هرمزگان باید مدل جدیدی از کشت ارائه دهد/ مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی باید به چشم اندازی جدید وارد شود.


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820019

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به اینکه هرمزگان نیاز به ارائه الگوی جدیدی از عمل تزکیه دارد، گفت: برخی از تغییر الگوی فعلی خود به عمل تزکیه هراس دارند و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; این مطلب را صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در دیدار با مدیران و معاونان وزارت جهاد کشاورزی که در هرمزگان برگزار شد بیان کرد. در دفتر امام جمعه بندرعباس: وجود دارد. وزارت جهاد کشاورزی ادارات زیادی زیر نظر دارد و برای تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی دقیق هستیم.
وی با اشاره به اینکه گشایش قفل های بسته در نهادها و ادارات باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: پیشنهاد می کنم در جاهایی که نیاز به هماهنگی بین دستگاه ها است، کارگروهی متشکل از همه دستگاه ها در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود، هم افزایی افزایش یابد. «و مانعی در مقابل یکدیگر قرار ندهید.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان صادرات را حمایت از تولیدات کشاورزی دانست و گفت: محصول باید پاسخگوی بازار داخلی باشد اما در این بین باز شدن دریچه های صادرات باعث تقویت اقتصاد کشاورز می شود. بنابراین هماهنگی و پیگیری لازم برای تحقق این امر باید توسط جهاد کشاورزی انجام شود.
عبادی زاده با اشاره به اینکه باید به ظرفیت تعاونی ها بیشتر توجه شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد اسلامی برخلاف مکاتب اقتصادی غربی و شرقی که علاقه ای به بخش دولتی و خصوصی ندارند، بر بخش دولتی و خصوصی متمرکز است.
وی تعاونی ها را ظرفیت بسیار بالایی برای اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی های لازم انجام شود تا همه تعاونی ها به ویژه در حوزه تولید ساماندهی شوند تا سرمایه گذاری ها وارد چرخه تولید شود و اشتغال ایجاد شود.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه نباید فقط منتظر سرمایه گذاران عظیم باشیم، گفت: با این سرمایه های خرد مردم می توانند اتفاقات بزرگی را رقم بزنند و سود تعاونی ها نیز به همراه خواهد داشت.
عبادی زاده با اشاره به اینکه پژوهشکده جهاد کشاورزی نیازمند ورود به چشم اندازی جدید است، گفت: ارتباط مرکز پژوهش های جهاد کشاورزی با سازمان های مردم نهادی که در حوزه دانش بنیان فعالیت می کنند و از سوی دیگر. با استفاده از این دستاوردها در عرصه ماموریت، وزارت جهاد کشاورزی می تواند موثر و مفید باشد.
وی گفت: مردم انتظار دارند که سازمان جهاد کشاورزی مشکلات آنها را حل کند. سازمان جهاد کشاورزی نباید به عنوان یک شرکت پخش نگاه شود زیرا جهاد کشاورزی جایگاهی فراتر از راه اندازی شبکه توزیع کود دارد و نیاز به حل مشکلات بیشتری دارد. و وارد چالش های اصلی پیش روی کشاورزان و بخش کشاورزی استان شویم.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان ظرفیت ارائه الگوهای جدید کشاورزی را دارد، گفت: مردم از تغییر الگوی کشت فعلی خود هراس دارند و در این زمینه باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.
عبادی زاده تغییر الگوی کشاورزی را یکی از دغدغه های جدی خود دانست و گفت: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی می تواند در این زمینه موثر باشد و امیدوارم برای تحقق این امر برنامه ریزی دقیق و جامعی تدوین و پیگیری شود.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید