کشف اسناد محرمانه این بار در خانه شخصی بایدن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در سومین مرحله از کشف اسناد و اطلاعات محرمانه مربوط به دوران حضور جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در خارج از کاخ سفید، گفته می شود این بار اسنادی در منزل شخصی وی کشف شده است.

ریچارد ساوبر، مشاور ویژه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شنبه شب گفت اسناد محرمانه جدیدی در خانه شخصی جو بایدن در ویلمینگتون دلاور پیدا شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ساوبر گفت که پنج صفحه اطلاعات طبقه بندی شده در “اتاق کنار گاراژ” خانه بایدن پیدا شده است و توضیح داد که وکلای رئیس جمهور آمریکا جستجوهای بیشتر در آن قسمت از خانه را بدون مجوز لازم متوقف کردند. .

منابع آگاه همچنین به رویترز گفتند که بایدن 80 ساله قصد داشت در جریان به اصطلاح «سخنرانی وحدت» خود در 7 فوریه حضور خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 اعلام کند، اما ماجرای کشف اسناد محرمانه مربوط به او در خارج از کاخ سفید بود. این را دشوار کرد.

پیش از این منابع آگاه گفته بودند که حداقل یک بسته دیگر از اسناد محرمانه مربوط به رئیس جمهور آمریکا در خارج از کاخ سفید کشف شده است.

روز سه‌شنبه، بایدن، در واکنش به اخبار مربوط به کشف اولین دسته از اسناد طبقه‌بندی شده، گفت از اینکه اسناد دولتی به دفتر سابقش در اتاق فکر برده شده و او کاملاً با تحقیقات در این زمینه همکاری می‌کند، متعجب است.

پیش از این فاش شده بود که اسناد طبقه بندی شده ای که در ماه نوامبر در یک اتاق فکر مرتبط با بایدن پیدا شد حاوی اطلاعاتی در مورد موضوعاتی مانند ایران، اوکراین و انگلیس بود. رسانه های آمریکایی گزارش دادند که در ماه نوامبر، 10 سند محرمانه مربوط به سال های 2013-2016 و دوران حضور وی در کاخ سفید به عنوان معاون رئیس جمهور در یکی از دفاتر خصوصی بایدن در یک اتاق فکر آمریکایی پیدا شد.

بایدن از اواسط سال 2017 تا آغاز مبارزات انتخاباتی خود در سال 2020 از فضای این مرکز استفاده کرد.ریچارد ساوبر، مشاور ویژه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، گفت که کاخ سفید در روز گشایش این اسناد به آرشیو ملی اطلاع داده است. و صبح روز بعد مدارک در دسترس او بود.

دیدگاهتان را بنویسید