پیشنهاد پیرهادی نماینده مجلس: تعطیلی جمعه و شنبه در ایران به جای پنجشنبه و جمعه

پیشنهاد پیرهادی نماینده مجلس: تعطیلی جمعه و شنبه در ایران به جای پنجشنبه و جمعه

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در شورای اسلامی گفت: برای کاهش هزینه های افزایش تعطیلات رسمی در کشور باید تعطیلات را تا حد امکان از نظر مبادلات بین المللی برابر کنیم. در کل به نظر می رسد تعطیلات کشورهای مسلمان با تعطیلی جمعه و شنبه صحیح تر باشد.

محسن پیرهادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به لایحه دولت در روزهای تعطیل، اظهار کرد: دو نکته مهم در لایحه دولت وجود دارد؛ این لایحه در روزهای تعطیل است. نکته اول برنامه تعطیلات ملی در روز پنجشنبه و نکته دوم کاهش 90 دقیقه ای ساعات کاری هفتگی است. متأسفانه دولت در تدوین و تصویب این لایحه استاندارد دوگانه ای را برای کارکنان بخش دولتی و خصوصی در نظر گرفت که قصد دولت در این لایحه باید کاهش ساعات کار هفتگی کارکنان بخش دولتی و خصوصی باشد اما در صورت تعطیلی. در روز پنجشنبه فقط بر مقامات دولتی تمرکز می کند و به نظر می رسد هیچ برنامه ای برای بخش خصوصی ندارد.

وی ادامه داد: سیاست گذاری عجولانه به جای اینکه به توسعه عدالت و رفع عیوب منجر شود، منجر به ابهام و سردرگمی و آسیب به جامعه می شود. ساماندهی تعطیلات عمومی و رسمی کشور مستلزم توجه به وضعیت کل نیروی کار دولتی و غیردولتی و هماهنگی و انطباق با عرصه بین المللی است. دولت نمی تواند تنها در قبال بخش دولتی مسئول باشد و شرایط بخش خصوصی را نادیده بگیرد.

رفع تبعیض در تعطیلات رسمی یک اقدام ضروری است

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: رفع تبعیض از تمامی نیروهای کار در روزهای تعطیل اقدامی مهم و ضروری است که باید شامل وضعیت همه کارکنان اعم از دولتی و خصوصی و بخش خصوصی باشد. توجه به محدوده کمتر از 20 درصدی مقامات دولتی نه تنها موجب توسعه گردشگری در نگاه دولت می شود، بلکه هدف از بهره برداری پنهان را در دل لایحه طبقه بندی می کند. اگر کل اقتصاد فقط برای رسیدن به یک هدف ثانویه آسیب ببیند، گویی سعی کرده ایم ابرو را درست کنیم، اما چشم را هم کور کرده ایم.

رویکرد جهانی آخر هفته یک مدل موفق است

وی با بیان اینکه ساماندهی تعطیلات رسمی و رسمی در کشور ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد اما نه با اقدامات کلی و مبهم که ناخواسته منجر به بی عدالتی و عدم برخورداری از مزایای یکسان در بین نیروی کار شود، گفت: رویکرد جهانی است. دو روز تعطیل آخر هفته الگوی موفقی است و قطعا پیوستن به این الگوی جهانی اقدامی موثر برای بهره‌گیری از نیروی کار و رونق گردشگری داخلی است، اما در این رویکرد باید بر اساس قالب جهانی و حساب شده باشد.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی در شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ما نمی توانیم در مسائل بین الملل بر خلاف جریان شنا کنیم و باید اثرات تعطیلی پنج شنبه و جمعه را بر اقتصاد در نظر بگیریم. در حالی که اکثر کشورهای دنیا شنبه و یکشنبه را تعطیلات آخر هفته خود اعلام کرده اند و کشورهای مسلمان نیز با پیروی از این الگو، جمعه و شنبه را به طور مشترک تعطیلات آخر هفته اعلام کرده اند، در این الگوی خاص ما نمی توانیم پنجشنبه ها را تعطیل کنیم. به مدت چهار روز

پیرهادی با تاکید بر اینکه نباید رویکردی اتخاذ شود که منافع اقتصادی آن منجر به تضعیف چرخه اقتصادی کشور شود و مردم از مبادلات و مبادلات بین المللی رنج ببرند، خاطرنشان کرد: باید با نگاهی گسترده تر برای ساماندهی تعطیلات گام برداریم. برای کاهش هزینه های افزایش تعطیلات رسمی در کشور، باید تعطیلات را از نظر مبادلات بین المللی تا حد امکان برابر کنیم. در کل به نظر می رسد تعطیلات کشورهای مسلمان با تعطیلی جمعه و شنبه صحیح تر باشد.

بر اساس این گزارش، محسن منصوری، معاون گردشگری کشور چندی پیش گفت: دولت سیزدهم روز پنجشنبه لایحه تعطیلی را در قالب اصلاحیه ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس ارائه کرد که امیدواریم این طرح اصلاح شود. اتفاق افتادن.

دیدگاهتان را بنویسید