مذاکرات در وین در مقطع حساسی قرار دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سفیر آمریکا در کویت در مصاحبه ای با رسانه های کویتی در آخرین روزهای حضور خود در کویت گفت که واشنگتن در حال رایزنی با شرکا و متحدان خود در منطقه و همچنین با اتحادیه اروپا است.

یکی از اهداف اصلی ایالات متحده این است که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نکند. در حال حاضر مذاکراتی در وین در حال انجام است که آیا برجام امکان پذیر است یا خیر. ما در حال حاضر در یک لحظه بسیار حساس هستیم. من نمی توانم در این مورد چیز زیادی بگویم، اما گفت و گوهای بسیار مفصلی در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: از نظر ما، ایران بسیاری از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده را در منطقه تشویق می‌کند که به امنیت منطقه کمکی نمی‌کند. حمایتی که آنها از بازیگران غیردولتی ارائه می کنند از نظر ثبات یک مشکل واقعی است.”

سفیر آمریکا در کویت ادامه داد: ما با شرکا و متحدان خود در منطقه و همچنین با اتحادیه اروپا در حال رایزنی هستیم. می بینیم که زمان چاره اندیشی و راه های بازگشت به برجام رو به اتمام است. هدف نهایی ما این نیست که ببینیم ایران به توانایی خود برای بی ثبات کردن بیشتر منطقه دست یافته است.»

هشتمین دور مذاکرات در وین برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران پس از وقفه 11 روزه برای رایزنی با پایتخت هایشان با حضور ایران و گروه 1+5 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و 19 بهمن) از روز سه شنبه (18 بهمن) آغاز می شود. چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شده و از آن زمان در قالب ها و قالب های مختلف برگزار شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در یک کنفرانس امنیتی در مونیخ گفت که همکاران من در وین با بازی دوگانه غرب بر سر «متن» و «زمان» روبرو هستند. ما زمان داریم تا زمانی که طرف مقابل آماده اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم باشد.»

سفیر آمریکا در کویت در بخشی دیگر از این گفت و گو با اشاره به سفر آتی خود به بغداد گفت: کویت متحد استراتژیک بسیار مهمی برای آمریکا است، اما عراق هم عقب نمانده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید