مجامع علمی باید ویژگی های زندگی فاطمی را با تحقیقات کاربردی تبیین کنند


ساعت: 16:53
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920096

دبیر شورای نگهبان گفت: حضرت زهرا(س) یک شخص نیست، بلکه مکتبی است که در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی قابل پیروی است و لازم است مجامع علمی به طور دقیق ویژگی های سیره فاطمی را تبیین کنند. زندگی با تحقیقات کاربردی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (دوشنبه 14 دی 1401) در جلسه این شورا با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها. (علیه السلام) این مصیبت را در پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم و همه ارادتمندان تسلیت عرض نمودند.

وی افزود: حقیقت این است که آنها یک شخص نیستند، بلکه مکتبی هستند که در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی قابل پیگیری است و لازم است مجامع علمی با تحقیق عملی ویژگی های سیره فاطمی را تبیین کنند.

جنتی ولایتمداری روش تربیت فرزندان روش اداره اقتصاد خانواده روش حضور موثر در اجتماع با رعایت تمام موازین شرعی رعایت حقوق دیگران روش دستگیری از مستمندان دشمن شناسی زمان بندی ، هوش سیاسی اجتماعی، ایثار، ساده زیستی، عفت و پاکدامنی و دیگران را زوایای مختلف این شخصیت الهی می دانست که باید تبیین شود.

وی تصریح کرد: در وصف این شخصیت بزرگ همین بس که حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) فرمودند: ما حجت خدا بر مردم هستیم و فاطمه (علیها السلام) حجت خداست.

دبیر شورای نگهبان در پایان گفت: خطبه ها و ادعیه منسوب به حضرت زهرا (س) سرشار از معارف ارزشمند و معارف گرانبها و علم به حق و صلابت و استقامت در دفاع و آمادگی برای پرداختن به آن است. زیرا بزرگترین درسی برای یادگیری است. بیایید از آنها یاد بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید