مدیر بیمه خودرو بیمه ملت توضیح داد؛ نوآوری در بیمه خودرو

مدیر بیمه خودرو بیمه ملت توضیح داد؛  نوآوری در بیمه خودرو

* اگرچه آمار مهم است، اما به نظر من شنیدن در مورد نوآوری برای همه جالب تر است. زد ملت چه اقدامات خلاقانه ای در زمینه بیمه خودرو انجام داد؟
شرکت زاد ملت نیز مانند سایر شرکت ها بیمه نامه شخص ثالث و بدنه را ارائه می کند و به نظر ما صاحب خودرو با خطرات زیادی برای خود و دیگران مواجه است و برای جبران هزینه های ناشی از این خطرات باید قفسه های بیمه ای را به طور کامل تهیه کند. آنها را بپوشان
شرکت بیمه ملت با تدوین بیمه نامه جامع خودرو، سه پوشش بیمه شخص ثالث و پوشش تصادف، راننده و آمبولانس (sos) را با هم ارائه می دهد. این اقدامی ابتکاری برای پوشش کامل ریسک رانندگی و در عین حال رفع نگرانی فراموشی زمان تمدید بیمه به دلیل تفاوت زمان صدور است.
طراحی و ارائه بیمه های جدید خودرو از جمله بیمه بدنه موتور سیکلت و پوشش کاهش قیمت خودرو از دیگر نوآوری های این شرکت است. بیمه بدنه موتور سیکلت خدمات انحصاری بیمه ملت می باشد که با توجه به گرانی انواع موتورسیکلت و قطعات آنها، نیاز به اخذ این بیمه نامه کاملا ضروری است.
در حال حاضر بیمه ملت علاوه بر خدمات جدید بیمه ای در حال بررسی طرح های دیگری است که پس از اتمام مراحل مختلف از جمله ارزیابی ریسک و اخذ مجوزهای مناسب ارائه خواهد شد.

* آیا خدمات بیمه خودرو به صورت سنتی در شرکت بیمه ملت ادامه دارد؟
تحقیق و شناسایی روش های نوین ارزیابی و جبران خسارات همواره در دستور کار ما بوده و مشارکت در این حوزه نیز نوآوری مهمی است. به عنوان مثال امکان سنجی و طراحی نرم افزار گزارش خسارت بر روی اپلیکیشن شرکت انجام می شود که گام بزرگی است. همچنین طراحی اپلیکیشن بازرسی بدنه خودرو و اجرای عملیاتی آن را می توان از اقدامات خلاقانه در این زمینه دانست. به نظر ما امکان ارائه بیمه بدنه بر اساس پارامترهای مختلف (زمان، مسافت و …) و همچنین امکان طراحی بیمه بدنه بر اساس رفتار راننده وجود دارد که با همکاری واحدهای دیگر در حال بررسی است. شرکتی مانند مدیریت ریسک و بازاریابی دیجیتال
بررسی تعرفه ها و شرایط بیمه بدنه و اعمال عملیاتی پوشش کمکی به عنوان محصول مجزا از دیگر اقدامات این بخش است.
طراحی و اجرای اپلیکیشن بازرسی خودرو (همراه با فروش ملت)، بازطراحی و به روز رسانی سیستم های صادراتی به منظور بهینه سازی فرآیند صادرات خودرو و طراحی و پیاده سازی فاکتورهای هوشمند جهت ارتقای سطح کیفی و کاهش ضریب خطا در صدور بیمه نامه خودرو. رشته را به خوبی تقویت کنید.

* یکی از موضوعات مهم در بیمه خودرو، نظارت بر پرداخت خسارت و جلوگیری از پرداخت خسارت کاذب است. ZAD Melat چه اقداماتی در این زمینه انجام داده است؟
نظارت بر پرداخت خسارت در بیمه ملی بسیار جدی است. رسیدگی به روند ثبت، تشکیل پرونده خسارات مالی (به اشخاص ثالث و مرجع) و خسارات جانی به طور مستمر در حدود اختیارات تفویض شده از سوی شعب و مراکز جهت اخذ اسناد پرداخت خسارت انجام می شود.
خسارت ادعایی به دفتر رسیدگی به تخلفات و تقلب بیمه ای نیز در همین راستا است و نتایج نشان می دهد طراحی این سازوکار بسیار موثر است. به عنوان مثال می توان از پرداخت حدود 150 میلیارد ریال خسارات متقلبانه جلوگیری کرد و با کمک مدیریت قانونی برای دست اندرکاران این خسارات حکم صادر کرد که موجب حفظ منافع شرکت شده است.

اما نقش بیمه خودرو در حق بیمه تولید و پرداخت غرامت به شرکت نیز باید قابل توجه باشد.
در سال 1399 بیش از 66000 بیمه بدنه در شرکت بیمه ملت صادر شده که نسبت به سال قبل از نظر تعداد 32 درصد و از نظر حق بیمه تولیدی 106 درصد بیشتر است.
همچنین این شرکت در سال جاری بالغ بر 324 هزار بیمه نامه شخص ثالث صادر کرده است که نسبت به سال قبل از آن 8.5 درصد از نظر تعداد و 41 درصد افزایش داشته است.
از سوی دیگر، تعداد موارد خسارت مالی ناشی از بیمه شخص ثالث نسبت به سال 1398 کاهش 25 درصدی، خسارت بیمه عمر شخص ثالث 30 درصد و تعداد موارد خسارت شرکت ها نیز 13 درصد کاهش داشته است.
این آمار نشان دهنده روند صحیح عملکرد این شرکت در بیمه خودرو است و امیدواریم این رشد ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید