مراحل ثبت شرکت تا ثبت نام در سال جدید

اگر به دنبال ثبت شرکت در سال جدید هستید، باید گفت که شرکت هایی در این زمینه وجود دارند که در این راه به شما کمک می کنند. ثبت الی یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ثبت علائم تجاری و ثبت تغییرات شرکت می باشد که با تجربه فراوان مدیران این مجموعه ها را یاری می رساند. در ادامه به مراحل ثبت شرکت از طریق این مجموعه بیشتر خواهیم پرداخت.

pastedGraphic.png

چه زمانی یک شرکت باید ثبت شود؟

برای اینکه بتوانید به طور رسمی محصولات و خدمات خود را به سایر سازمان ها عرضه کنید و با آنها قرارداد ببندید، باید شرکت خود را ثبت کرده و کسب و کار خود را رسمی کنید. ثبت علامت تجاری به فعالیت های اقتصادی شما اعتبار می بخشد. شرکت های ثبت نشده ممکن است در صدور فاکتور رسمی و انعقاد قرارداد با مشکل مواجه شوند که باعث بی اعتمادی مشتریانشان شود. موسس شرکت زمانی باید شرکتی را ثبت کند که فعالیت تجاری و اقتصادی خود را تضمین کرده و گروه به سوددهی رسیده باشد.

یک تاجر با راه اندازی یک شرکت می تواند به فرصت های اقتصادی خوبی دست یابد و پیشرفت مالی زیادی داشته باشد. داشتن یک شرکت حقوقی اولین راه برای رسیدن به دنیای تجارت است. این کار تمام موانع قانونی را برای شما برطرف می کند و می توانید به راحتی در یک زمینه خاص کار کنید.

پیش نیازهای ثبت شرکت

شرکت شبات به یکسری پیش نیازها نیاز دارد که روند صحیح را تضمین کند. بهتر است ابتدا حداقل دو شریک تجاری را در نظر بگیرید. سپس به مدرک تحصیلی، کپی کارت ملی و شناسنامه مالک و شرکا نیاز دارید. مرحله بعدی واریز مبلغ تعیین شده توسط دولت به شرکت است. همچنین باید سرمایه اولیه خود را با کارگزار خود مانند Ellie به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند ردیابی کنند که کسب و کار شما در کدام دسته تجاری قرار می گیرد. در قسمت بعدی باید برندی را برای خود انتخاب کنید. برند شما نامی است که در ذهن مخاطبان حک شده است. به همین دلیل است که توصیه می شود برای ثبت نام تجاری خود یک نام آسان در نظر بگیرید.

البته ثبت علامت تجاری جدا از ثبت شرکت است و باید برای نام شرکت خود یک نام سه هجایی در نظر بگیرید. نامی که به عنوان شرکت شما ثبت می شود باید دارای دو بخش مشخص و یک بخش عمومی باشد و قسمت عمومی نباید توسط شرکت یا سازمان دیگری ثبت شود.

برای ثبت شرکت می توانید از لینک زیر جهت ثبت نام اقدام نمایید.

https://elisabt.ir/ شرکت ثبت /

نحوه ثبت شرکت

هنگامی که اقلام فوق را در اختیار دارید، آنها را به یک کارگزار مانند elisabt تحویل می دهید. سپس آنها به کارهای اداری و ثبت نام شما ادامه خواهند داد. در نهایت یک رسید دریافت خواهید کرد.

البته مواردی وجود دارد که باید در مورد نام شرکت خود بدانید. اولین مورد این است که می توانید حداکثر به پنج نام پیشنهادی که به کارگزار خود می دهید نگاه کنید. در پایان روز، تکنسین استارتاپ شرکتی تنها یک نام را انتخاب می کند و نتایج را به کارگزار شما اعلام می کند. سپس دو ماه فرصت دارید تا مراحل ثبت نام را ادامه دهید. در غیر این صورت، بررسی نام قبلی لغو می شود و باید نام را دوباره تأیید کنید.

pastedGraphic_1.png

پس از تایید و ثبت مدارک شما باید هزینه ها را پرداخت کرده و به اداره ثبت شرکت تحویل دهید. این شرکت صحت تمامی الزامات پرونده شما را بررسی کرده و از صحت آنها اطمینان حاصل می کند. سپس تمام مدارک خود را امضا می کنید و یک کپی را نگه می دارید. زمانی که شرکت شما تاسیس شد اساسنامه شرکت شما که دارای مهر برجسته است به شما تحویل داده می شود. پس از آن می توانید به راحتی تجارت و تجارت خود را شروع کنید و ثبت شرکت شما در روزنامه رسمی منتشر خواهد شد.

