درخواست رئیس سازمان اداری برای تعطیلی زودتر دفاتر و توزیع کار بین مادران

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره کاهش ساعت کاری ادارات توضیحاتی ارائه کرد و گفت: پیشنهاد ما به دستگاه های اجرایی این است که به منظور کاهش ساعات کاری ادارات از ساعت 13 بعد از ظهر تعطیل شوند. مصرف انرژی.

میشم لطیفی در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات و کاهش آن گفت: 44 ساعت کار اداری یک تکلیف قانونی است و پیشنهاد ما این بود که بعد از ساعت 13 دستگاه های مستقر در شهر تهران از راه دور توسط کمیته تطبیق اجرا شود. مجلس ایشان این کار از راه دور را رد کردند اما همچنان این پیشنهاد ماست چون یکی از اختیارات قوه مجریه است و با توجه به اینکه مشکل انرژی برای ما جدی است باید کمک کنیم تا قطعی ها و عدم تعادل ها به ویژه در حوزه تولید و خانوار کاهش یابد. بخش ها

وی ادامه داد: تاکید داریم دستگاه های اجرایی در صورت امکان از ساعت 1 بعدازظهر تعطیل کنند که طبیعتاً از ساعت 12 وسایل سرمایشی خاموش می شود تا بتوانیم موضوع انرژی را برنامه ریزی کنیم.

لطیفی اضافه کرد: امیدواریم این بخش از کارهای این اداره کل از راه دور انجام شود که آیین نامه آن مربوط به سال 1388 است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به این سوال که برخی سازمان ها کارکنان خود را موظف کردند تا ساعت 2.30 سر کار باشند، گفت: در برخی از سازمان های مرکزی به دلیل اینکه دارای جهت گیری و وظایف ستادی هستند. با این مشکل روبرو هستند و جزو وظایف این دستگاه است، اما توصیه می کنیم حتماً بعد از ساعت 13 از ظرفیت کار از راه دور استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای مادرانی که دارای فرزند زیر 7 سال هستند و مشکل مهدکودک و بیدارکردن فرزندانشان در صبح زود دارند، از مسئولان اجرایی تقاضا داریم به عنوان معاون رئیس جمهور موضوع شناور بودن ساعت کار را برای آنها اجرایی کنند. امور زنان و خانواده متولی است، جمهوری و رئیس جمهور نیز این موضوع را مطرح کردند و تاکید کردند که باید از این ظرفیت استفاده شود. در صورت نیاز دستور مساعدت به مادران دارای فرزند تا ۷ سال در ساعات اولیه را به دستگاه های اجرایی صادر می کنیم تا این پرداختی قابل احتساب باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس بحث عمومی تعطیلی جمعه و شنبه را تصویب کرده است، وضعیت این موضوع چگونه است؟ وی گفت: دولت از مدت ها قبل لایحه ای را در این راستا به مجلس ارائه کرده است که در کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه شده است و بر اساس این لایحه ساعت کاری کارکنان از 44 ساعت به 42.5 ساعت کاهش می یابد. این روش برای شهرهای خارج از تهران هم هست که پنجشنبه تعطیل نداریم پیشنهاد ما این است که روزهای کاری 5 روز در هفته باشد و آخر هفته برای دستگاه هایی که آپشن دارند تعطیل باشد. البته در حوزه درمان و خدماتی مانند آتش نشانی این امکان وجود ندارد، اما در سایر نهادها که این امکان وجود دارد، 5 روز هفته ممنوعیت قانونی داشتیم، اما در مورد پنجشنبه یا شنبه هم بحث شد. یک روز تعطیل در کمیسیون دولتی و مطالعه در این راستا انجام شده است.

وی افزود: بدیهی است در دستگاه هایی که ارتباط بین المللی دارند که البته زیاد هم نیستند، اگر روز شنبه برای آنها تعطیل باشد، به معنای اتفاقاتی است که در سطح بین المللی رخ می دهد، اما برای سایر دستگاه ها تصمیم خاصی گرفته نشده است. این جزو اختیارات هیئت دولت است و قانون هم اجازه می دهد، بنابراین در کمیسیون اجتماعی مجلس هم این موضوع را مطرح کردیم که آن روز تعطیل شود و تا اینجای کار جمع بندی ما این است که پنج شنبه باشد. اما برای دستگاه هایی که ارتباط بین المللی دارند. شنبه را هم می توانیم تعطیل اعلام کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید