تحقیقات حوزوی باید بر اساس نیاز جامعه انجام شود


ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810197

معاون علمی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه سالانه بیش از دو هزار و پانصد مقاله توسط پژوهشگران حوزه علمیه تولید می شود، گفت: پژوهش های سمیناری باید بر روی نیازهای کشور متمرکز شود و ریل های مناسب در این زمینه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی پیش از ظهر امروز در بیست و سومین اجلاسیه کتاب سال حوزه علمیه و پنجمین جشنواره مقالات علمی حوزوی اظهار داشت: به طور متوسط ​​سالانه بیش از 15 هزار عنوان کتاب، مقاله و پایان نامه توسط یک طلبه خواهر و برادر تولید می شود. .
وی ادامه داد: بیش از 130 هزار اثر در جشنواره حلی تولید شده است که این پرسش دانشجویان جوان را با محوریت پژوهش مطرح می کند.
معاون پژوهشی حوزه علمیه در خصوص موضوع ترویج پژوهش در حوزه علمیه گفت: یکی از اقدامات موثر برای ترویج پژوهش در بین طلاب، نشریه و نشریات است.
وی افزود: در دوره چهارم تنها 40 نشریه داشتیم که در سال 1378 به 59 نشریه و در سال 1400 به 99 نشریه افزایش یافت.
حجت الاسلام مقیمی حاجی با اشاره به اینکه 50 نشریه تخصصی و 120 نشریه تبلیغاتی و پژوهشی وجود دارد، گفت: سالانه بیش از 2500 مقاله در حوزه علمیه تولید می شود.
وی ادامه داد: سیاست های پژوهشی موفق به نهادینه سازی پژوهش در حوزه و در قالب های مختلف شده است.
محقق حوزه های علمیه با اشاره به تولید نامتوازن تحقیقات علمی خاطرنشان کرد: باید مسیر درست در تولید متوازن پژوهش علمی در حوزه گذاشته شود و تولید و پژوهش متناسب با نیاز جامعه باشد.
وی افزود: در 8 ماه گذشته 14 سمپوزیوم در حوزه های مختلف برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید