بازدید دادستان کل کشور از بازداشتگاه شورشیان / کمیسیون تخصصی، تحقیق و کمک در زندان فشافویه تشکیل می شود.


ساعت: 22:23
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1900022

دادستان کل کشور در بازدید 2 ساعته از بازداشتگاه آخرین شورشیان اعلام کرد؛ کمیته ویژه تحقیقات و تعقیب قضایی در زندان فچافوی تشکیل خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه های قضایی، حجت الاسلام محسنی عذایی، رئیس قوه قضائیه، 10 شهریورماه در گفت و گوهای جداگانه با دادستان کل کشور و قوه قضائیه، از آنان خواست تا امنیت و آرامش شهروندان را حفظ کنند و از وضعیت عادی آنان و روزمره محافظت کنند. زندگی در سراسر کشور.کشور و برخورد با عناصر اساسی مزاحم و با اغتشاشگران حرفه ای، متخلفان آرامش شهروندان و امنیت روانی مردم، افرادی که به اموال عمومی و دولتی خسارت وارد کرده اند، مرتبط با سرویس های جاسوسی خارجی برابر قانون برخورد بازدارنده و تکمیل و انجام شود. رسیدگی به پرونده های قضایی آنها باید تسریع شود.

بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه، صبح امروز حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور دستور رسیدگی به پرونده متهمان دستگیر شده را به دادستان های سراسر کشور ابلاغ کرد. شورش ها دومی را اعلام کرد.

در همین راستا و در ادامه تحقیقات درباره وضعیت بازداشت شدگان، دادستان کل کشور به همراه الکاسیمر، قاضی عالی استان تهران، علی صالحی، دادستان تهران و سید حشمت الله حیات الغیب، مدیرکل دادگستری استان تهران زندانهای استان تهران پیش از ظهر امروز به مدت دو ساعت از زندان فشافوه بازدید کردند و بازداشت شدگان در اغتشاشات اخیر مستقر شدند.

محمدجعفر منتظری در این بازدید به صورت چهره به چهره با تعدادی از دستگیرشدگان دیدار و در خصوص روند رسیدگی به پرونده آنان سوالاتی را مطرح کرد.

در این بازدید، دادستان کل کشور در خصوص زمان، محل بازداشت، نحوه بازجویی، نحوه برخورد مقامات با بازداشت شدگان، بازداشت موقت، تبدیل قرار وثیقه، نقش و نفوذ رسانه های بیگانه و صفحات مجازی از بازداشت شدگان سوالاتی پرسید. برخی از چهره ها در تشکیل مجامع و پرونده دستگیرشدگان گفت: قطعا دادگاه و دادسرا و دستگاه قضایی بر اساس ادله و مستندات در مورد دستگیرشدگان حکم خواهند داد.

وی افزود: تسریع در رسیدگی به پرونده افراد دستگیر شده مورد رسیدگی و تاکید قرار می گیرد و در صورت دستگیری بدون مدارک لازم آزاد می شود.

دادستان کل کشور در این بازدید خطاب به بازداشت شدگان تاکید کرد: حفظ امنیت عمومی خط قرمز کشور و قوه قضائیه است و در این زمینه قوه قضائیه با متخلفان امنیت عمومی برخورد قاطع خواهد کرد.

منتظری در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران درباره هدف از این بازدید گفت: امروز برای نظارت و کنترل امور مربوط به بازداشت شدگان به زندان فچافویه آمدیم.

وی تاکید کرد: در این بازدید بر تسریع در رسیدگی به پرونده مشمولان تاکید شد. وضعیت زندانیان مساعد است، حتی پزشکان بیمار و خسته از آنها مراقبت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به بازداشت شدگان در حال انجام است، افزود: کمیسیون تخصصی با حضور بازپرس و دادستان در این محل تشکیل شود تا در اسرع وقت به پرونده ها رسیدگی شود.

رئیس دادستان کل کشور ادامه داد: رئیس قاضی استان تهران و دادستان تهران بر این موضوعات تاکید کردند که به پرونده ها عادلانه رسیدگی می شود و با افرادی که مدارک و دلایلی دال بر جرم خود دارند برخورد قاطع می شود.

وی بیان کرد: همه باید بدانند که امنیت مردم خط قرمز کل نظام است و هیچ شخص یا اداره ای اجازه ندارد آن امنیت را هدف قرار دهد یا به آن آسیب برساند.

دادستان کل کشور با قدردانی از تلاش های درخشان و چشمگیر نیروی انتظامی و بسیج در برخورد با عاملان اغتشاشات اخیر گفت: در این اغتشاش عده ای از نیروهای بسیج و نیروی انتظامی مجروح و تعدادی نیز به شهادت رسیدند و ایثارگرانه پا به میدان گذاشتند. .

دیدگاهتان را بنویسید