متهمان فرار مالیاتی به ۴۷ سال زندان محکوم شدند


ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877790

مدیرعامل سازمان امور مالیاتی و قراردادهای مالیاتی گفت: با پیگرد قضایی خانواده متهم به فرار مالیاتی مجرم شناخته و در مجموع به ۴۷ سال حبس تعزیری و ۱۷۱ میلیارد تن جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین تیمیر ریاحی، مدیرکل خدمات حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان مالیاتی کشور گفت: سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس سیاست‌های جدید در قبال برخی از افرادی که موجب فرار مالیاتی و برخی دیگر شده‌اند و نیز تعلل کرده است. وصول مالیات.» به مراجع قضایی شکایت کرد.

وی با اشاره به یکی از پرونده های بزرگ فرار مالیاتی که با پیگیری های مستمر قانونی و قضایی منجر به صدور قرار مجرمیت کیفری شد، گفت: کارت بازرگانی و کد اقتصادی و ادامه دریافت مجوز رسمی و کاملا مجاز وکیل دادگستری برای کتمان و کتمان منبع اقدامات خود، علیه فعالیت های تجاری و بازرگانی گسترده (عمدتاً سخت افزاری) اقدام کرده و در واقع از هویت فقرا سوء استفاده کرده اند. آنها ضمن برخورداری از ثروت های کلان و فرار مالیاتی گسترده، نظام اقتصادی را مختل کرده و درآمدهای دولت را کاهش داده اند.

مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان مالیاتی در خصوص جزئیات احکام گفت: خط دوم; محمد حسن رضایی; محکومیت 5 سال حبس تعزیری و 30 میلیارد تومان جزای نقدی برای متهم ردیف سوم. محمد محسن زاده کرمانی متهم ردیف چهارم به ۳ سال حبس تعزیری و ۳ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد. حسین ایزدیان، متهم ردیف پنجم به ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. علی محمد امجدی به ۳ سال حبس تعزیری و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جزای نقدی، متهم ششم؛ مسعود فرحی متهم ردیف هفتم به چهار سال حبس و یک میلیارد و 300 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. حسین علینقیان در ردیف هشتم به 3 سال حبس تعزیری و دو میلیارد و 100 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. علی حیدری به 2 سال حبس تعزیری و یک میلیارد و 650 میلیون تومان جزای نقدی و سایر متهمان در مجموع به 47 سال حبس تعزیری، 171 میلیارد تومان جزای نقدی و 100 ضربه شلاق محکوم شدند.

وی با اشاره به اینکه میزان مالیات متعلقه در مرحله رسیدگی مالیاتی است و در هنگام دریافت برخی از آنها موارد دیگری نیز در حال دریافت است، تاکید کرد: و حساب های بانکی سایرین و غیره که تلاش می کنند از پرداخت مالیات خودداری کنند. در نظر گرفته شود.

ریاحی با هشدار به افرادی که در معرض این گونه کلاهبرداری ها و جرایم هستند، گفت: هنگام ثبت نام و عضویت در این شرکت ها فریب زورگویان را نخورید.

وی در پایان از اداره کل دادگستری استان اصفهان، کادر قضایی مربوطه و کلیه دستگاه هایی که سازمان امور مالیاتی را در به نتیجه رساندن پرونده یاری رسانده اند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید