مخالفت بایدن با تحقیقات شفاف در مورد اسناد محرمانه فاش شده

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرغم وعده های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای انجام تحقیقات شفاف در مورد کشف اسناد طبقه بندی شده مربوط به دوران معاونش در خارج از کاخ سفید، اکنون گزارش شده است که وی در این زمینه مانع تراشی می کند.

جیمز کامر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، دوشنبه شب گفت که بایدن با تحقیقات شفاف در مورد پرونده اسناد طبقه بندی شده که در خانه و دفتر او یافت شده مخالف است.

کومر در مصاحبه با فاکس نیوز توضیح داد: «بایدن قول شفاف‌ترین دولت تاریخ را داد، اما از شفاف‌سازی در جایی که مهم‌تر است خودداری می‌کند. ما به وکلای شخصی بایدن اعتماد نداریم.

او مدعی شد که کاخ سفید، آرشیو ملی و وزارت دادگستری ایالات متحده اطلاعاتی را از کنگره و مردم آمریکا در مورد اسناد طبقه بندی شده ذخیره شده در مکان های ناامن توسط بایدن پنهان می کنند.

این قانونگذار جمهوریخواه تاکید کرد که کنگره آمریکا به اعمال فشار بر دولت بایدن برای پاسخگویی و به دست آوردن اطلاعات مربوط به دسترسی غیرمجاز به اسناد افشا شده ادامه خواهد داد.

دفتر مشاور کاخ سفید نیز روز دوشنبه به فاکس نیوز گفت که هیچ لیستی از مهمانان در خانه خصوصی بایدن در ویلمینگتون، دلاور وجود ندارد، جایی که برخی از اسناد طبقه بندی شده در آنجا پیدا شده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تحقیق است که چگونه اسرار دولتی مربوط به دوران تصدی بایدن در دولت باراک اوباما در دفتر سابق و خانه شخصی وی که برای نگهداری مناسب نبودند، پیدا شد.

شامگاه شنبه بود که بازپرس ویژه رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که پنج صفحه از اسناد طبقه بندی شده جدید در خانه شخصی جو بایدن پیدا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید