شهادت حاج اصغر عبداللهی ضایعه بزرگی برای مردم استان اصفهان بود


ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911178

معاون فرهنگی سازمان بسیج گفت: شهید اصغر عبداللهی را می توان مجاهد، فداکار، متقی، انقلابی و همچنین خدمتگزار انقلاب اسلامی نامید که شهادتش ضایعه بزرگی برای مردم استان اصفهان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ شهید اصغر عبداللهی در دوم تیرماه 1329 در خانواده ای زحمتکش و متدین در اصفهان دیده به جهان گشود و پس از چندین مرحله شرکت در جبهه های نبرد با دشمن بعثی در اردیبهشت 1365 در عملیات بیت المقدس مجروح شد و نشان ایزار و مدال دریافت کرد. زیرا کهنه سربازان آن را مال خود کرده بودند. این جانباز 70 درصد اصفهانی یکشنبه گذشته 31 آبان پس از سالها مبارزه و تحمل دردهای ناشی از جراحت، ندای حق را گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

سردار علی مکوساز در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص شهید اصغر عبداللهی اظهار داشت: حاج اصغر عبداللهی جانباز 70 درصدی بود که چندین کار از جمله زیارت مستمر به مسجد را در دستور کار خود قرار داد. همچنین نکته بعدی که می توان به آن اشاره کرد برگزاری جلسات قرآن بود که در آن کلاس ها نوجوانان و جوانان را به فراگیری و اقامه نماز و قرآن تشویق می کردند.


* خستگی ناپذیری و مداومت در آموزش قرآن

معاون فرهنگی سازمان بسیج بیان کرد: این جانباز بیش از چند هزار نوجوان و جوان را با راه قرآن و اهل بیت آشنا کرد و این مرد خوش اخلاق توانست قرآن را به آنها بیاموزد. اعتقادات و دعا، که تشویق و ترغیب آنان است، از مخارج شخصی خود پاداشی تهیه کرد و به آنان داد که حاصل این زحمات، تربیت هزاران جوان انقلابی و متدین بود. که این شهید خستگی ناپذیری و استقامت در این کار را رمز موفقیت خود می دانست.

وی افزود: از دیگر اقدامات وی که می توان به آن اشاره کرد، کمک های خود و خانواده اش به اهالی خانه است. این شهید محرومان و نیازمندان منطقه را شناسایی و در زمینه های مختلف به آنها کمک کرد.


*بسیاری از اقدامات ضدانقلاب با بصیرت این شهید دفع شد

کتابدار با اشاره به بصیرت شهید عبداللهی گفت: ایشان در امور سیاسی این انقلاب دانش و بصیرت زیادی داشتند و برای رسیدن به اهداف این انقلاب قدم های زیادی برداشتند. همچنین بسیاری از اتفاقاتی که قرار بود علیه انقلاب رخ دهد با بصیرت این جانباز قابل حل بود.

معاون فرهنگی سازمان بسیج بیان کرد: برگزاری جلسات متعدد در زمینه تبیین و روشنگری در خصوص وقایع روز و انقلاب اسلامی، تفسیر قرآن و نهج البلاغه از اقدامات این شهید است. .

وی یکی از ارزشمندترین اقدامات این جانباز را تربیت نیروی انقلابی عنوان کرد و اذعان داشت: بسیاری از جوانانی که توسط این جانباز تربیت شدند اکنون در نهادهای انقلابی سراسر کشور در حال خدمت به مردم و این انقلاب هستند.

مقواساز افزود: این شهید هر شب جمعه در تخت فولاد اصفهان به کمیل مناجات می کند. همچنین حرم اباعبدالله الحسین (ع) و حرم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) هر ساله در منزل ایشان برپا می شود.


* شهید تکیه گاه جوانان برای حرکت های انقلابی بود

معاون فرهنگی سازمان بسیج بالاخره گفت: این قهرمان بسیار قدردان فعالیت های انقلابی بود و می توان گفت پشتوانه جوانان برای حرکت های انقلابی بود. او همچنین مسئولان را ملزم به حل مشکلات مردم می کرد و روحیه مطالبه گری قوی داشت و مردمی بود. این شهید را می توان مجاهد، ایثارگر، متدین، انقلابی و همچنین خدمتگزار انقلاب اسلامی نامید که با شهادت خود ضایعه بزرگی بر اصفهان وارد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید