مدا نقطه اتصال مردم و اهل بیت (علیهم السلام) است.


ساعت: 10:23
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894024

سیدرضا جدا با اشاره به سرود فرمانده سلام، هدفمند بود و پیامی داشت که دلها را متاثر کرد و گفت: مدا نقطه پیوند مردم با اهل بیت(ع) است، به همین دلیل باید شعر مناسب و پرمحتوا بخواند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قم فردا، سید رضا جدا در میزگرد نهضت عاشورا و اجتماع میلیونی اربعین حسینی که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد، با اشاره به هدف قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: بر اساس روایات موجود است. مورد بررسی قرار گرفت. اهداف مختلفی برای قیام سیدالشهدا اعلام شد.
وی ادامه داد: تعابیر مختلفی از قیام امام حسین (ع) ذکر شده است. برخی این نهضت را تکلیف الهی و برنامه ای معنوی، برخی دلیل اجرای امر به معروف و نهی از منکر را بیان کرده اند و برخی معتقدند به دلیل رواج ظلم و ستم در آن عصر، امام حسین (ع) قیام کرد. تشکیل حکومت اسلامی
امام حسین علیه السلام برای انجام وظیفه الهی و دینی خود قیام کرد
مسئول سازمان بسیج مداگان سپاه قم افزود: با توجه به سخنان امام حسین(ع) که فرمودند این قیام برای انجام یک تکلیف دینی و انجام یک تکلیف الهی است. همانا سنت مرده و بدعت زنده است.
وی افزود: محمد حنفیه قبل از قیام کربلا از امام حسین(ع) خواست که به این سفر نروید، همانطور که سیدالشهدا می گوید باید این سفر را برای امر به معروف و نهی از منکر انجام دهم.
جعده افزود: در جامعه آن زمان، اعمال در بین مردم دور از اسلام رواج یافته بود، از این رو امام حسین(ع) این قیام و هجرت را ضروری دانستند و برای اثبات این مشکل با همه اهل بیت خود وارد این عرصه شدند. -بیت با تمام وجود از همه چیز در راه خدا صرف نظر کرد، حتی یک بچه قربانی کرد. خون هایی که در روز عاشورا بر روی زمین ریخته شد باعث شد که این شورش پس از 1400 سال هر روز قوی تر شود.

دشمن به دنبال کاهش حضور مردم در مجالس عزاداری است
وی با اشاره به علت تحریف و حمله دشمن گفت: دشمن به این نتیجه رسیده است که برای مقابله با شیعه و دین مبین اسلام باید مجالس عزاداری را لغو کرد.
مسئول سازمان بسیج مداگان سپاه قم تصریح کرد: فوکایاما نظریه پرداز آمریکایی چند سال پیش گفت که شیعه دو بال دارد، یک بال سرخ شهادت و یک بال سبز انتظار و مهدویت. انقلاب ما از دل ماه محرم و صفر و از دسته ها و هیئت های عزاداری خلق شد. در اغتشاشات سال 88 دیدیم که چگونه کشور هشت ماه خسارات زیادی متحمل شد، اما وقتی محرم و صفر آمد بلافاصله بعد از عاشورا به حماسه نهم رسید. همه مردم پای امام حسین علیه السلام ایستادند. این باور از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.
تحریف عاشورا همیشه در تاریخ بوده است
وی ادامه داد: تحریف همیشه وجود داشته و دشمن همیشه تلاش کرده است. قبلاً برای تخریب قبور شهدای کربلا و امام حسین (علیه السلام) یا جلوگیری از زیارت تحریف بود، اما امروز تحریفی با چهره دیگری وجود دارد.
جادا با اشاره به اینکه چه فداکاری ها و جانفشانی هایی برای احیاء و زنده نگه داشتن این حماسه و قیام انجام شد، گفت: در دوران انقلاب و جنگ، مردم به عشق امام حسین (ع) پا به میدان گذاشتند. هر چه دشمن تلاش کرد مردم را از این نظام جدا کند، دل مردم بیش از گذشته به اهل بیت پیوند خورده است. دشمنان همیشه تلاش کرده اند اما هرگز موفق نشده اند و نخواهند شد.
رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه قم با اشاره به نقش مداحی ها در ترویج فرهنگ عاشورا گفت: رهبر معظم انقلاب از سال 63 دیدار مداحان را داشتند و هر سال نقش مداحان و مداحان را مطرح می کنند. هنرمندان

6016eb08 50de 4b4f 8bbe 4c89df014f3f خبر خاکستری

مدا نقطه اتصال مردم و اهل بیت (ع) است.
وی افزود: مدا به عنوان رهبر باید نقطه اتصال مردم و اهل بیت(ع) باشد. فرم اصلی مداح شعری است که می سراید.
مدا شعر مناسب و پرمفهومی خواند
جایدا با اشاره به اینکه مداح باید شعر مناسب و پرمفهومی بخواند، گفت: رهبر معظم انقلاب برای توضیح اینکه این مشکل باید در بین مداحان و مجریان هم اتفاق بیفتد، جهاد را متذکر شدند. البته جهاد این نیست که مداحی را با سخنرانی بیان کنیم، بلکه این افراد می توانند این پیام ها را در قالب آیات و سرود بیان کنند.

سلام فرمانده هدفمند و همراه با پیامی بود که دلها را به درد آورد
وی ادامه داد: امروز سرود سردار سلام در جامعه و کشورهای مختلف طنین انداز زیادی دارد تا اینکه این شعر در کشورهای مختلف دنیا اجرا شد چرا که این شعر هدفمند بود و پیام داشت و دلها را متاثر کرد.
مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قم با اشاره به اینکه وسیله تبیین و بصیرت همین هیئت ها، منبرها و سخنرانی ها است، گفت: نقش مداحان به ویژه شعار، شعر است. هنر مدا در انتخاب شعر خوب و معنادار است. مداحان با این آیات این شور را ایجاد می کنند و با این شور می توانند این شعور را ایجاد کنند.

پیاده روی اربعین یک سبک زندگی است
وی با اشاره به پیاده روی اربعین گفت: پیاده روی اربعین که در سال های اخیر بسیار فراگیر و فراگیر شده است، تمرینی از سبک زندگی ظاهر است. در سیره ظهور همه با محوریت امام زمان (عج) در کنار هم به خوشی زندگی می کنند.
جداا افزود: مسیحیان، شیعیان، سنی ها، چهار امامی، زرتشتیان و نمایندگانی از همه اقشار و ملیت ها در این مسیر حضور دارند و دوشادوش یکدیگر و برادرانه در این مسیر گام بر می دارند. ما در هیچ جای دنیا چنین رفتار و حرکتی را جز در مسیر اربعین نمی بینیم.
وی تاکید کرد: این ارتباطات و تعاملاتی که در این راستا وجود دارد وحدت و همبستگی ایجاد می کند و این موضوع در کنار هم به عنوان یک مبنا پدید خواهد آمد.
رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه قم با اشاره به نقش عاشورا در انقلاب اسلامی گفت: مردم ما مردمی هستند که دلشان به اهل بیت وصل است. در قسمت‌های قبل در مورد آشوب‌ها و عاشورا بحث کردم و با پیام عاشورا نقش دشمن از بین رفت. یقیناً نام سیدالشهدا و این مجالس اهل بیت در برانگیختن مردم برای نابودی حکومت فاسد پهلوی مؤثر بوده است.
وی ادامه داد: عده ای می گفتند نسل انقلاب و جنگ تمام شده است و امروز می بینیم که همین جوانان دهه 70 بسیج شدند و در دفاع از حرم حاضر شدند.

فخرفروشان با مشکل توضیح مواجه می شوند
جده در خاتمه افزود: ما نقش داریم و هر سال در دیداری که زائران با رهبری دارند این نقش در مسیر ما به روز می شود. هواداران باید سخنان رهبر را در این برخوردها بخوانند. مدیریت اصرار دارد توضیح دهد که مبلغان وارد این حوزه می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید