محور پادگان تا پایان خرداد ماه امسال بارگیری می شود/بارش آسفالت را متوقف کرد


ساعت: 16:42
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837840

شهردار زنجان گفت: تلاش کردیم محور 3 پادگان هورداد را به بهره برداری برسانیم اما به دلیل شرایط جوی به اواخر هورداد موکول شد تا در آن ساعت در حرکت باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; علیرضا فیروزفر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: حدود 4 میلیارد تن برای سنگفرش بازار آهنگری هزینه شده است.

وی در خصوص تردد خودروها در این منطقه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از این پس پروژه ها توسط مردم طراحی، اجرا و بهره برداری می شود، در این مورد از اهالی و آهنگران خواستیم موافقت کنند و نتیجه را به شهرداری اعلام کنند. برای تعیین و اعلام نتیجه نهایی از نظر تردد در این مکان طبق قوانین عمومی.

فیروزفر افزود: برای تامین مخازن زباله و روشنایی این منطقه اقداماتی انجام می شود، اما میراث فرهنگی همکاری مناسبی با شهرداری که قرار است وارد شود ندارد و اکنون کار برعکس شده و شهرداری به جای آن مشغول کار است.

شهردار زنجان با بیان اینکه میراث فرهنگی باید با جدیت بیشتری وارد پروژه ها شود، تصریح کرد: البته شهرداری زنجان کار خود را انجام می دهد و اجازه نقص در خدمات را نمی دهد.

وی با بیان اینکه تا قبل از عید اقداماتی برای آسفالت ریزی بازار بالا انجام شده بود، گفت: برنامه آسفالت ریزی کل بازار و مسئولان و میادین بود، اما در مورد نوع سنگ فرش به ویژه باغ باید تعامل بین اهالی و کسبه وجود داشته باشد. میراث فرهنگی و شهرداری توافق لازم را انجام دادند، قبوض تهیه شد و در حال تعیین پیمانکار هستیم.

فیروزفر با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب اعلام کرده است که اقدامات لازم را برای بهبود شبکه آبرسانی بازار بالا انجام داده است، افزود: وضعیت شبکه برق موجود در بازار نامناسب و حتی پس از اجرای پروژه کف سازی است. مجوزهای حفاری

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم سنگفرش بازار بالا را با فازی مناسب جلو ببریم تا سوداگران متحمل ضرر نشوند.

وی افزود: عملیات اجرایی کف سازی در بازار بالا به زودی آغاز می شود و تلاش می کنیم در اسرع وقت به اتمام برسد.

فیروزفر در خصوص وضعیت روشنایی شهری نیز گفت انتظار داریم مسئولان زودتر مشکل را حل کنند تا بدانیم مشکل از کجاست. ما کاری را انجام داده ایم که نیاز به حمایت شرکت توزیع برق دارد.

شهردار زنجان با اشاره به تهیه طرح جایگزینی لامپ های کم مصرف با سیستم روشنایی فعلی برای خیابان های زنجان گفت: صرفه جویی کنید.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح مستلزم حمایت نزدیک شرکت برق است، گفت: این گروه آماده است تا با اجرای سیستم روشنایی به صورت پایلوت و رایگان در یکی از پارک های زنجان نسبت به سنجش مصرف برق با سیستم جدید اقدام کند. این شرکت همکاری می کند. برق مشکل اجرای این طرح را حل خواهد کرد.

شهردار زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص آسفالت ریزی گفت: در روزها و هفته های اخیر شاهد بارش باران و رحمت الهی در زنجان بوده ایم که البته این امر مانع از برنامه ریزی کلی نشده است. در زمان آسفالت با توجه به شرایط جوی 2 هفته طول کشید تا پیمانکار مربوطه برای آسفالت آماده شود چون شرایط جوی مساعد است.

فیروزفر افزود: سعی می کنیم امسال در روند آسفالت کاری مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود و سرعت و کیفیت را در کنار هم خواهیم داشت ضمن اینکه آسفالت ریزی نظارت می شود و تیم کنترل نامحسوسی خواهد داشت و در روزهایی که شرایط جوی اجازه دهد رنگ آمیزی انجام می شود. “

شهردار زنجان با اشاره به پروژه پادگان محور گفت: زیرساخت های قبلی که هم اکنون در حال انجام است باید نوسازی می شد و از هفته آینده آسفالت آن آغاز می شود.

وی با بیان اینکه المان های دیگر پروژه پیش بینی شده و سرپناه میانی نیز تکمیل شده است، گفت: با راه اندازی کارخانه پیور پیاده روها تکمیل می شود و با وجود اینکه تلاش کردیم تا 12 خرداد این پروژه را آغاز کنیم، اما به دلیل شرایط آب و آب. پخش آن به پایان خرداد موکول شد تا در آن زمان در حال حرکت باشد.

فیروزفر در خصوص کف سازی کم بازار گفت: بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته شده بود محدود بود و حتی یک چهارم هزینه ها را هم پوشش نمی داد اما به دلیل اهمیت موضوع جابه جا شدیم و ردیف بودجه را افزایش دادیم و اگر چه در آینده برای سال پیش بینی شده بود، سعی می کنیم امسال را از طریق وام دهی در پروژه ها قرار دهیم و کف سازی بازار را تکمیل کنیم، اما قول قطعی نمی دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید