متهم به بی توجهی به مصالح کشور شدیم/ دعوای من فوتبال نیست!


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896084

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما متهم به اعمال نفوذ هستیم که مصلحت کشور را ندیده ایم و امتیاز غیرعادی نداده ایم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در اولین نشست خبری خود پس از انتخابات فدراسیون فوتبال به رسانه ها گفت: چند نکته برای گفتن دارم. من حدود 40 سال است که در مدیریت هستم و در بخش های مختلف کار کرده ام. به غیر از دورانی که در جنگ خدمت سربازی کردم، بقیه اش را می دانید، سال ها مدیریت باشگاه سپاهان و ذوب آهن را بر عهده داشتم، رئیس هیئت مدیره و… هم عضویت داشتم. سالها هیئت مدیره پرسپولیس. من در فدراسیون فوتبال به عنوان نایب رئیس اول و دوم و رئیس فدراسیون کار کرده ام. از سال 68 در عناوین مختلف در فدراسیون فوتبال فعالیت داشتم.

وی ادامه داد: اخیراً همه می گویند که من می خواهم مفصل درباره پرونده های قضایی صحبت کنم. در این مدت من 3 فایل دارم که در زمان اجرا قابل قبول هستند. هر سه مورد فوتبال است. هیچی جز فوتبال مالی نیست و… برخی از این موارد بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال است که به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا داده بودیم و قرار شد به تخلفات و گزارش های فوتبالی توسط مراجع قضایی فوتبال رسیدگی شود. از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ندارند. به همین دلیل بود که پرونده را در دستگاه قضایی تشکیل دادند. یکی از سه پرونده مربوط به استخدام دو مستمری بگیر بود که متهم به عدم استفاده از قوانین شدیم. یکی بلند و دیگری ساکت است.


ما متهم به نفوذ و بی توجهی به منافع کشور هستیم

تاج درباره این موارد گفت: هیچ کدام از این پرونده ها بحث سوء استفاده مالی ندارند. این فقط نشان می دهد که چرا ما بازنشستگانی را استخدام کردیم که بازنشسته قانونی هستند. البته ما پیش قاضی دلایل موجهی داشتیم که قاضی پرونده دستوری صادر کرد و پرونده را مختومه کرد، بازرسی اعتراض کرد و آن پرونده در شعب تجدیدنظر در حال رسیدگی است. سوال دوم درباره فعالیت من و همکارانم در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که در این پرونده 14 نفر را متهم کردند. من، کفاشیان و بهاروند، عابدینی، حسن پور، جعفری که از اعضای هیئت مدیره سازمان لیگ بود و رحمتش کرد و خیلی های دیگر. به تحقیق رفتند، تحقیقات قرار منع تعقیب صادر کرد و شرایط را کاملا عادی دانستند، اما شکایت کردند و برگشتند.

وی در این زمینه تاکید کرد: ما را متهم می کنند که نفوذ داریم و مصلحت کشور را ندیده ایم، آیا امتیاز غیرعادی هستیم، مثلا می گفتند به فردی که مسئول تبلیغات محیطی بود امتیاز دادیم. بحث ما با بازپرسی که پذیرفت و منع تعقیب شد این بود که لیگ ما 18 تیم داشت و بعد آن را 16 تیم کردیم. 36 بازی حذف شده سه دور تبلیغات در اطراف زمین ورزشگاه آزادی بود که به دلیل تفاوتی که با خود ورزشگاه داشتیم، تبدیل به دو دور شد. همچنین ما باید بازی ها را در زمانی برگزار می کردیم که نه خیلی تاریک و نه چندان قابل رویت باشد، هیئت تدارکات تصمیم گرفت که جلسات و بازی ها در زمانی برگزار شود که بتوان ترافیک و مواردی از این قبیل که جنبه مدیریتی داشته باشد را کنترل کرد. به آنها. .


بیشتر بخوانید؛

این خبر ادامه خواهد داشت…

دیدگاهتان را بنویسید