مجلس نگران معیشت مردم است و موضوع ارز ترجیحی/دولت در شرایط خاص و حساسی قرار دارد.

ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801524

علیرضا ورناصری گفت: در بودجه سال 1401 دولت باید اطمینان حاصل کند که با حذف ارز 4200 تومانی، کالاهای اساسی را بدون افزایش نرخ ارز به مردم تحویل دهد و همچنین متعهد به ارائه برنامه عملیاتی دقیق برای جایگزینی حذف ارز 4200 شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان در گفتگو با رهیاب گفت: شما جهش قیمت ندارید.

وی افزود: نتیجه اجرای این سیاست از سال 97 تا 99 این بود که ارز را پرداخت کردیم اما نه تنها تاثیر مثبتی روی کالاهای اساسی نداشتیم بلکه قیمت ها نیز افزایش یافت.

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، اولین دغدغه مجلس را معیشت مردم و موضوع ارز ترجیحی با در نظر گرفتن محرومان دانست. زندگی مردم تحت فشار است، بنابراین به این نتیجه می رسیم که اقتصاد ایران نیاز به یک عملیات بزرگ دارد و راه دیگری وجود ندارد.

ورناصری ادامه داد: از سوی دیگر موضوع اصلی مجلس، سرنوشت قیمت مواد غذایی ناشی از این تصمیم است. ارائه وسایل اولیه به مردم بدون افزایش تعرفه. دولت همچنین باید متعهد شود که برای حذف ارز 4200 برنامه عملیاتی جایگزین دقیقی ارائه کند که بر اساس آن معیشت مردم را تامین کند.

وی گفت: تمرکز بر ارز ترجیحی بیشتر در حوزه دارو و دارو و کالاهای اساسی است، اما به خوبی مشخص است که وقتی وارد این موضوعات شویم، صنایع و بخش های مرتبط نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

این نماینده مجلس گفت: امروز با وجود ظرفیت های مختلف در کشور با مدیریت صحیح می توان تولید و زندگی مردم را رونق داد و این موضوع در رأس تصمیمات دولت و مجلس قرار دارد.

ورناصری گفت: نمایندگان با علم به اینکه دولت در شرایط خاص و حساسی قرار دارد، بودجه 1401 را با نیت بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم به کشور باز می گرداند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید