مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی روز پنجشنبه به جای شنبه

مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی روز پنجشنبه به جای شنبه

اتاق بازرگانی تهران در بیانیه ای با تعطیلی روز پنجشنبه به جای شنبه مخالفت کرد.

اتاق بازرگانی تهران در بیانیه ای در خصوص اضافه شدن روز پنجشنبه (به جای شنبه) به روزهای تعطیل آخر هفته، تصمیمی اتخاذ شد که نشان از بی اعتمادی به بخش خصوصی است.

به گزارش ایسنا، در بخشی از بیانیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمده است:

جای نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیته اجتماعی شورای اسلامی در آخرین تصمیم خود به پیشنهاد منطقی، کارشناسی و مبتنی بر منافع ملی فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل مبنی بر تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز بی توجهی کردند. روز استراحت، در اصلاحیه هنر. 87 قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از 44 ساعت به 40 ساعت و روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه و استراحت دو روزه تعریف شد. در پایان هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه.

مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در صورت تصویب نهایی و تبدیل به قانون کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور از بازارهای بین المللی را به چهار روز در هفته افزایش می دهد و مشخص است که در زمینه تحریم ها و محدودیت های خارجی و تنگناهای داخلی ضمن تحمیل ضرر و زیان علاوه بر اقتصاد کشور به ویژه در شرایط سخت کنونی، نقض اکید فرمایشات مقام معظم رهبری برای تحقق اهداف شعار سال خواهد بود. .

در ادامه این بیانیه آمده است: سوال تعطیلی تعطیلات جلوه ای از جمع آوری و وحدت مطالبات فعالان اقتصادی و سایر اقشار اجتماعی کشور است که در کنار یکدیگر و از طریق انتشار جریانی از بیانیه‌ها، پیام‌ها، مصاحبه‌ها و اظهارنظرها، تلاش می‌شود تا خواست و آرزوی سربازان جبهه مغفول دوباره اقتصادی کشور برای تحقق پیشینه منافع ملی محقق شود.

امیدواریم نظر نهایی سیاسیون و قانونگذاران در شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این مصوبه و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در جهت حداکثر سازی منافع ملی باشد. و آن را اجرا کنید.