نکات مهم

برای ثبت اکثر شرکت ها در ابتدا نیازی به مدرک تحصیلی نیست. اما اگر شرکت شما در رده فنی و مهندسی است، باید مدرک مهندسی داشته باشید. شما باید کلیه مجوزهای مربوط به حوزه تجاری خود را دریافت کنید و ثبت شرکت شما باید در روزنامه اعلام شود. همچنین باید تعیین کنید که هر شریک کجا کار می کند.

مزایای ثبت شرکت

اکثر مردم فکر می کنند که هنگام ثبت شرکت باید مالیات بپردازند و مزایا را زیر سوال ببرند. اما این مورد نیست. با یک موسسه حقوقی می توانید به راحتی در مناقصات دولتی شرکت کنید و سود خوبی کسب کنید. شرکت ها می توانند با اجازه دادن به مناقصه پیشرفت زیادی داشته باشند. همچنین با قانونی شدن کسب و کار خود، مورد حمایت قانون قرار می گیرید و می توانید از تمامی مزایای اعلام شده توسط دولت بهره مند شوید و تمامی سهامداران موظف به انجام تعهدات خود هستند.

در زیر به شرح مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت از این پس می پردازیم. البته این موارد کلی است و بسته به نوع شرکت ممکن است مدارک مورد نیاز متفاوت باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید برای راهنمایی مشاورین شرکت با ثبت نام الی تماس بگیرید.

  1. گواه مشکل غیرقانونی کل شورا
  2. کپی مدارک هویتی اعضای شرکت
  3. اسناد اصلی شرکت از قبیل صورتجلسه هیئت مدیره، اساسنامه و اظهارنامه.
  4. فیش واریز 35% سرمایه شرکت در بانک

عواملی که بر هزینه های شما تأثیر می گذارد

قیمت ثبت شرکت بستگی به نوع شرکت شما دارد. هر نوع شرکت هزینه های خاص خود را دارد. هزینه های متداول مانند تهیه و ارسال مدارک، هزینه های چاپ آگهی در روزنامه و هزینه های پرداخت میانجیگری است که از آن خدمات و مشاوره دریافت می کنید.

نکته مهمی که باید بدانید این است که هزینه ثبت کسب و کار در حال افزایش است. بنابراین، اگر به فکر یک تجارت موفق هستید، بهتر است زودتر شروع کنید.

نوع شرکت را انتخاب کنید

هنگام ثبت نام باید مناسب ترین نوع شرکت را با توجه به زمینه فعالیت برای خود ثبت کنید. شش نوع شرکت وجود دارد.

  1. سرمایه خصوصی

این شرکت ها به دلیل مزایای قانونی بالای خود، قوانین ثبت پیچیده تری دارند. به همین دلیل است که بیشتر افراد برای دریافت این مجوز تلاش می کنند. در این نوع شرکت ها، سهامداران بسته به درصد پولی که پرداخت کرده اند، سود و زیان گروه را تقسیم می کنند. دامنه فعالیت این شرکت ها گسترده است و اکثر شرکت های ایرانی به عنوان شرکت سهامی خاص یا با مسئولیت محدود به ثبت رسیده اند.

  1. مسئولیت محدود

این نوع شرکت ها دارای محدودیت هایی هستند که باید از آنها آگاه باشید. شرکت های با مسئولیت محدود مجاز به شرکت در مناقصه نیستند و شرایط پیچیده تر و سخت تری برای دریافت وام دارند. در این نوع شرکت ها، سهامداران باید به اندازه سرمایه مشترک خود مسئولیت داشته باشند. شرایط شرکت با مسئولیت محدود بسیار راحت تر از سایر شرکت ها است و گزینه خوبی برای مشاغل کوچک است. قوانین انتخاب نام این نوع شرکت ها به گونه ای است که نباید از نام سهامداران به گونه ای استفاده شود که اصطلاح شرکت با مسئولیت محدود دیده شود. برخلاف شرکت های با مسئولیت محدود، ثبت شرکت با مسئولیت محدود دو نفره امکان پذیر بوده و نسبت به شرکت با مسئولیت محدود به سرمایه بسیار کمتری نیاز دارد.

  1. خدمات

ثبت شرکت خدماتی نیاز به سرمایه کمی دارد و بسیار آسان است. علاوه بر این، نیازی به تحصیلات عالی ندارد. البته این نوع شرکت در قالب شرکت های سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود نیز قابل ثبت است.

  1. تعاونی

شرایط ثبت شرکت تعاونی این است که اعضای آن کمترین میزان سهام تعیین شده را داشته باشند. این شرکت ها در زمینه تولید یا توزیع مواد غذایی فعالیت می کنند. حداقل تعداد شرکا در تعاونی هفت نفر می باشد. کلیه سهامداران تعاونی باید تابعیت ایران بوده و مشکل قانونی نداشته باشند. همچنین نمی توانند در شرکت هایی که زمینه کاری مشابه دارند عضویت داشته باشند.

  1. دانش

شرکت های دانش بنیان مستقیماً توسط دولت حمایت می شوند و دولت از حقوق مادی و معنوی آنها حمایت می کند. به عنوان مثال، اگر شخص یا شرکتی از محصول یا ایده خود کپی کند، دولت با آنها برخورد خواهد کرد. برای ثبت شرکت دانش بنیان حداقل یکی از سهامداران عمده باید دارای مدرک دکترا باشد و آن شرکت باید از فناوری های نوین برای تولید محصول یا خدمات جدید استفاده کند. دولت همچنین حمایت گسترده ای از این شرکت ها ارائه می کند.

  1. کسب و کار

یک شرکت به سرمایه اولیه اصلی نیاز دارد و باید حداقل پنج عضو داشته باشد. این شرکت ممکن است فعالیت های تجاری مختلفی داشته باشد و به طور کلی هر شرکتی که در زمینه فروش و فعالیت تجاری فعالیت می کند به عنوان شرکت بازرگانی شناخته می شود. شرکت ممکن است به عنوان شرکت سهامی خاص یا شرکت با مسئولیت محدود نیز به ثبت برسد.

pastedGraphic_2.png

نکاتی که باید هنگام ثبت شرکت در نظر بگیرید

  • علاوه بر موارد فوق، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر داشت. به عنوان مثال هنگام ثبت شرکت باید آدرس شرکت شما به طور کامل و دقیق نوشته شود و کاربر دفتر باید تجاری باشد.
  • بسیاری از افراد می توانند با خانواده خود ثبت نام کنند و آنها را به عنوان سهامدار و شریک معرفی کنند. در غیر این صورت میزان سرمایه ای که باید بپردازند باید با شرکای تجاری توافق شود. در صورت نیاز به مشاوره در این زمینه می توانید برای ثبت نام با کارشناسان تماس بگیرید.
  • در هر استان یک اداره ثبت برای شرکت های مستقر در تهران وجود دارد. این دفاتر دولتی وظیفه ثبت و همکاری با کلیه موسسات و شرکت ها را بر عهده دارند و شرکت های خارجی که قصد تاسیس شعبه در ایران را دارند باید از آن اداره مجوز بگیرند. در صورت تخلف توسط هر شرکتی، این سازمان دولتی ممکن است آن را مهر و موم کند.
  • در صورت تغییر محل یا اعضای مهم شرکت، موارد باید به اداره ثبت گزارش شود.
  • نام شرکت ممکن است با نام برند یکسان نباشد، اما این دو ممکن است مشابه باشند.
  • همانطور که اشاره کردیم، برند چیزی است که در ذهن مخاطب باقی می ماند. بسیاری از شرکت ها پول زیادی را صرف برندسازی می کنند. اما در صورت عدم ثبت نام، ممکن است رقیب از برند آنها سوء استفاده کند. ثبت علامت تجاری به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا در صورت تخلف از رقبا شکایت کنند.

برای ثبت علامت تجاری می توانید از لینک زیر ثبت نام کنید:

/ علامت ثبت / https://elisabt.ir

ثبت شرکت به صورت آنلاین و آنلاین

افراد می توانند با مراجعه به وب سایت اداره ثبت شرکت خود را مستقیماً ثبت کنند. اما این مراحل زمان می برد و بین 10 تا 30 روز طول می کشد. همچنین داوطلب باید از تمامی قوانین آگاهی داشته باشد تا دچار مشکل نشود. با سپردن ثبت شرکت به ثبت می توانید در این زمان صرفه جویی کنید و از درست انجام شدن کارها مطمئن شوید.

شما می توانید با مراجعه به سایت این شرکت به آدرس https://elisabt.ir/ اطلاعات کاملی در زمینه کسب رتبه و رتبه بندی شرکت کسب کنید. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی می توانید با شماره تلفن: 02126710646 تماس حاصل فرمایید تا مشاوران این شرکت راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید