رحلت آیت الله گلپایگانی ضایعه ای برای اسلام و انقلاب اسلامی است

ساعت: 13:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805121

دبیر شورای نگهبان با تسلیت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: درگذشت آیت الله گلپایگانی ضایعه ای برای اسلام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی درگذشت مرجع عالیقدر جهان تشیع، مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی تسلیت گفت.

متن پیام آیت الله جنتی به این شرح است:

به نام خدا

ما برای خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم

رحلت مرجع عالیقدر جهان تشیع شیخ المرجع آیت الله العظمی آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (رضوان الله تعالی علیه) که ضایعه بزرگی برای شیعیان و حوزه های علمیه است موجب بسیار با غم و اندوه و تأثیر.

بی شک درگذشت این وکیل وارسته که همواره در جهت تحکیم مبانی اسلام و تبیین جایگاه اهل بیت علیهم السلام و عظمت شیعیان در جهان و نیز مبانی انقلاب اسلامی تلاش می کرد. کوشید تا بار سنگینی بر پیکر جهان تشیع، حکومت تشیع و انقلاب اسلامی بگذارد.

این مرجع عالیقدر علاوه بر تألیف آثار گرانبهایی به ویژه با هدف ترویج مهدویت و تربیت شاگردان مکتب امام صادق (علیه السلام)، عضویت در خبرگان قانون اساسی و دبیری شورای نگهبان را نیز در تجربه درخشان خود دارد و از جمله مراجع و حامیان انقلابی و دلسوز نظام، اسلامی تلقی شد و درگذشت ایشان ضایعه ای برای اسلام و انقلاب اسلامی در این زمینه بود.

این ضایعه وجود مقدس حضرت بقیة الله الاعظم (عج) مراجع عظام تقلید بویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه، همه شیفتگان و مراجع تقلید آن حضرت، عموم شیعیان جهان و بیت شریف را تقدیم می نمایم. این مقام معظم رهبری علو درجات و اتحاد با اهل بیت علیهم السلام را برای این عزیز حضرت حجت (عج) مسئلت دارم.

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر هیئت امنا

14/11/11/1400

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید