مجتبی عبداللهی سردار البرز; فرماندار نظامی که پیام روشنی برای مردم کرج بود

مجتبی عبداللهی سردار البرز;  فرماندار نظامی که پیام روشنی برای مردم کرج بود

روز جدید : محتبی عبداللهی از سوی نیروهای نزدیک به محمد باکر کلیباف به عنوان استاندار البرز انتخاب شد. عبداللهی زمانی قرار بود شهردار تهران شود اما نه او و نه کلیباف نتوانستند با علیرضا زاکانی رقابت کنند.

یک روز قبل از معرفی مسعود فیاضی داماد زاکانی به وزارت آموزش و پرورش، مجتبی عبدالهی به عنوان استاندار البرز انتخاب شد. اگرچه مسئولیت استانداری البرز قابل مقایسه با وزارتخانه نیست، اما به هر حال یکی از گزینه های جدی تیم قالیباف برای شهرداری تهران، مسئولیت مهمی برای ادامه رقابت «زاکانیون» و «قالیبافیون» بر عهده گرفت. ” برای موقعیت های شغلی.

زمانی از محتبی عبداللهی به عنوان وزیر احتمالی کابینه کلیباف یاد می شد که هنوز انتخابات 1400 برگزار نشده بود و نام محمد باکر کلیباف یکی از جدی ترین نامزدهای ریاست جمهوری بود. با حذف نام عبداللهی از لیست کاندیداهای شهرداری تهران، درگیری هایی در شورا به وجود آمد. ناصر امانی در آن زمان با اعتراض به برکناری عبداللهی از سیاستمداران انتقاد کرد که حتی برای این پست یا تصدی پست های مهم اعلام آمادگی نکرده اند و در اعتراض اما با وساطت چند نفر دیگر از شورای شهر تهران خارج شد. به جلسه بازگشت.

نیروهای مرزی کلیباف البته الان مثل مهدی مسکنی که معاون وزیر کار شد در آستانه نیست. وی پیش از این از نیروهای نزدیک به زهرا مشیر استحاره، همسر کلیباف بوده است. اما محتبی عبدالهی یکی از نزدیک ترین فرماندهان سپاه به محمد باکر کلیباف است که با او به شهرداری تهران آمد و با او از شهرداری تهران جدا شد.

مدیر کل نگهداری و تعمیرات شهرداری تهران (از 1384 تا 1386)، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی و اجتماعی شهرداری تهران، مناطق 7 و 20 (از سال 1387 تا 1388)، مدیریت و هیئت مدیره سپاه بنیاد تعاون، مدیر عامل و سازمان حمایت مسکن بنیاد تعاون سپاه، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری (95-1390) و معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران (در زمان مسئولیت محمد باکر کلیباف)، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مسافرتی تخت جمشید وابسته به بنیاد مستضعفان و جانبازان. وی عضو هیئت مدیره تعدادی از شرکت های بنیاد مستضعفان و جانبازان است.

مجتبی عبداللهی البته حضور کمرنگی در شهرداری داشت اما عملکرد او بعضاً مورد انتقاد رسانه ها قرار می گرفت; عبداللهی از آنجایی که در مراسم اربعین از گرانی خارج از شهرداری تهران انتقاد شد، گفت که اکثر نمازگزاران ایرانی اربعین تهرانی هستند و هزینه ها را در حیطه تعهدات شهرداری تهران تعیین کرد.

افشین حبیب زاده به عبداللهی گفته بود که هیئت تشریفات اربعین تنها با یک قلم 15 میلیارد تن در عراق هزینه کرده است و عبداللهی در پاسخ گفت: حرف حبیب زاده درست است، بله ما فقط 5 میلیارد تن اعتبار داشتیم و همیشه بیشتر از بودجه مصوب بودیم. ما هزینه می کنیم اما با توجه به اینکه زیرساخت ها آماده است این هزینه ها به زودی کاهش می یابد.»

دوران اوج عبدالله به انتخابات سال 1400 برمی گردد. زمانی که وی سعی کرد لیستی از نیروهای نزدیک به کلیباف را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران تنظیم کند، در نهایت از ائتلاف سروری – چمران شکست خورد و از این لیست تنها ناصر امانی توانست به لیست اصلی اصولگرایان راه پیدا کند و به این ترتیب وارد شود. شورای شهر تهران.

عبداللهی نیز مانند بسیاری از مدیران شهرداری در دوران کلیباف از اخبار اقتصادی دور نماند و حتی برخی رسانه ها نوشتند عبداللهی در سال ۱۳۷۷ به دلیل برخی اتفاقات شهرداری تهران به دادگاه احضار شد. البته اتهامات او هیچ وقت در دادگاه مطرح نشد و نه خودش توضیحی در این زمینه ارائه کرد و نه قوه قضائیه لازم دانستند در این باره صحبت کنند و جالب اینکه کسانی که در این باره صحبت کردند به دادگاه رفتند و محکوم به فنا شدند!

همچنین گفته می شود که بخشی از واگذاری اموال شهرداری که بعدها «اموال نجومی» نامیده شد، از طریق معاونت اجتماعی شهرداری که در دوره سردار عبداللهی صورت گرفت، بر عهده عبداللهی است. مشخص نیست که آیا خود عبداللهی در این نقل و انتقالات نقش داشته یا این اتفاقات تحت کنترل او بوده و ربطی به او نداشته است. در هر صورت مشخص بود که این املاک یا رایگان بوده و یا با اجاره بهای بسیار پایین برای برخی موسسات و افراد. پیش از این برخی رسانه ها مانند رویداد۲۴ و اسکان نیوز و… به برخی از این وظایف اشاره کرده بودند.

وقتی عبدالله معاون شهردار تهران شد، اعضای شورای شهر گلایه کردند که اتوبوس برق آورده است. مثلا اسماعیل دوستی گفته بود که آقای عبداللهی در معاونت اجتماعی انقلاب کرده و همه را آواره کرده است: «آقای عبداللهی توضیح دهید چرا این همه جابجایی و دغدغه در معاونت اجتماعی وجود دارد؟» در عین حال علیرضا. دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از این تغییرات گفت: شورا در عزل و انتصاب شهرداران دخالتی ندارد، اما باید دلیل این تغییرات مشخص شود. اگر این افراد درست می گفتند چرا تغییر می کنند وگرنه چرا از اول استخدام شدند؟ با این تغییرات در بدنه شهرداری تکلیف ثبات مدیریتی چه می شود؟

مجتبی عبداللهی پیش از این با این رکورد به استان البرز رسیده است. استان البرز و شهر کرج به تهران بسیار نزدیک هستند و این فرصت به عبدالله داده شده که از حوادث سیاسی تهران دور نماند. اگر در یک سال اخیر مردم کرج حضور جدی در عرصه سیاست ایران داشته اند; از تندروهایی که دیوار سفارت عربستان سعودی را تسخیر کردند تا معترضانی که در آبان 98 برای چند روز در کرج و شهرهای اطراف دست به تظاهرات گسترده و بی سابقه زدند، به گونه ای که اکثر فیلم های اعتراضی مربوط به کرج بود. اکنون در چنین شرایطی یک استاندار نظامی می تواند پیام روشنی برای مردم البرز باشد. اگر وزیر کشور نظامی پیام روشنی برای مردم ایران بود!

دیدگاهتان را بنویسید