شناخت و ارضای نیازهای مردم و جامعه مدرن بشری رسالت اصلی منطقه و دانشگاه است.


ساعت: 15:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918702

رئیس جمهور شناخت و ارضای نیازهای انسان مدرن و جامعه بشری را رسالت اصلی دانشگاه و مدرسه عالی دانست و تاکید کرد: شناخت این نیازها منوط به بودن دانشگاه و دانشگاه از مردم، در میان مردم است. و با مردم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در ششمین همایش بزرگداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در محل دبیرستان شهید مطهری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح، این مناسبت بهانه خوبی است برای بررسی اهداف، روش ها و کارهایی که باید و نباید برای یادگیری و دانش در این حوزه انجام داد، دانشگاه را تشریح کرد و بر این باور است که شناخت درست وضعیت موجود و وضعیت مطلوب و تلاش برای کاهش شکاف بین آنها مهم است. سه مأموریت و مأموریت اصلی حوزه و دانشگاه: 1- علم و پیشرفت 2- آموزش فرهنگیان و 3- تحلیل مسئله و حل مسئله.

رئیس جمهور مدرسه را مرکز علم و مطالعه کلام الله مجید و دانشگاه را مرکز معرفت و مطالعه آثار خداوند می داند و می افزاید: این علم چه در مدرسه و چه در دانشگاه آموخته شود. باید برای بشریت مفید و نجات دهنده باشد و شاگردش بداند که دنیا در پیشگاه خداوند است.

رئیسی، شناخت و ارضای نیازهای انسان مدرن و جامعه بشری را رسالت اصلی دانشگاه و دانشگاه دانست و تاکید کرد: شناخت این نیازها در گرو این است که دانشگاه و دانشگاه از مردم، در میان مردم و با مردم و دانشگاه و دانشگاه به عنوان دو دست، دانش پژوهان در کشور باید نظام مشکلات جامعه را برای حل مشکلات و مسائل موجود بر اساس مبانی علمی محکم و غنی اسلامی شناسایی و توسعه دهند.

رئیس جمهور شناسایی به موقع خطرات پیش روی جامعه و جسارت هشدارهای به موقع را از ویژگی های روشنفکران واقعی دانست و تاکید کرد: فرهیختگان و عالمان دینی و دانشگاهی باید بدون ترس از هجمه راه تبیین حقایق را طی کنند. مرزبانان مرزهای جغرافیایی کشور برای حفاظت از جامعه آلوده به ابهام و دروغ و ایثار و ایثار.

ویژگی های حوزه انقلابی

رائیزی علم آموزی و بصیرت و عدالت خواهی را از ویژگی های عرصه انقلابی می داند و می گوید: نیروهای انقلابی برآمده از میدان بر اساس منطق، برنامه ریزی و عقلانیت به خوبی یاد می گیرند و در جامعه حضور موثر و سازنده ای دارند. نمونه آن را در حوادث اخیر دیده‌ایم که دانش‌آموزان زیرک و انقلابی و دانش‌آموزانی که در روزهای عادی خوب درس می‌خواندند، در هنگام مواجهه با خطر و ضرورت حضور جدی در عرصه‌های اجتماعی داشتند و شهادت برخی از دانشجویان و دانشجویان گواه حقیقت است. از این بیانیه

دیدگاهتان را بنویسید