ایده ها و تحقیقات باید تحقق یابد / نیازهای عملی جامعه مدرن


ساعت: 14:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821536

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر تقویت روحیه عمل گرایی در بین جوانان تاکید کرد و گفت: باید ایده ها و پژوهش ها معطوف به اجرا باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار اعضای شورای ائتلاف استان یزد با تاکید بر اینکه باید عمل گرا باشیم، گفت: تمرین کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان ها و … تحقیقات زیادی انجام شده است، افزود: باید تلاش کنیم این پژوهش ها عملی شود.

ناصری گفت: امام خمینی (ره) نیز در این عرصه علم را به عمل تبدیل کرده است، لذا به بحث ولایت فقیه و اعمال آن در جامعه پرداخته است و این در حالی است که بحث ولایت فقیه مطرح شده است. از زمان های قدیم وجود داشته است، اما هرگز عملی نبوده است.

امام جمعه یزد گفت: هنر امام این بود که اهل عمل بود و در عین حال که تربیت علمی و معنوی بسیار قوی داشت در عمل به این علوم ثابت قدم بود.

وی گفت: الزامات رهبری و رهنمودها و سخنان ایشان باید از طریق تشکیل گروه های فکری در جامعه اعمال شود، حتی اگر در اقشار و قالب های کوچک مانند روستای کوچک اعمال شود، ارزشمند است.

امام جمعه یزد با اشاره به فرصت های بسیار خوبی که در برخی از مناطق روستایی برای تولید محصولات کشاورزی وجود دارد، گفت: در شرایطی که کشور ظرفیت تولید خوراک و خوراک را دارد، مشارکت در واردات و تبعات و تاثیر قیمت این خام ها دارد. مواد ما گوشت و فرآورده های حیوانی هستیم و این زیبنده کشور ما نیست.

ناصری با اشاره به برخی بهانه ها برای توجیه کارشکنی ها افزود: باید مدیران قوی برای کشور تربیت کنیم تا کارهای مهم را انجام دهند و پروژه های مهم و دانش بنیان را بدون عذرخواهی انجام دهند.

وی تاکید کرد: گروه های جهادی نیز باید از دیوار کشی، رنگ آمیزی مدارس و… کار خود را ارتقا دهند و به سمت اجرای رهنمودهای رهبری حرکت کنند.

امام جمعه یزد گفت: این اقدام باید در همه عرصه های صنعت و کشاورزی انجام شود و جوانان مدیران امروز و آینده را ارائه و به کار بگیریم.

ناصری گفت: تفکر و آموزش راهگشای این عرصه است چرا که تفکر می تواند طرح ها و ایده های خوبی را به دنبال داشته باشد و سپس با آموزش باید جوانان را به سمت تحقق این ایده ها هدایت کرد.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید