از اهالی فرهنگ و رسانه باید از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت شود


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882772

مسئول ساماندهی فضای کانال سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

رضایی گفت: موضوعی که باید در وزارتخانه حل شود حمایت رسانه ها و خبرنگاران است که در استان خراسان جنوبی و استان های فقیر دیده می شود و باید لایحه جامعی تهیه و به مجلس ارسال شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از خاورستان ، سجاد رضایی رئیس سازمان هوافضای سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با جمعی از اهالی فرهنگ و هنر با مدیرکل هماهنگی این اداره دیدار و گفتگو کرد. امور استانی وزارت فرهنگ و رهبری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تاخیر در انتصاب مقام معظم رهبری فرهنگ و رهبری خراسان جنوبی گلایه کرد و گفت: البته با قرار شایسته ای که اتفاق افتاد، در واقع آن تلخی به شیرینی تبدیل شده است که جای شکر دارد.

به گفته رضایی مهم ترین موضوع این است که امیدواریم اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به طور جدی تقویت و توانمند شوند.

مسئول سازمان فضایی سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که باید در این وزارتخانه به آن رسیدگی شود، حمایت رسانه ها و خبرنگاران است که در استان خراسان جنوبی و استان های فقیر مشاهده می شود. و در مجموع لایحه باید تهیه و به مجلس ارسال شود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی صندوقی که برای خبرنگاران استفاده می شود صندوق هنر است و عملا در حوزه خبر و رسانه صندوق و بیمه مشخصی نداریم. نیاز اداری ما این است که همه استان ها و حجم تولید خبر و فعالیت آنها را شناسایی کنیم و بر این اساس خدمات ارائه کنیم و بر این اساس بیمه ویژه خبرنگاران داشته باشیم این اتفاق باید بیفتد.

مسئول سازمان رسانه ای سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی گفت: در شرایط کنونی خبرنگارانی که در سطوح مختلف فعالیت می کنند به صورت حق الزحمه حقوق دریافت می کنند و برخی از خدمات ویژه ای که باید انجام شود در موارد مختلف پرداخت می شود. موضوعاتی که باید برای آنها در نظر گرفته شود، در سال های اخیر از مسکن خبرنگاران و مشکلات مختلف خبرنگاران دیده و شنیده ایم، اما اتفاقی که باید برای این گروه می افتاد، نیفتاد.

رئیس سازمان هوافضای سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی ادامه داد: نکته بعدی همانطور که می دانید پیشگیری مهمتر از درمان است باید یک سری اقدامات اساسی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد. رهنمودها

به گفته وی یکی از مشکلات جدی در این بخش فضای مجازی است که به بستر عظیمی برای فرهنگ سازی تبدیل شده است، این حوزه سواد رسانه ای است که وزارتخانه باید با جدیت وارد آن شده و نهضت سواد رسانه ای ایجاد کند.

وی تاکید کرد: متأسفانه میزان سواد رسانه ای در کل جامعه در برخی زمینه ها پایین است و باید در این زمینه جدی باشیم و آن را محقق کنیم.

به گفته رضایی، نکته بعدی این است که در مناطق مرزی به ویژه خراسان جنوبی که هم مرز با افغانستان است، می توانیم بسیاری از این بسترهای فرهنگی را برای گسترش فرهنگ ناب ایرانی اسلامی یا آنچه امام راحل مد نظر داشتند، فعال کنیم.

مسئول سازمان فضایی کانال سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی همچنین با اشاره به اینکه حوزه چاپ و نشر در استان خوجه قوی است و عملاً می توان در بحث صادرات محصولات فرهنگی در حوزه تولیدات فرهنگی فعال بود، گفت: چاپ و نشر حتی در افغانستان و سایر کشورها. و از نظر فضای مجازی از این ظرفیت استفاده می کند. برای انجام این کار با این ظرفیت به مشارکت و سرمایه گذاری در این بخش نیاز داریم.

ارتباط مشکلات بدون واسطه

در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی فرقنده با اشاره به اینکه مهمترین هدف از برگزاری این نشست انتقال دغدغه های جامعه فرهنگی و هنری استان به این وزارتخانه است، گفت: نقش فرهنگ و هنر راهنمایی برای تهیه سیاست ها، تسهیل، راهنمایی و نظارت خواهد بود.

وی اهالی فرهنگ و رسانه را دستان قدرتمند ارشاد خواند و افزود: ارشاد را خانه خود بدانید و من قبل از اینکه در این سمت قرار بگیرم از این مسائل مطلع بودم.

وی تاکید کرد: نگاه ما تحول است و تحول با تقابل ایجاد نمی شود، البته این به معنای بر هم زدن اوضاع نیست. باید یک طرح هوشمندانه باشد. ما همچنین دارایی منابع انسانی را داریم که البته در حوزه توانمندسازی و استخدام باید در نظر بگیریم.» رویدادها با نیروهای جدید و رویدادهایی در حوزه پشتیبانی رخ خواهد داد.

مدیر کل فرهنگ و رهبری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در نظر داریم جشنواره های ملی را در خراسان جنوبی برگزار کنیم، افزود: الحاق رسانه ای را دنبال می کنیم که ادارات در حوزه رسانه فعالیت کنند.

وی نقد منصفانه و مطالبه گرانه از مدیریت ها را حق رسانه ها و وظیفه ذاتی آنها عنوان کرد و افزود: از این امر حمایت خواهیم کرد و از سوی دیگر فعالیت های مسئولان را منتشر خواهیم کرد.

به گفته وی، انتظار داریم برگزاری جشنواره ملی مطبوعات به وزارتخانه واگذار شود و همچنین در نظر داریم جشنواره مطبوعات شرق در 9 تیرماه قبل از محرم برگزار شود.
وی ابراز امیدواری کرد با نظر مثبت این وزارتخانه و حمایت آنها بتوانیم برنامه های خوبی را در استان اجرا کنیم و شاهد توسعه خوبی برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان باشیم.

قول پیگیری بده

رمضانی مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد در این جلسه گفت: آنچه در وزارتخانه مطرح شد اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید از استان ها و با آنها شروع کنیم. با حمایت ما می توانیم این حوزه را تقویت و توسعه دهیم بیایید گام بزرگی برداریم.

وی با اشاره به اینکه موضوع محوری یکی از راهکارهایی است که در حوزه فرهنگ به دنبال آن هستیم، افزود: باید دغدغه ها و مشکلات شناسایی و گام برداشت.

به گفته وی، استان ها دارای شوراهای فرهنگ عمومی هستند که باید مسائل اصلی آن احصاء شود تا مجموع آنها به دغدغه استان تبدیل شود و از شما می خواهیم جلساتی را به این شکل برگزار کنید.

رمضانی با اشاره به اینکه سیاست هم افزایی و تقریب در حوزه مسائل فرهنگی وجود دارد، تاکید کرد: دغدغه های مطرح شده در این جلسه قطعا از طریق وزارتخانه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید