مراحل ثبت نام متقاضیان مسکن در سیستم قیمت گذاری را توضیح دهید

مراحل ثبت نام متقاضیان مسکن در سیستم قیمت گذاری را توضیح دهید

روز جدید : ثبت نام در قانون جهش مسکن از 19 اکتبر سال جاری آغاز شد و تا جمعه 19 نوامبر 1400 ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، در نهضت ملی مسکن (قانون جهش مسکن) متقاضیان مسکن چهار شرط متاهل نبودن یا سرپرست خانوار، عدم مالکیت بخش خصوصی، عدم استفاده از تسهیلات دولتی از ابتدای انقلاب زمین و … را رعایت می کنند. بخش مسکن و 5 سال اقامت در شهر. در صورت درخواست می توان آنها را در سامانه ثبت کرد.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر ، نظارت همزمان با ثبت نام و در مراحل مختلف انجام می شود. پس از نظارت اولیه و احراز صلاحیت ، مواردی که برای سایر مراحل نظارت تصویب شده است ، برای بررسی سابقه 5 سال سکونت و در نهایت با تأیید نهایی ، برای اخذ تسهیلات و افتتاحیه به اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه می شود. حساب مسدود شده نام آنها در بانک تسهیلات. اهداکنندگان معرفی خواهند شد.

آدرس ثبت پروژه جهش تولید مسکن

متقاضیان ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن باید با سامانه saman.mrud.ir تماس گرفته و برای ثبت نام اقدام کنند. امکان ثبت نام از هر مکان و دستگاه متصل به اینترنت وجود دارد. ثبت نام از چهارشنبه 19 اکتبر آغاز می شود و تا 19 نوامبر ادامه خواهد داشت.

شرایط صلاحیت برای نامزدها

صلاحیت متقاضیان بر اساس ماده (1) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن انجام می شود. طبق مقررات اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، افراد باید دارای شرایط زیر باشند:

  • متقاضیان و افراد تحت تکفل از اول فروردین 1384 فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از هیچ یک از تسهیلات موسسات غیردولتی عمومی مرتبط با مسکن اعم از زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه ای برای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده اند. بودن. به عبارت دیگر ، سرسبزی فرم “ج” در درخواست سیستم مربوطه (مشمول ماده 1 آیین نامه قانون سازمان تامین و تأمین مسکن).
  • متقاضی متاهل یا سرپرست خانوار باشد.

زنان مشاغل آزاد در صورتی که حداقل 35 سال سن داشته باشند حق ثبت نام دارند. متقاضیان زنان متاهل می توانند با ارائه اظهارنامه محضری از طرف همسر، با قبول شرط تعیین همسر و به شرط تکمیل اطلاعات فرم ج به نام متقاضی و همسر، از مزایا و امکانات این برنامه استفاده کنند. با رعایت سایر شرایط قانونی تعیین شده در روش.

– دارای حداقل 5 سال اقامت در پنج سال اخیر در شهر مورد نظر

– عدم دریافت وجوه ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی از ابتدای سال 1384 تاکنون.

متقاضیانی که واجد شرایط تایید شده در سامانه باشند، برای استفاده از واحدهای مسکونی مشمول این طرح نیز باید شرایط زیر را داشته باشند: دریافت تسهیلات بانکی (مانند چک برگشتی، تسهیلات معوق و …) نیز منع قانونی ندارد. به عنوان و امکان تامین مالی ساخت مسکن اضافی در تسهیلات بانکی بر اساس قیمت در طول مراحل ساخت.

مدارک لازم جهت ثبت نام داوطلبان در سامانه قیمت

1. تصویر را در نقشه ملی نامزد آپلود کنید

2. بارگذاری تصویر در شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل

3. در صورت لزوم تصویر گواهی سرپرستی را بارگذاری کنید

4. تصویر گواهی اقامت در شهر محل درخواست پنج سال اخیر را به شرح زیر بارگذاری کنید:

5. گواهی تحصیل فرزندان

6. مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان وی

7. مجوز اخذ کارکنان اتحادیه های کارگری برای نامزد یا همسر

8. سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر

9. گواهی اشتغال از خدمات دولتی برای متقاضی یا همسر

10. گواهی پرداخت حقوق بازنشستگان و بازنشستگان)

11. تصویر سند مالکیت را برای متقاضیان به همراه زمین آپلود کنید

پس از ثبت نام نهایی، متقاضی می تواند از طریق قسمت «بررسی و درخواست بعدی» در سامانه طرح های کمک مسکن وزارت راه و شهرسازی به نشانی tem.mrud.ir، وضعیت تمامی مراحل کار خود را رصد کند.

تأیید عدم دریافت زمین ، مسکن و تسهیلات یارانه ای توسط متقاضی از طریق سیستم فرم C وزارت راه و شهرسازی انجام می شود. همچنین سابقه مالکیت از طریق سامانه ثبت اسناد و سامانه شبکه بانکی بررسی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید