مراحل ثبت نام در طرح سیستم یکپارچه خودرو دوم چگونه است؟ + اینفوگرافیک

مراحل ثبت نام در طرح سیستم یکپارچه خودرو دوم چگونه است؟  + اینفوگرافیک

دومین پروژه سیستم یکپارچه خودرو از 30 اردیبهشت آغاز شده و تا 29 اردیبهشت ادامه دارد. اما متقاضیان این طرح چه مراحل و مراحلی را برای ثبت نام طی می کنند؟

به گزارش تجارت نیوز، مرحله دوم طرح عرضه خودرو در سامانه یکپارچه مبتنی بر صف محصولات خودروسازان داخلی از 30 اردیبهشت ماه آغاز شد و متقاضیان تا پایان روز جمعه 9 اردیبهشت 1402 فرصت دارند نسبت به ایجاد حساب نمایندگی اقدام کنند. در بانک های ابلاغ شده در سامانه

موجودی مورد نیاز برای نوبت دهی کلیه خودروهای داخلی از طرح فروش سامانه یکپارچه خودرو 100 میلیون تومان است و این مبلغ اعتبار تنها تا زمان اعلام نتایج صف در حساب نماینده شخصی مشتریان مورد نیاز است.

سازوکار طرح سامانه یکپارچه تحویل خودروهای داخلی بر اساس فرآیند نوبت دهی به شرح زیر است:

مرحله اول: پیش ثبت نام متقاضیان در لیست انتظار

مرحله دوم: برنامه ریزی و اعلام زمانبندی برای هر محصول خاص بر اساس برنامه تولید

مرحله سوم: امنیت ثبت نام متقاضیان بر اساس دعوت از شرکت سازنده خودرو

موجودی مورد نیاز برای ثبت نام در لیست انتظار کلیه خودروهای بومی 100 میلیون تومان است و این مبلغ اعتبار فقط تا زمان مسدود شدن اعلام نتایج زمان انتظار در حساب شخصی مشتریان مورد نیاز است. وجود اعتبار مشخص شده در حساب نیابتی برای کلیه متقاضیان طرح عادی، طرح تعویض خودروهای فرسوده غیرتاکسی و طرح حمایت از خانواده و جوانان جمعیت الزامی است.

لازم است مبلغ اعتبار مشخص شده از زمان ثبت نام اولیه تا زمان اعلام اولویت های تخصیص در حساب نماینده متقاضی مسدود شده و قابل برداشت نمی باشد. ابطال حساب پروکسی یا برداشت وجه توسط متقاضی در این مدت به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از لیست انتظار حذف خواهد شد.

امکان ثبت نام متقاضیانی که هم اکنون در لیست انتظار طرح اول سامانه یکپارچه هستند و خودروهای وارداتی وجود ندارد. مگر اینکه تا 20 اردیبهشت انصراف خود را در سامانه های مربوطه ثبت کرده باشند.

ثبت نام مرحله اول در لیست انتظار به متقاضی حق دریافت خودرو را نمی دهد و تعهد خودروساز صرفا بر اساس امنیت ثبت نام خودروساز در مرحله سوم اجرا شکل می گیرد. از طرح
تخصیص خودروها در این مرحله بر اساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه می باشد.
علاوه بر داشتن حساب نیابتی با اعتبار مورد نیاز، کلیه شرایط طرف متقاضی توسط متقاضیان احراز می شود و چنانچه در هر مرحله تا نهایی شدن ثبت نام توسط خودروساز مشخص شود متقاضی فاقد شرایط می باشد. برای ثبت نام، ثبت نام وی لغو خواهد شد.

این مراحل در اینفوگرافیک زیر به اختصار توضیح داده شده است.

سیستم یکپارچه مراحل خرید خودروسیستم یکپارچه مراحل خرید خودرو

1. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو باید 18 سال باشد.

2. داشتن گواهینامه رانندگی معتبر (با تاریخ انقضا) برای خریداران خودرو الزامی است.

3. متقاضیانی که در 48 ماه گذشته در شرکت های ایران خودرو و سایپا و در 24 ماه گذشته در سایر شرکت های تولیدی نسبت به ثبت نام یا صدور صورتحساب (کلیه روش های فروش سامانه خودروساز، بورس کالا و …) اقدام کرده اند، می توانند ثبت نام کنند. و یک ماشین بخرید

4. متقاضیانی که دارای شماره ثبت فعال هستند نمی توانند اقدام به ثبت نام و خرید خودرو نمایند.

5. انتقال امتیاز و حقوق خرید خودرو به اشخاص حقیقی (حتی از طریق وکالت) و همچنین فروش حواله وجه خودرو از طریق وکالت ممنوع است.

6. در غیر این صورت امکان آرامش خاطر بر روی خودروی خریداری شده وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید