مجری متروی تهران: تا امروز صبح اطلاعیه ای از پلیس برای جلوگیری از ورود زنان کشف حجاب ندیده ام. شاید این اعلان در پوشه من باشد

مجری متروی تهران: تا امروز صبح اطلاعیه ای از پلیس برای جلوگیری از ورود زنان کشف حجاب ندیده ام.  شاید این اعلان در پوشه من باشد

مسعود درشتی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: هنوز هیچ اطلاعیه ای مبنی بر ممنوعیت ورود و خدمت به بانوان کشف حجاب در مترو اعلام نشده است.وی تاکید کرد: تا امروز صبح ندیده ام. چیزی در مورد اطلاعیه فرماندهی فاراژ نیست و من امروز صبح آن خبر را در رسانه ها دیدم. “من هنوز چیزی کتبی ندیده ام، شاید آن اطلاعیه در کیف من باشد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: هنوز هیچ اطلاعیه ای برای جلوگیری از ورود یا ارائه خدمات به بانوان کشف حجاب در مترو وجود ندارد.

مسعود درشتی در حاشیه یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان ممانعت از ورود زنان کشف حجاب به مترو با توجه به اظهارات فرمانده فرج، گفت: نیروی انتظامی باید همه چیز را داشته باشد. به کارکنان اطلاع دهید.» و اختیارات او نافذ است. بنابراین، اگر دستوری در این خصوص داده باشد، طبق گفته مأموران پلیس کلانشهر، او نیز آن را اجرا خواهد کرد، اما من از جزئیات آن مطلع نیستم. یک اطلاعیه وجود دارد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مصوبه کمیته عفاف و حجاب مبنی بر ممنوعیت ورود زنان بدحجاب به مترو، تصریح کرد: کمیته عفاف و حجاب شهرداری و مترو تصمیمی برای ممنوعیت ورود این افراد نگرفته اند. فقط تذکر شفاهی داده می شود.

به گزارش ایسنا، درشتی افزود: این تذکرات توسط کارکنان مترو اعم از زن و مرد داده می شود. در حال حاضر بنا به تکلیف ذاتی آنها به زنان باحجاب اخطار داده شده و هیچ تصمیمی مبنی بر ممنوعیت ورود و ارائه خدمات آنها اتخاذ نشده است. در واقع ما بر اساس وظیفه شهرسازی و سازمانی هشدار می دهیم.

وی تاکید کرد: تا امروز صبح چیزی از اطلاعیه فرماندهی فراج ندیدم و امروز صبح این خبر را در رسانه ها دیدم، هنوز چیزی مکتوب ندیده ام، شاید آن اطلاعیه در کیفم باشد. از نظر پرسنل مترو نیازی به اطلاع فرجا نیست و در چارچوب بخشنامه ها کارکنان مترو و دکه داران رعایت لازم را انجام می دهند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در خصوص افزایش قیمت بلیت مترو در سال جاری نیز گفت: شورا قبل از سال جدید افزایش متوسط ​​25 درصدی را تصویب کرد تا از اول اردیبهشت ماه اجرایی شود. اما استاندار تهران پیشنهاد کرد با تدابیر لازم از تعداد موجود 9.63 درصد کاهش یابد. از این رو مقرر شد با قیمت پایه 2900 تومان شروع و پس از دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر 160 ریال اضافه شود. اما بنا به پیشنهاد استاندار تهران مقرر شد از ابتدای اردیبهشت ماه 2850 تومان به عنوان نرخ پایه اضافه شود و پس از گذشت دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر 147 ریال به مبلغ بلیت مترو اضافه شود. همچنین قیمت بلیت مترو کرج نیز 3730 تومان ثابت شد.

دیدگاهتان را بنویسید