مراسم سپاه قدس گیلان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه قدس گیلان با حضور سردار علی فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سلیمانی معاون بازرسی سپاه پاسداران، جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح، مسئولان، پاسداران و بسیجیان استان گیلان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه قدس گیلان برگزار و با قدردانی از زحمات سردار محمد عبدالله پور فرمانده پیشین سپاه قدس گیلان، سردار حمید دامغانی به عنوان فرمانده‌ی جدید معرفی شد.

 

سردار حمید دامغانی پیش از این فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده‌ی جدید سپاه قدس گیلان در رشت گفت: خدمت بی‌منت به مردم و تلاش برای عمران و آبادانی کشور، از رسالت‌های سپاه است و پاسداران باید خود را برای پذیرش ماموریت‌های جدید آماده کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان

سردار علی فدوی  با اشاره به الزامات روزافزون جامعه و نیاز آحاد ملت بویژه در مناطق محروم، روستایی و کم برخوردار به خدمات و امکانات نوین، افزود: سپاه پاسداران افتخار خود می‌داند که در بستر تاسی از منویات فرمانده معظم کل قوا، به نقش آفرینی و انجام وظیفه در حوزه‌های عمرانی و خدماتی بپردازد و در همین زمینه برنامه‌های خوبی را در بستر تعامل با دولت در دستور کار قرار داده است.

وی نقش‌آفرینی سپاه در عرصه‌ی آبرسانی به روستا‌ها را که در سال‌های اخیر تجلی یافته، یکی از برنامه‌های این نهاد برگرفته از انقلاب، جهت محرومیت زدایی و رفع نیازمندی‌های جامعه‌ی روستایی کشور عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۷۱۱ روستای فاقد آب شرب سالم در گیلان نیز در برنامه‌ی آبرسانی قرار گرفته که اکنون میانگین پیشرفت کار این ۷۱۱ روستا، از میانگین کشوری جلوتر است و در یکسال آینده به اتمام می‌رسد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در همین راستا به قرار داد اخیر سپاه با دولت مبنی بر احیای تمامی قنات‌های کشور اشاره و تصریح کرد: در قرارداد جدیدی که اخیرا بین معاون اول رییس جمهور و جانشین فرمانده کل سپاه به امضاء رسیده، مقرر شد توان و امکانات سپاه پاسداران به یاری وزارت جهاد کشاورزی برخیزد و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تمامی قنات‌های کشور را در راستای مقابله‌ی جدی با معضل کم آبی در روستا‌های سراسر کشور بازسازی و احیا کند.

وی اضافه کرد: طبق این قرارداد، علاوه بر احیای حدود ۴۱ هزار قنات کشور، ۴ طرح دیگر در حوزه‌های آبخیزداری، استخر‌های ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی در دستور کار نیرو‌های جهادی سپاه قرار گرفته و در فاز بعدی راه‌سازی روستایی نیز در بستر بهره‌گیری از نیرو‌های جهادی عملیاتی می‌شود.

سردار علی فدوی همچنین به تحولات اخیر خاورمیانه در بستر پیروزی‌های چشمگیر فلسطینیان، مقابل رژیم کودک کش و غاصب اسراییل اشاره کرد و گفت: ریشه‌ی این مقاومت از سال ۱۳۴۲ و با درایت امام راحل (ره) در فلسطین شکل گرفته و تحولات اخیر فلسطین بویژه در نوار غزه، نه تنها دنیای صهیونیسم بلکه ایادی استکبار را در سراسر دنیا متحیر و دچار شوک کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به وعده‌ی الهی مبنی بر یاری رساندن به مجاهدان راه حقیقت، افزود: پیروزی اخیر مردم غزه، تجلی نصرت الهی‌ست که توانسته در معادله‌ای نابرابر، کار‌های نشدنی را به واقعیت تبدیل و زمینه‌ی استیصال و درماندگی صهیونیست‌ها را مهیا سازد.

وی در پایان با اشاره به پیشینه‌ی غنی فرهنگی و تاریخی گیلان، خدمت صادقانه به این مردم و تلاش مجدانه برای محرومیت‌زدایی در این استان را از رسالت‌های سپاه قدس عنوان کرد و با قدردانی از تلاش‌های حدود ۹ ساله‌ی سردار محمد عبدالله پور، فرمانده‌ی پیشین سپاه قدس گیلان، از سردار حمید دامغانی فرمانده‌ی جدید استان خواست خدمت بی منت و صادقانه به آحاد مردم ولایتمدار گیلان را در بستر وحدت، تعامل و همدلی در دستور کار داشته باشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان

سردار حمید دامغانی فرمانده‌ی جدید سپاه قدس گیلان نیز در سخنانی با اشاره به افتخارآفرین بودن مردم ولایت‌مدار گیلان در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بویژه ۸ سال دفاع مقدس، اضافه کرد: بزرگترین ظرفیت گیلان، وجود نیروی انسانی نخبه و کارآمد است که بهره‌گیری از این ظرفیت، می‌تواند زمینه‌ی تبلور دیگر توانمندی‌های طبیعی و خدادادی را فراهم نماید.

فرمانده سپاه قدس گیلان

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده‌ی پیشین سپاه قدس گیلان نیز در گزارشی، از عمده‌ترین تلاش‌ها و برنامه‌های خود در طول حدود ۹ سال فرماندهی در سپاه قدس گیلان ارایه کرد و گفت: تجربه نشان داد، که انجام ماموریت‌های سپاه تنها با کمک نیرو‌های بسیجی و مخلص میسر است و عنایت به نیرو‌های پیشکسوت و جلب رضایت خانواده‌های معزز شهدا از رموز موفقیت در عرصه‌ی خدمتگزاری‌ست.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید