مدیرکل جدید فرهنگ و رهبری اسلامی خراسان جنوبی منصوب شد


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880485

علی فرخنده به عنوان ششمین مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی خراسان جنوبی منصوب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی علی فرخنده را به عنوان ششمین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی منصوب کرد.

در متن حکم فرخنده آمده است: نظر به شایستگی، تجارب ارزنده و روحیه انقلابی و دینی جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «مدیر کل فرهنگ و رهبری اسلامی استان خراسان جنوبی» منصوب می شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و استفاده مناسب از ظرفیت فرهنگی این استان و با توجه و توجه کامل به اهداف و وظایف وزارتخانه و این اداره کل، اقدامات ذیل را مورد توجه ویژه قرار دهید:

1- تدوین سند تحول و نقشه راه فرهنگی، هنری و رسانه ای استان با مشورت نخبگان فکری و فرهنگی با تکیه بر فرصت های مختلف بومی برای تحقق عملیاتی منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی). عالی) در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در جغرافیای استان

2- ادامه همکاری های فرهنگی و ایجاد تعاملات مناسب با امام جمعه محترم و نماینده ولی قانونی، استاندار محترم و سایر دستگاه های دولتی و نهادهای انقلابی استان و تلاش برای هم افزایی موثر با آنان.

3- تقویت و حمایت از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حلقه های میانی، انجمن ها و نهادها و تشکل های مردمی و انقلابی فعال در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه.

4- گسترش اقدامات مؤثر فرهنگی و پرورش استعدادها و تقویت عناصر فرهنگی، هنری و رسانه ای در مناطق کم برخوردار استان.

5- تقویت جایگاه و وظیفه نظارتی اداره کل استان در صدور مجوزهای مختلف با رویکرد ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و توجه به الزامات فرهنگی بومی استان.

6- توجه و برنامه ریزی برای ایجاد نیرو، کشف استعدادها و تربیت عناصر فرهنگی و هنری، انقلابی و مکتبی در استان با استفاده از فرصت های مختلف آموزشی و پرورشی.

7- ایجاد هماهنگی و هم افزایی موثر بین واحدهای استانی سازمان ها و نهادهای تابعه و مرتبط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان به عنوان ارشد این وزارتخانه در استان.

8- ایجاد ارتباط خوب و دوستانه با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان و احترام به آنان.

9- تقویت جایگاه اداره کل استان به عنوان دبیرخانه شورای کل فرهنگی استان و پویایی دبیرخانه و تقویت هویت واقعی کاری این شورا.

10- رعایت اولویت های محتوا در برنامه های مختلف از جمله تقویت روحیه خودباوری و عزت نفس ملی، توسعه فضایل اخلاقی، اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، تحکیم نهاد خانواده و افزایش جمعیت، ایجاد امید و فردی. و نشاط اجتماعی و تنظیم شعائر اسلامی.

11- همکاری کامل با معاونت های تخصصی و ادارات مرکزی وزارتخانه و ارائه و اجرای سیاست ها و برنامه های ابلاغی آنها.

12- رعایت دقیق و مستمر اصول دوازده گانه راهنمای طرح ملی پیشگیری و مقابله با مفاسد اداری و اقتصادی در دولت سیزدهم.
از خداوند متعال خواستارم که با استعانت از همکاران در اداره کل و با عنایت و حمایت های حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و رهنمودهای حکیمانه حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به مردم فرهنگ دوست این سرزمین خدمت کنم. (زید عزا) موفق و پیروز خواهید شد.

لازم به ذکر است وی مدرس دانشگاه، مؤسس کانون بسیج خلاقیت های فرهنگی هنری استان خراسان جنوبی، معاونت فرهنگی هنری سپاه نیروی زمینی استان خراسان جنوبی، عضویت در شورای هماهنگی است. مسئول تبلیغات اسلامی استان، مسئول قرارگاه فرهنگی راهیان نور استان خراسان جنوبی، دبیر ستاد مبارزه با آسیب های اجتماعی بسیج اسنان خراسان جنوبی، عضو شبکه راویان دفاع مقدس کشور، سردبیر علمی، فرهنگی و ادوار اجتماعی کلاه امام، زنده بهشتی، سفیر علم در استان خراسان جنوبی، تحلیلگر استانی در امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، فعال رسانه ای و مدیر گروه بسیج سیما استان و رئیس سازمان بسیج علمی، تحقیقات و فناوری استان خراسان جنوبی جزو رکوردهای علی فرخنده اعلام شد.

ناصر نبی زاده پیش از این مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی را بر عهده داشت و پس از بازنشستگی در بهمن 1400 این مسئولیت به محمود رمضانی به عنوان سرپرست این اداره کل محول شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید