جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی با حذف ارز ترجیحی/ در این راستا باید معیشت مردم در اولویت قرار گیرد.


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836703

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی بر این موضوع تاکید کرد

دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با لغو طرح ارز ترجیحی از قاچاق کالاهای اساسی جلوگیری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا دشتی در گفت و گو با یزدرسا در خصوص حذف ارز ترجیحی و اثرات مثبت این طرح گفت: حذف ارز ترجیحی با توجه به اینکه دولت های قبلی از زمان انقلاب تاکنون تجربه زیادی کسب کرده اند، متاسفانه با 4200 ارز. تومانا به ندرت نتوانسته اند کنترل مناسبی داشته باشند و شاهد سوء استفاده ها هستیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه به دلیل عدم کنترل ارز ترجیحی در کشور شاهد قاچاق کالاهای اساسی در کشورهای همسایه بوده ایم و آنچه که باید به دست مردم می رسید انجام نشد. . به طور کامل. “

وی با بیان اینکه در سال جاری دولت تصمیماتی را در خصوص طرح حذف ارز ترجیحی به مجلس ارائه کرد که پس از آن اقشار آسیب پذیر جامعه با مشکل مواجه نخواهند شد، افزود: بر اساس این تصمیمات ارائه شده از سوی دولت، اجرای آن بر عهده دولت است. دولت و ما همچنان معتقدیم که معیشت مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر باید در نظر گرفته شود.

دشتی ادامه داد: موضع دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی با حذف ارز ترجیحی توجه ویژه به معیشت مردم و فقرا است و در غیر این صورت باید تصمیمات جدیدی در این زمینه اتخاذ شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در صورت اجرایی شدن همه موارد ذکر شده از سوی دولت قطعا شاهد تحولات مثبتی در کشور خواهیم بود، گفت: باید سازوکاری برای جلوگیری از اقشار آسیب پذیر جامعه دیده شود. مشکلات و نسبت به گذشته وضعیت مطلوب تری دارند.

وی به تاثیرات مثبت طرح حذف ارز ترجیحی برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد پرداخت و گفت: جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی مانند گوشت، مواد اولیه دام، دارو و بسیاری موارد دیگر با اجرای قانون اساسی بسیار مهم است. طرح حذف ارز وی ادامه داد: با ترجیح و اجرای برنامه های ابلاغی دولت می توان امیدوار بود که از این گونه سوء استفاده ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید