مدارس شهر کرمان تا اطلاع ثانوی تعطیل نیست


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1906990

مدیر گروه کنترل بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

سعید سحابی مدیر گروه کنترل بیماری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تصمیمی برای تعطیلی مدارس استان کرمان گرفته نشده است، هرچند این تصمیم بستگی به وضعیت بیماری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; صبح امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه وزیر آموزش و پرورش از احتمال تعطیلی مدارس به دلیل شیوع آنفلوآنزا خبر داده است.
وی البته تاکید کرد که استانداران باید بررسی کنند و اگر گزارش وزارت بهداشت نیز به احتمال آسیب رساندن به دانش آموزان اشاره کند، شرایط تدریس تغییر می کند.



تصمیم گیرنده دانشگاه علوم پزشکی کرمان است

خبرنگار رای آرمان کرمان ابتدا با مهران بحری رئیس اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کرمان تماس گرفت و از وی در خصوص تعطیلی مدارس استان کرمان پرسید.

وی در پاسخ گفت: آموزش و پرورش در این زمینه تصمیم گیرنده نیست، اما تعطیلی مدارس به تصمیم علوم پزشکی کرمان بستگی دارد چراکه اطلاعات دقیقی از وضعیت بیماری در استان کرمان دارند.

افراد بیمار نباید به مدرسه بروند

سعید سحابی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تعطیلی مدارس استان کرمان را نمی توان پیش بینی کرد، بستگی به وضعیت بیماری دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها کسانی که مریض هستند و علائم آنفولانزا دارند نمی توانند به مدرسه بروند، به هر حال تعطیلی مدارس کرمان بستگی به شرایط دارد و در صورت تغییر شرایط بیماری آنفولانزا، تصمیمات نیز اتخاذ خواهد شد. تغییر دادن.

وی در خصوص تعداد بیماران آنفلوآنزای بستری شده در بیمارستان های تحت نظارت دانشکده علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای مهر تا ابتدای آبان 179 بیمار بستری شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید