مخالفت وزیر دفاع اسرائیل با احیای برجام: این یک توافق بسیار بد است

مخالفت وزیر دفاع اسرائیل با احیای برجام: این یک توافق بسیار بد است

روز جدید وزیر دفاع اسرائیل: جو بایدن چیزی نگفت جز اینکه بر تعهد خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تاکید کرد.

وزیر دفاع اسرائیل گفت: توافقی که بین قدرت‌های جهانی و ایران انجام می‌شود «بسیار بد» است و اسرائیل مالک آن است.

بنی گانتز به رسانه رسمی اسرائیل گفت: ما مخالفیم. این یک توافق بسیار بد در زمینه های مختلف مرتبط با غنی سازی و توسعه توان هسته ای و تسلیحاتی ایران است.

وی افزود: من شخصا در سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا این موضوع را مطرح کردم. او کاملا می فهمد. او چیزی نگفت جز اینکه بر تعهد خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تاکید کند. من مطمئن نیستم که توافق هسته ای در شکل فعلی آن چیزی را که می گوید انجام دهد.

سایت «آر.تی» نیز بخشی دیگر از سخنان وزیر دفاع اسرائیل را منتشر کرد که در ادامه آمده است: «در صورت لزوم، حمله اسرائیل به ایران منتفی نیست».

وی همچنین درباره توافق برای احیای برجام گفت: این توافق بزرگی نیست. مشکلات زیادی ایجاد کرد.»

مشاور امنیت ملی اسرائیل (عیال هولاتا) در سفر خود به آمریکا درباره مذاکرات هسته ای با ایران گفتگو خواهد کرد.

پیش از این، نخست وزیر اسرائیل (یایر لاپید) مخالفت خود را با توافق هسته ای با ایران (بازگرداندن برجام) به مقامات آمریکایی اعلام کرده بود.

فلسطین و اسرائیل

در مورد دیگر فلسطین، وزیر دفاع خواستار جلوگیری از ایجاد یک کشور دو قومی متشکل از یهودیان و اعراب شد.
وی گفت: ما باید از ایجاد یک دولت دو قومیتی بین رودخانه و دریا جلوگیری کنیم.

اشاره وی به سرزمین تاریخی فلسطین است که اکنون شامل اسرائیل، کرانه باختری، غزه و شهر قدس می شود. رودخانه و دریا دریای مدیترانه و رود اردن است.

یکی از گزینه‌های حل مسئله اسرائیل و فلسطین، ایجاد یک کشور جدید اسرائیل، شامل تمامی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در سراسر مرزهای فلسطین تاریخی است. در این کشور تعداد فلسطینی ها از اسرائیلی ها بیشتر خواهد شد.

یکی از تهدیدهای محمود عباس، رئیس دولت فلسطین، این است که دولت فلسطین را منحل می کند و همه فلسطینی ها به اسرائیل می پیوندند و اسرائیل کنترل تمام سرزمین تاریخی فلسطین را به دست می گیرد.

وی ادامه داد: افراد جناح چپ و راست اسرائیل به دلیل تفکر افراطی دچار توهم هستند. کسانی که به راه حل دو دولتی در سمت چپ فکر می کنند. آنها دچار توهم هستند. همچنین از جناح راست کسانی که به کشوری بدون مردم عرب فکر می کنند. آنها دچار توهم هستند.

راه حل دو دولتی به معنای وجود دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل در کنار یکدیگر است. در حال حاضر تنها اسرائیل عضو سازمان ملل است، اما فلسطین عضو سازمان ملل نیست.

وی پیش از این بدون اشاره به جزئیات و یا اشاره به تایید تشکیل کشور مستقل فلسطینی، جدایی از فلسطین را پذیرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حمله به یکی از سکوهای گازی دریایی اسرائیل منجر به جنگ با حزب الله لبنان می شود؟ گفت: بله، چون باعث واکنش و درگیری می شود، درگیری که چند روز طول می کشد و منجر به درگیری شدید می شود.

پیش از این، حزب الله لبنان یک پهپاد را به یک میدان گازی دریایی اسرائیل فرستاد. اسرائیل این پهپادها را در مرزهای دریایی خود سرنگون کرده بود. لبنان و اسرائیل بر سر مرز یک میدان گازی فراساحلی با هم اختلاف دارند.

بنی گنج درباره جایگاه شهر قدس (بیت المقدس/ بیت المقدس) نیز گفت: تکرار و تاکید می کنم که شهر قدس پایتخت واحد کشور و کشور اسرائیل است. این شهر بوده و خواهد ماند. من نمی دانم چگونه می توانیم در سال های آینده به یک راه حل برسیم.

وزیر دفاع اسرائیل افزود: کسانی که در چپ به راه حل دو کشوری فکر می کنند در توهم زندگی می کنند و آنهایی که در سمت راست به کشوری بدون فلسطینی و کرانه باختری فکر می کنند در توهم بزرگ تری به سر می برند.

اسرائیل و فلسطین بر سر وضعیت بیت المقدس اختلاف نظر دارند. موقعیت این شهر یکی از اصلی ترین تفاوت های فلسطین و اسرائیل است.

دولت فلسطین در زمان محمود عباس می خواهد شهر را به شرق و غرب تقسیم کند، به طوری که شرق پایتخت فلسطین و غرب پایتخت اسرائیل باشد، اما احزاب راست در اسرائیل کل شهر را متعلق به اسرائیل می دانند. و سرمایه آنها

اروپا و سازمان ملل نظر اسرائیل را قبول ندارند و اورشلیم را بخشی از اسرائیل نمی دانند.

دیدگاهتان را بنویسید