محاکمه قاتل 17 نفر در دبیرستانی در ایالت فلوریدا


ساعت: 03:40
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884066

منابع خبری روز دوشنبه از آغاز محاکمه مردی که در تیراندازی سال 2018 در دبیرستانی در پارکلند فلوریدا 17 نفر را کشت و چند نفر دیگر را زخمی کرد، خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آسوشیتدپرس، منابع آمریکایی از آغاز محاکمه تیرانداز سال 2018 در دبیرستان پارکلند فلوریدا که 17 نفر را به قتل رساند، خبر دادند.

بر اساس این گزارش، دادگاه «نیکلاس کروز» ۲۳ ساله آمریکایی که به ۱۷ قتل اعتراف کرده، روز دوشنبه آغاز شد.

دادستان‌هایی که به دنبال مجازات اعدام برای کروز بودند، روز دوشنبه به اعضای هیئت منصفه توضیح دادند که چگونه قربانیان خود را با خونسردی به قتل رساند.

برخی از اولیای دم قربانیان این حادثه با حضور در پرونده و توضیحات دادستان اشک ریختند.

هیئت منصفه در مورد صدور حکم اعدام یا حبس ابد بدون آزادی مشروط تصمیم خواهد گرفت.

نیکولاس کروز 19 ساله در 25 فوریه 2016 وارد دبیرستان پارکلند شد و با یک سلاح نیمه خودکار AR-15 در دست به شرکت کنندگان شلیک کرد. بر اثر این تیراندازی 17 نفر کشته و حدود 17 نفر مجروح شدند.

لازم به ذکر است که لابی قدرتمند اسلحه سازی در آمریکا که از قدرت و نفوذ زیادی در بین مقامات آمریکایی برخوردار است. وی قبلاً اجازه اجرای چنین قوانینی را نمی داد و به شدت با آن مخالفت می کرد و این معضل روزانه چندین کشته در آمریکا برجای می گذارد. قدرت و نفوذ لابی های کارخانه اسلحه در صفوف قدرت آمریکا یکی از مهمترین دلایل عدم اقدام در برابر کشتارهای بی رویه و بی توجهی به به روز رسانی قوانین سلاح گرم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید