مذاکرات در وین در 26 ژانویه از سر گرفته خواهد شد

مذاکرات در وین در 26 ژانویه از سر گرفته خواهد شد

روز جدید انریکه مورا، معاون وزیر خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک گفت که دور جدید مذاکرات در وین درباره شورای امنیت سازمان ملل در 27 دسامبر (6 دسامبر) برگزار خواهد شد. وی در توییتر خود نوشت: «شتاب بخشیدن به موضوعات کلیدی باقی مانده و پیشبرد در همکاری نزدیک با ایالات متحده مهم است. به دور هشتم خوش آمدید

انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک گفت که دور جدید مذاکرات در وین درباره شورای امنیت سازمان ملل در 27 دسامبر برگزار خواهد شد.

در پایان دور قبلی مذاکرات همه طرف ها بر ادامه مذاکرات اصرار داشتند اما تاریخ دقیقی مشخص نشد.

انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک امروز در پیامی توئیتری نوشت: «مذاکرات در وین از روز دوشنبه (26 دسامبر) از سر گرفته می شود. «کمیسیون مشترک برجام برای بررسی و تعیین راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد.

وی افزود: مهم این است که مسائل کلیدی باقی مانده را تسریع کنیم و با همکاری نزدیک با ایالات متحده به جلو برویم. به دور هشتم خوش آمدید.

علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین، ۲۶ آذرماه پس از اعلام توقف مذاکرات گفت: طرف ایرانی درخواستی برای توقف مذاکرات در این مرحله نداشته است. از همان ابتدا بر سر یک استراحت عادی پس از رسیدن به پیش نویس توافق کردیم.

حفاری ها در پاسخ به این سوال که قبلا در پیش نویس وین 6 ذکر شد، ترکیب اختلافات بین دو کشور تا 80 درصد اختلاف و 20 درصد تفاهم است، اکنون می توانید بگویید که چه تفاوت هایی در این متون وجود دارد. ? گفت: درصد را نمی توانم بگویم. اما یک تفاوت وجود دارد. همان تفاوت هایی که در پروژه Vienna 6 وجود دارد و چندین مورد اضافه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید