مجوز عبور از مرز ماهیرود سربیشه صادر شد


ساعت: 12:34
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878375

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: درب صادرات منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود بازگشایی و مجوز ترانزیت از آن مرز صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی نکایی نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز ماهیرود فرصت اقتصادی بسیار خوبی برای خراسان جنوبی و کل کشور و بسیاری از روابط ما با افغانستان از طریق آن است. خبرنگاران امروز مرز آماده است.

وی ادامه داد: از اواخر سال گذشته و به دلیل برخی محدودیت ها و موانع ایجاد شده از سوی افغانستان که در سال جاری تقویت شده است، تجارت در مرز ماهیرود به شدت کاهش یافته است.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: از ابتدا پیگیری های زیادی برای بازگشایی مرزها در دستور کار قرار گرفت و این در حالی است که در چند روز اخیر شاهد بازگشایی منطقه ویژه صادراتی ماهیرود و ماهیرود بودیم. رفاه در مرز.”

نخعی بیان کرد: در سال های اخیر تلاش های زیادی برای ایجاد زیرساخت های لازم در مرز ماهیرود صورت گرفته و این تلاش ها همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس گفت: یکی از اقدامات مهمی که تاکنون برای دسترسی بهتر به مرز ماهیرود انجام شده، جاده سربیشه-دوره و ماهیرود بود که به طور جدی بازسازی شده است.

نخعی با بیان اینکه کل مسیر 130 کیلومتر تعیین تکلیف شده و پیمانکاران در حال کار هستند، گفت: به زودی شاهد افتتاح رسمی «دستگاه ایکس ری» در مرز ماهیرود خواهیم بود که با افتتاح آن اتفاقات خوبی را به همراه خواهد داشت. “

وی ادامه داد: بسیاری از زیرساخت های دیگر مانند آب، برق، فیبرهای نوری و موارد دیگر وجود دارد و برخی از زیرساخت ها در حال شکل گیری و ساخته شدن یا در حال ساخت است.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مواردی که به توسعه بیشتر مرز ماهیرود کمک می کند، مجوز ترانزیت از مرز بود که با پیگیری های فراوان این امر محقق شد.

نخعی گفت: در حال حاضر گمرک جمهوری اسلامی مانند تعدادی دیگر از مرزهای کشور مجوز عبور صادر می کند که می تواند به رونق بیشتر مرز ماهیرود و اقتصاد منطقه کمک شایانی کند. “

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولانی که برای بازگشایی درب صادراتی منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود تلاش کردند و شاهد از سرگیری صادرات مرزی بودند از جمله استاندار خراسان جنوبی، رئیس کل گمرکات اسلامی، جمهوری ایران مدیرکل گمرک خراسان جنوبی و سایرین: «از مشارکت قدردانی می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید