مجروحین از بازداشتگاه کهریزک تا دفاع حرم

مجروحین از بازداشتگاه کهریزک تا دفاع حرم

هانی کارده عجیب ترین و مرموزترین راهزن ایران است. او چندین بار محاکمه و درگیری را تجربه کرد و گهگاه توسط پلیس دستگیر شد.

هانی کارده یکی از معروف ترین راهزنان و اوباش تهران است که زندگی جنجالی اش به ویژه زمانی که به عنوان محافظ حرم به سوریه رفت توجه بسیاری را به خود جلب کرد. او بارها در نبردها شرکت کرده و جان سالم به در برده است و همین خصوصیت باعث شهرت او در میان انبوه جمعیت شهر شده است. وجود خالکوبی و چندین اثر چاقو روی صورت و بدن از جمله ویژگی هایی است که برای شهرت آنها ضروری به نظر می رسد. آنها معمولاً چندین توله دارند که با خود به جنگ می برند. هانی کارده از چندین سوء قصد جان سالم به در برده است و حتی با وجود زمزمه های اعدام او، او نیز موفق به فرار از اعدام می شود. او یکی از مرموزترین اراذل و اوباش تهرانی است که سرمربیان سابق تیم ملی و استقلال با شخصیت های سیاسی به او ربط داده اند. چندی پیش هانی با هم دعوا کرد و فرزندانش با هواداران استقلال رسوایی کردند. این درگیری در اولین تمرین استقلال امروز زیر نظر جواد نکونام در کمپ مرحوم حجازی رخ داد.

چه کسی آسیب می بیند؟

عجیب ترین ویژگی هانی کارده علاوه بر شیطان بودن، ارتباط گسترده او با گروه های مختلف و حتی نشان دادن چهره بسیج حزب اللهی است. برای اولین بار نام او در دهه 1980 در طرح دستگیری راهزنان بر سر زبان ها افتاد. اگرچه او توانست از صحنه درگیری پلیس با راهزنان فرار کند. سرانجام یکی از پلیس ها او را در خیابان دید و او را دستگیر کرد. با افزایش روزافزون کاربران اینستاگرام، اکنون شاهد پدیده دسته های مجازی هستیم. هانی کارده به عنوان یک لات مجازی که هم محافظ حرم است و هم راننده پورشه بسیار معروف شد.

اولین دستگیری هانی کارده زمانی اتفاق افتاد که او تنها 14 سال داشت و با یک سرباز بر سر خرید بلیت درگیر شد. هانی کارد بیش از 16 سال است که در زندان به سر می برد. وی به دلیل سابقه شرارت و درگیری به بازداشتگاه کهریزک منتقل شد. بسیاری بر این باور بودند که او اعدام خواهد شد، اما او از احتمال اعدام جان سالم به در برد، اما زمانی که همه چیز برای حکم اعدام آماده شد، به چندین سال زندان محکوم شد.

این شرور در آخرین دستگیری پر سر و صدای خود زمانی که مقابل رئیس پلیس تهران قرار گرفت با او شوخی کرد و مدعی شد که دلش برای رئیس پلیس تنگ شده است! این زمانی است که او دوباره برای چند روز توسط پلیس دستگیر شد.

انتشار چند فیلم در اینترنت نشان می دهد که هانی کارده سابقه حضور در سوریه را دارد و حتی در برخی ویدئوها اسلحه نشان می دهد. به عنوان یک سرور، او احتمالا از بودن در جنگ لذت می برد. به هر حال، به نظر می رسد هانی از راه های عجیب و غریب برای معروف شدن خوشش می آید. رفتن به سوریه یکی از آنهاست.

هانی کارده در جریان بحران سوریه چندین بار به عنوان مدافع حرم به سوریه سفر کرد و بسیاری از عکس های خود را منتشر کرد.

این اراذل و اوباش با بسیاری از سیاستمداران، ورزشکاران و تاجران ارتباط خوبی دارند. عجیب است که او می تواند هر کاری را که تصورش را بکنید انجام دهد، از هوادار فوتبال تا عضویت در دو بسیجی اخراجی. شاید همین موضوع باعث شد با طیف وسیعی ارتباط برقرار کند.

هانی کارده نیز به دلیل ارتباط گسترده اش با طیف های مختلف از ثروت خوبی برخوردار است. او یکی از معدود داستان های بزرگ تهرانی است که پورشه می رانند و در فضای مجازی با این خودرو مانور می دهند.

قتل وحید مرادی و شایعات پیرامون هانی کارده

کشته شدن مردی به نام وحید مرادی باعث آسیب به لب شد. وحید مرادی نیز یکی از واژگان تهرانی است که در حکم اعدام در بازداشت به سر می برد.

خیلی ها مدعی بودند این دو با هم اختلاف داشتند و وحید مرادی به دستور هانی کارده در زندان کشته شد، موضوعی که هرگز ثابت نشده و شایعه ای بیش نیست. این شایعات باعث شهرت بیشتر او شد و نام رسمی تری نسبت به قبل برای خود پیدا کرد.

هنگام مصرف معجون سعی کرد به هانی آسیب برساند

البته شایعه قتل وحید مرادی برای هانی کاراده بی پولی تمام نشد. عده ای که گفته می شود از هواداران و پیروان وحید مرادی هستند به هانی کرد حمله کردند. روزی که در میدان شاپور با دوستش معجون می‌نوشید، افراد ناشناس به او حمله کردند و بیش از بیست ضربه چاقو به او زدند.

وقتی پیکر نیمه جان این شرور معروف به بیمارستان سینا منتقل شد، خیلی ها فکر می کردند که او امروز و فردا میهمان است و می میرد، اما با وجود ده ها ضربه چاقو به گردن، شکم، پهلو و حتی کمرش، او پس از مدتی بهبود یافت. بیست روز پیدا شد و از بیمارستان مرخص شد و به خانه رفت.

هانی کارده شرور معروف تهران

هویت مهاجمان هرگز مشخص نشد. پس از این ماجرا، این شرور معروف نیز سکوت کرد و هرگز در مورد سوء قصد به جان خود صحبت نکرد.

کمپ آسیب و اعتیاد

او مدعی است که از سال 92 در کمپ ترک اعتیاد بوده و معتادان زیادی را درمان کرده است. حالا معلوم نیست سازمان اجتماعی بر اساس کدام قانون این مجوزها را به چنین آدم خبیثی داده است و حتی معلوم نیست این حرف چقدر صحت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید