باید به تحقیقات عملی و کاربردی در مورد چالش های کشور توجه شود

ساعت: 20:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1922948

معاون اول رئیس جمهور توجه به پژوهش های کاربردی با رویکرد مسئله محوری یکی از موضوعات بسیار مهم و ضروری است که می تواند منجر به رفع مشکلات و افزایش درآمد کشور شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس حضور یافت.

مخبر در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه تربیت مدرس با توجه به ماموریت های خطیری که انجام می دهد از جایگاه و جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: این دانشگاه وظیفه تربیت مدرس و استاد در رشته های علمی مورد نیاز دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی علمی را بر عهده دارد. پژوهش در کشور نقش موثر و مهمی در توسعه آموزش عالی و تولید علمی در کشور ایفا می کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات و چالش های مختلف داخلی و خارجی پیش روی کشور تصریح کرد: دانشگاه تربیت مدرس می تواند با ورود به این معضلات و تعریف وظایف مرتبط، ساختارهای منعطف و علمی را برای حل هر یک از این چالش ها فعال کند تا راه حلی عملیاتی و کاربردی برای آن پیشنهاد دهد. چالش های پیش روی کشور

مخبر همچنین با اشاره به رویکرد و توجه ویژه دولت سیزدهم به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور، توجه جدی به موضوع پژوهشی را از اولویت های اصلی دانشگاه ها دانست و افزود: هر میزان وام دهی در پژوهش انجام شود. این بخش بیشتر یک سرمایه گذاری است تا هزینه.

وی ادامه داد: توجه به پژوهش های کاربردی با رویکرد مسئله محور یکی از موضوعات بسیار مهم و ضروری است که می تواند هم به رفع مشکلات و هم افزایش درآمد کشور و تامین منبع مالی پایدار برای دانشگاه منجر شود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هنوز نتوانسته ایم از سرمایه ها و منابع خدادادی کشور به نحو مطلوب استفاده کنیم، گفت: مرکزی که باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد و در حل مشکلات کشور نقش آفرینی کند. حضور فعال در حوزه، دانشگاهیان و اساتید هستند.

وی با اشاره به گزارش های ارائه شده در این نشست در خصوص اقدامات انجام شده توسط دانشگاه تربیت مدرس، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های دانشگاه تربیت مدرس جذب دانشجو از خارج از کشور است و علاوه بر این ماموریت باید همکاری با مراکز تحقیقاتی ملی، منطقه ای و کشوری باشد. سطح بین المللی و تربیت معلمان برای تدریس در دانشگاه های خارجی.

در این جلسه که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز حضور داشت، تربیت مدرس رئیس دانشگاه گزارشی از وضعیت این دانشگاه و اقدامات انجام شده در بخش های مختلف از جمله توسعه و بهسازی ارائه کرد. کیفیت خدمات دانشجویی و ارتقای مدیریت اجرایی و علمی دانشگاه.

دیدگاهتان را بنویسید