«بصیرت» کلید واژه دانشجوی انقلابی دیروز و امروز است/ نهادهای حوزوی و دانشگاهی باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی افزود: اتفاقی که در برخی مدارس رخ داده و برخی دانش آموزان آسیب دیده اند به دلیل کارهای انبوهی است که در این سال ها انجام شده و متأسفانه برخی مسئولان در خواب بودند و توجهی به دانش آموزان نداشتند.

این کارشناس با اشاره به جمعیت 15 میلیونی آموزش و پرورش کشور گفت: سن دانش آموزان عصر عواطف و هیجانات آنی است و در صورت عدم اقدام سازنده مجبور به اقدام منفعلانه و تدافعی خواهیم بود.

وی گفت: در موارد اخیر یک جنگ ادراکی همه جانبه ایجاد شد که یکی از اهداف آنها مدارس بود و به صورت پیچیده برای مدارس وارد عملیات شدند که خوشبختانه آن چیزی که مدنظرشان بود در مدارس ایران محقق نشد. و به هدف خود نرسیدند، اما باید نگاه و توجه خود را به مدارس تغییر دهیم.

زرشناس با بیان اینکه دانش آموزان برای آموزش و پرورش در دست معلمان هستند، گفت: معلمان باید با دقت زیادی انتخاب شوند و به هر معلمی اجازه ورود به کلاس داده نشود و در این زمینه نیازمند تحول هستیم زیرا آموزش و پرورش در این زمینه بسیار عقب است. «خب؛ اگرچه معلمان انقلابی و دلسوز زیاد هستند، اما آموزش باید برابر باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش و آموزش و پرورش عملاً برنامه خاصی برای دانش آموزان در موضوعات بصیرتی و عقیدتی به جز برنامه هایی که توسط بسیج و انجمن اسلامی اجرا می شود ندارند، در حالی که آموزش و پرورش باید یکسری برنامه ها را بر عهده بگیرد و طبق سند. در مورد تحول بنیادین آموزش و پرورش و آموزش و پرورش باید در جهت افزایش قدرت تشخیص و ایمان دانش آموزان عمل شود.

یک کارشناس مسائل روانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد هویت ملی و انقلابی برای دانش آموزان گفت: در برخی مدارس کار بصیرتی و فرهنگی انجام نمی شود در حالی که دشمن تمام تلاش خود را می کند تا دانش آموزی را که دانش ندارد از بین ببرد. از توانمندی های کشور اشتباه نمی کند و دانش آموزان در جنگ رسانه ای هیجان زده می شوند.

وی بیان کرد: نهادهای انقلابی، حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و آموزش و پرورش باید محور این فعالیت ها شود و از تمام ظرفیت خود استفاده کند و کمک سایر نهادها را در این زمینه ساماندهی کند.

زرشناس با اشاره به حضور طولانی مدت دانش آموزان در خانواده بیان کرد: خانواده های دانش آموزان جا مانده اند که این خانواده ها باید متناسب با تربیت دینی فرزندان خود توانمند شوند و لازم است در این امر تربیت برنامه ریزی شود. مهم باشد و مهارت ها و اطلاعات لازم را در اختیار خانواده ها قرار دهد

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان مقصر نیستند، گفت: همه دانش آموزان برای انقلاب تلاش می کنند و عده محدودی متضرر می شوند زیرا دانش آموزان آگاه نیستند و تحت تاثیر برخی رسانه ها و معلمان و فردی که در این زمینه هستند دست به اقدام هیجانی زده اند. مسئول برخی از معلمان مقصر است که به اعتماد انقلاب خیانت می کند، اجازه می دهد کلاس درس را سر بزنند.

این کارشناس روانشناسی با اشاره به لزوم شناسایی ارکان سند 2030 در کشور گفت: اکنون نتیجه خیانت 8 ساله دولت قبل را در خصوص سند 2030 می بینیم و تمام مطالب حذف شده از کتب درسی را برای بازگشت می بینیم. ، و از کتب درسی مطالب مربوط به سند 2030 حذف شود

وی افزود: دانش آموزان ما همان دانش آموزانی هستند که 13 آبان را جشن گرفتند و همان جامعه ای هستند که شهدای زیادی تقدیم انقلاب و دفاع مقدس کردند و تجربه بسیار روشنی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید