مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه معرفی شد


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1818037

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید دفتر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز یکشنبه در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید دفتر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز یکشنبه در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد.

حسین کوش اقبال معاون سیاسی، اجتماعی و سیاسی استانداری کرمانشاه در این مراسم مکان فرهنگ در شهرکایمعه این را جایگاه والایی دانست و گفت: اگر جایگاه فرهنگی ما ارتقا پیدا نکند و مسئولان به موضوع فرهنگ، سازمان تبلیغات، رهنمودهای اسلامی و… توجه نکنند، همیشه دستپاچه خواهیم شد.

هوش اقبال گفت: سال هاست که رهبری به شبیخون های فرهنگی اشاره می کنند اما ما به سادگی از کنار آن گذشتیم و اکنون آثار زیانبار آن را احساس می کنیم، رسانه ها و هنرمندان باید کمک کنند تا شاهد آسیب های بیشتری نباشیم.

وی با تقدیر از خدمات فاضلی زاد در طول سالیان فعالیت وی گفت: کسانی که در طول مسئولیت خود توانسته اند رضایت خداوند را جلب کنند به نام پیشگامان خدمت به مردم و پاسداری از ارزش های اسلامی باقی می مانند.

بهرام فاضلی زاد مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: امروز در عرصه فرهنگ مبارزه می کنند.

وی کمبود اعتبار در حوزه فرهنگ را مهم ترین مشکل عنوان کرد و گفت: متأسفانه مجموع اعتبار ما به اندازه ای نیست که بخواهیم سر خود را در حوزه فرهنگ نگه داریم.

مدیرکل سابق گفت: وام فصل پنجم توسعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 97 بالغ بر یک میلیارد و 360 میلیون تن، در سال 98 به میزان 750 میلیون تن در سال بعد به 250 میلیون تن رسید. در سال 1400. این مبلغ 405 میلیون تومان است که تنها 170 میلیون تومان آن صرف جشنواره شده است.

وی گفت: با این وام ها نمی توانیم از فرهنگ و ارشاد حمایت کنیم و انتظارات اهالی فرهنگ و هنر را برآورده کنیم.

فاضلی زاد خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در کشور ساختاری است. تحلیل های محرمانه ای در حوزه مطبوعات و رسانه ها انجام داده ایم که از شما می خواهم یک بار بررسی کنید.

وی گفت: چندین اساسنامه در دولت قبل تصویب شده است که اگر نگاه کنید متوجه می شوید که هدف اصلی تدوین کنندگان آن دست زدن به فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر است نه در شأن ما. کشور اصلاً اصلاح شود.»

فاضلی زاد افزود: امروز خوشحالم که از این مسئولیت کناره گیری می کنم چون کمتر شرمنده هنرمندان هستم و از شما می خواهم به مدیرکل جدید کمک کنید.

در این مراسم علی صفدری به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ اسلامی و استانداری کرمانشاه معرفی و از زحمات بهرام فاضلی زاد مدیرکل پیشین تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید