درخواست فوری ۱۱۱ نماینده مجلس برای تعطیلی روز شنبه ساعات اداری کاهش یافت

درخواست فوری ۱۱۱ نماینده مجلس برای تعطیلی روز شنبه ساعات اداری کاهش یافت

لایحه اصلاح هنر 83 قانون مدیریت خدمات کشوری برای افزایش استراحت هفتگی به 2 روز و 4 ساعت کار در هفته پس از اصلاحیه اخیر در کمیسیون اجتماعی به مدت 10 روز در سامانه ثبت پیشنهادات نمایندگان مردم قرار گرفته است. هفته گذشته و احتمالا پیگیری خواهد شد. که با ریاست محترم مجلس داشتم در دستور کار جلسه هفته آینده قرار خواهد گرفت.

به گزارش عرش آنلاین ، حسین گدرزی نماینده مردم درود و ازنا در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا با اشاره به لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات اداری گفت: با این شورا صحبت کردم. محمدبکر کلیباف رئیس مجلس درباره این لایحه و قول داد که این لایحه به صورت فوق العاده در مجلس بررسی شود.

وی افزود: درخواست رسیدگی به این لایحه خارج از جلسه مجلس به امضای 111 نماینده مردم رسیده است.

نماینده دورود و ازنا در شورای اسلامی تصریح کرد: هفته آینده سه شنبه یا چهارشنبه این لایحه در اتاق خارج از اتاق بررسی می شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در پی صحبتی که با رئیس مجلس درباره لایحه افزایش تعطیلات رسمی و کاهش ساعات اداری داشتم، به احتمال زیاد هفته آینده این لایحه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت طرح افزایش ایام تعطیلی تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کاری کارکنان گفت: لایحه اصلاح ماده ۸۳ قانون مدیریت خدمات کشوری به افزایش وقفه های دو روزه هفتگی و کاهش ساعات کار به 4 ساعت در هفته پس از اصلاحیه اخیر در کمیسیون اجتماعی از هفته گذشته به مدت ده روز در سامانه ثبت پیشنهادات نمایندگان مردم است. و به احتمال زیاد پس از گفتگوی اینجانب و رئیس محترم مجلس در دستور کار جلسات هفته آینده قرار خواهد گرفت.
ساعات کاری کاهش می یابد

وی گفت: در این لایحه علاوه بر افزایش روزهای تعطیل تعطیلات آخر هفته از یک به دو روز، میزان کار هفتگی از 44 ساعت به 40 ساعت کاهش می یابد و ایران جزو کشورهای توسعه یافته در این شاخص قرار می گیرد.

سخنگوی کمیته اجتماعی تصریح کرد: جنبش های کارگری جهان در دو قرن اخیر تلاش های فراوان و مستمری برای کاهش کار هفتگی و افزایش تعطیلات داشته اند.

گودرزی تاکید کرد: مجلس و دولت در این لایحه مصمم هستند در راستای ارتقای شأن کارکنان و ارتقای کیفیت کار، حضور بیشتر خانواده، استراحت هفتگی را به دو روز و 4 ساعت افزایش داده و هفته کاری را کاهش دهند. در کنار هم بودن اعضا و تحکیم کانون خانواده در جامعه اقدام به ارزش‌های ایرانی و اسلامی و توسعه گردشگری و رفاه اجتماعی هموطنان شود.