مذاکرات با ایران به بن بست رسیده است

مذاکرات با ایران به بن بست رسیده است

روز جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت وگو با شبکه خبری العربیه گفت: مذاکرات با ایران برای احیای توافق هسته ای به بن بست رسیده است.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت وگو با العربیه گفت مذاکرات با ایران برای احیای توافق هسته ای به بن بست رسیده است.

وی با اعلام اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی در تلاش است تا حقایقی را درباره ایران کشف کند، گفت: آژانس هنوز پاسخی برای سوالات فنی خود در مورد فعالیت های هسته ای ایران دریافت نکرده است.

وی با ادعای اینکه ایران توضیحی در مورد منشاء اورانیوم یافت شده در سه سایت هسته ای اعلام نشده خود ارائه نکرده است، گفت که تهران باید جزئیات روشنی ارائه دهد.

گروسی گفت: دوربین‌هایی که ایران از تاسیسات هسته‌ای خود برداشته، بخش مهمی از ابزارهای نظارتی آژانس بوده است و این کشور در واکنش به اقدامات سیاسی شورای حکام، دوربین‌های آژانس را رصد می‌کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی انرژی هسته ای را تضعیف می کند و روند شفافیت را محدود می کند.

وی در خصوص تاسیسات هسته ای کای کرج گروسی نیز گفت: دوربین های مداربسته آژانس بین المللی انرژی اتمی در این تاسیسات آسیب دیده است و ما دقیقا نمی دانیم در تاسیسات اتمی کرج چه خبر است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: ایران به سرعت در حال غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد است که سطح بسیار بالایی است و فاصله کمی با غنی سازی اورانیوم 90 درصد دارد.

گروسی با ابراز امیدواری از بازگشت ایران به میز مذاکره، ادامه داد: مقامات ایرانی باید در مورد مسائل حل نشده توضیحاتی ارائه کنند.

گروسی به العربیه گفت: هیچ چیز نمی تواند مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را از دریافت اطلاعات از کشورهای دیگر باز دارد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پایان این گفت‌وگو با تکرار موضع غیرموجه خود مدعی شد که «نقض‌های هسته‌ای» ایران را از روند مذاکرات دور می‌کند و ایجاد تنش به نفع هیچ‌یک از طرفین نیست.

دیدگاهتان را بنویسید