خط دفاعی استقلال در شرایط حساسی قرار دارد

خط دفاعی استقلال در شرایط حساسی قرار دارد

تیم فوتبال استقلال فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شد و موفق شد رکوردهای زیادی را در تاریخ این رقابت ها به نام خود ثبت کند که مهمترین آن رکورد قهرمانی بدون شکست و البته با کمترین تعداد گل خورده در 21 سال گذشته بود. تاریخچه غیبت لیگ برتر..

اگرچه سیدحسین حسینی، مدافع ملی پوش آبی پوشان نقش مهمی در ثبت این آمار و رکوردها داشت، اما اهمیت حضور مدافعانی که در خط دفاعی 3 و 4 نفره برای این تیم بازی می کردند. را نمی توان به راحتی نادیده گرفت.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال فصل گذشته در 30 مسابقه در مجموع از 8 بازیکن در پست دفاع وسط استفاده کرد و با استفاده از این 8 بازیکن ترکیب های مختلفی انجام داد و اکثراً همه ترکیب هایش جواب داد و آبی ها به ندرت به حریفان فرصت گلزنی می دادند.

سرمربی استقلال در فصل بیست و یکم لیگ برتر از محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، روزبه چسمی، عارف غلامی، عارف آغاسی، رافائل سیلوا و ابوالفضل جلالی در هسته دفاعی تیمش استفاده کرد. از این گروه یزدانی، مرادمند و آغاسی به دلایل مختلف در میانه راه تیم را ترک کردند و برای آنها غلامی، جلالی و سیلوا در میانه راه به جمع تیم اضافه شدند. و محمد دانشگر به همراه روزبه چشمی تنها نفراتی بودند که در طول فصل حضور داشتند.

محمد دانشگر که چندی پیش آبی پوشان را ترک کرد و به سپاهان پیوست، نه تنها یکی از دو مدافع میانی در اختیار سرمربی از ابتدا تا پایان فصل بود، بلکه بیشترین حضور را در بین مدافعان کارتر داشت. فصل گذشته مدافع آن تیم بود. این مدافع بوچهری در 23 بازی در مجموع 1751 دقیقه در زمین حضور داشت و از این رو پرکارترین مدافع میانی آبی ها محسوب می شود.

از بین 8 مدافعی که فصل گذشته در پست دفاع میانی استقلال حضور داشتند، در حال حاضر تنها ابوالفضل جلالی و روزبه چکی برای فصل آینده در اختیار سرمربی استقلال هستند و قطعا محمد دانشگر هم از این تیم است. سرنوشت 5 مدافع باقیمانده این تیم زیر سوال است و هنوز تکلیف آنها کاملا مشخص نیست.

سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند که اواسط فصل گذشته به دلیل اعزام به خدمت سربازی از ترکیب آبی پوشان جدا شده بودند، هرچند صحبت از بازگشت آنها به گوش می رسد، هنوز تصمیمی در این زمینه قطعی نشده است. عارف آقاسی هم در نیم فصل گذشته از استقلال جدا شد و به فولاد بازگشت.

عارف غلامی و رافائل سیلوا همان بازیکنانی هستند که قراردادشان با استقلال به پایان رسیده و گمانه زنی های مختلفی درباره توافق یا عدم توافق آنها با آبی پوشان وجود دارد. اما آنچه واضح است این است که تا به امروز چیزی از آنها معلوم نیست.

آنچه در مورد بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر و ادامه همکاری آنها با استقلال می توان گفت این است که از 8 مدافع وسطی که فصل گذشته برای این تیم به میدان رفتند، مطمئنا فقط روزبه چکی و ابوالفضل جلالی برای فصل آینده حضور خواهند داشت. البته جلالی. او همچنین یک دفاع چپ متخصص است که تنها در یکی دو بازی از او استفاده شد که مجیدی در پست دفاع وسط با کمبود بازیکن مواجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید