است. تلاش برای ایمن سازی تعدادی از هواپیماهای باری که به صورت انحصاری برای صادرات محصولات مختلف از شهرستان جهرم حمل می کنند، ادامه دارد.

استاندار فارس به توسعه راه آهن جهرم نیز اشاره کرد و گفت: راه آهن شرق به غرب کشور که از چابهار و زاهدان به گلغار و شیراز و در نهایت به مرز عراق در شلمچه می رسد، به راه آهن لار جهرم متصل می شود. به صورت آنتن دهی می باشد و خط ریلی شهر نیز تکمیل شده است.

وی همچنین به تصمیمات اتخاذ شده برای رفع کسری های مربوط به شبکه فاضلاب شهر جهرم و مشکلاتی که گاها در برخی از مناطق شهر جهرم از نظر آب شرب به وجود می آید اشاره کرد و افزود: در زمینه آب شرب گام های بلندی برداشته ایم. این حوزه که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم تمام کمبودها و محدودیت ها در این شهرها برطرف شود.

از پیشرفت پروژه پرش مسکن نهضت ملی جهرم راضی نیستم

نماینده ارشد دولت در فارس تمایلی به بازدید از پروژه نهضت ملی تغییر مسکن نداشت و اظهار داشت: از پیشرفت پروژه نهضت ملی تغییر مسکن در این شهر راضی نیستم. با توجه به اینکه هفت هزار نفر واجد شرایط هستند و اکثرا مبلغ اولیه را نداده اند اما معتقدم اگر پیشرفت پروژه را ببینند حتما کمک مالی خواهند کرد. امیدواریم با همت استاندار و راه و شهرسازی استان سرعت این پروژه بیشتر شود.

استاندار فارس در این سفر ضمن افتتاح مرکز توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی جهرم با جمعی از مردم و سرمایه گذاران شهرستان جهرم دیدار و گفتگو کرد و سپس از دانشجویان دانشگاه های شهرستان جهرم بازدید و سخنان آنان را شنید.