مراسم معارفه استاندار جدید قزوین + تصاویر برگزار شد

آیت الله عبدالکریم عابدینی در این مراسم گفت: اگر تلاش ما بر این است که زمینه ظهور را فراهم کنیم باید خدا را شکر کنیم و اگر اینطور نیست وقت خود را تلف کرده ایم. کسانی هستند که باید ولادت این امام را به آنها تبریک گفت.

وی با اشاره به آیاتی از سوره طه خاطرنشان کرد: زمانی که خداوند متعال به حضرت موسی (ع) مسئولیت می دهد و از او می خواهد که کار خود را با جنگ با فرعون و پاکسازی زمین از شرک و شرارت آغاز کند، حضرت موسی (ع) می فرماید. : رَبِّ اشْرَحْ لِی سَدْری … وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانن بیانی از رسانه های فعال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: حضرت موسی (ع) در ادامه آیات سوره طه می فرماید: من برادرم را به خاطر شایستگی او اجیر کردم، نه اینکه برادرم بود.

امام جمعه قزوین افزود: آیا می توان پرسید که چرا حضرت موسی(ع) این درخواست ها را از خداوند خواست؟ پاسخ در آیه 33 سوره طه است که چون دنیا به نام و یاد خدای متعال مزین شده است، ذکر خدا فقط ذکر نیست; بلکه این چیزی است که خدا می خواهد همه جا ببیند.


f8c91ae2 c11b 4e90 9a11 aefc39123d3f خبر خاکستری

آیت الله عابدینی یادآور شد: هر درخواست حکیمانه ای که از خداوند متعال می کنیم مورد ردّ خداوند قرار نمی گیرد، زیرا فرموده است: سخن مورد قبول شماست. «به همین دلیل است.

وی با اشاره به اعدام 81 نفر در عربستان خاطرنشان کرد: این فاجعه ای است که به دست یهودیان سعودی و اعدام 81 نفر از مردم بی گناه و مظلوم که در آیه 75 سوره نساء وارد شده اند، اتفاق افتاده است. اینها مسلمانانی هستند که پیامبر گرامی اسلام (ص) به حمایت از آنها سفارش و تاکید کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ما که اکنون در عصر نبوت خاتم الانبیاء (ص) و همچنین در عصر ظهور هستیم و حوادث و نشانه هایی را می بینیم که باید بسیار آماده کنیم. بیشتر برای ظهور پیامبر.

امام جمعه قزوین با اشاره به معنای ذکر در آیه 34 سوره طه گفت: اگر بخواهیم دنبال کار ذکر باشیم یعنی باید کار قرآن و قرآن کریم را دنبال کنیم. ان معدن و مرکز نماز و تسبیح و عبادت است و هر رسالت قرآن مصداق ذکر است.

آیت الله عابدینی با اشاره به آیه 41 سوره حج در مورد مصداق ذکر گفت: اکنون ذکر در عصر قرآن است و اگر بخواهد ذکر باشد یعنی باید از همه ابزارها برای اقامه دین استفاده کرد. و نماز رکن ساختن دین و عدالت است، وحدت، قوام اقتصادی، رسیدگی به محرومان و… از اقامه دین است.

وی افزود: «ومن یعظم شععر الله فإنها من تقوی القلوب» آیه 32 سوره حج یکی دیگر از مصادیق ذکر است و امروز لازم است اسماء و نشانه های خیر دیده می شود و همه ما خطاب به این آیه شریفه هستیم.


98116516 19c3 478c 94de 59f4b6d14019 خبر خاکستری

آیت الله عابدینی گفت: اگر در موسسات مختلف به مردم خدمت رسانی شود و کارمندان کارهایی را دنبال کنند که مشکلات مردم را برطرف کند و اولویت ها را برآورده کند و مردم تغییر را ببینند، مردم خوشحال خواهند شد. و «شعر» فقط نصب تابلو و پرچم نیست، به این معناست که مردم احساس راحتی کنند.

درباره تقوا گفت: تقوا در اینجا به معنای گره زدن از کار مردان و فراموش نکردن عهد و پیمان خود با خدا و پایبندی به اصول و ارزش های اخلاقی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خداوند متعال در آیه 12 سوره مریم می فرماید: «چه کسی کلام خدا را می پذیرد؟» مخاطب این کلام خدا چه کسانی هستند؟ کریم را پذیرفتیم و بر اصول قرآن محکم ایستادم و از ربا می ترسیم، آن وقت این معنا محقق می شود. همه ما در برقراری عدالت مسئولیت داریم.

امام جمعه قزوین با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران تاکید کرد: هر جا هستیم باید کاری کنیم که دلها نزدیکتر شود و انسانها دیده شوند و سلیقه و رفتار حزبی و جناحی جای عاقلانه را بگیرد. تصمیمات عاقلانه بر اساس شایستگی.» و مهارت و اگر نکنیم شرمنده شهدا خواهیم شد.

آیت الله عابدینی در پایان با اشاره به آیه 5 سوره قصص گفت: خداوند متعال می فرماید که همه برای حکومت مستضعفان روی زمین قیام کنند و در راه آرمان های امام زمان (عج) همه باید قیام کنیم. برخیز و اراده خدا به اراده انسانها ملزم می شود تا اینکه شایستگی را در ما ببیند.

در پایان نماینده ولی فقیه در استان قزوین انتصاب آقای مهندس عباس کاظمی را به عنوان استاندار جدید قزوین به آقای محمد شفیعی استاندار سابق تبریک و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.


00413676 5b29 44da a148 0936a2e1a63b خبر خاکستری

سردار ابوالحسن کبیری در مراسم معارفه استاندار جدید قزوین که ظهر امروز در اتاق جلسات شهید امامی استان قزوین برگزار شد، گفت: تذکر وظایف و اقدامات استاندار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آنها باید این کار را در جایگاه خود و آنچه ما از آنها می خواهیم انجام دهند.

وی افزود: از استاندار جدید انتظار داریم برای رشد و نهادینه شدن فرهنگ ایرانی اسلامی و پاسداری از ارزش های دینی و انقلابی برنامه ریزی کند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین ادامه داد: ایجاد امنیت و سیاست گذاری در این حوزه و پیش بینی و تشکیل شوراهای مردمی برای همکاری کارشناسان باید از برنامه های استانداری باشد.

این مسئول گفت: برنامه ریزی و رهنمودهای کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و نهادها و شوراهای محلی،

شناسایی ظرفیت های شهرستان برای توسعه و پیشرفت ملی و محرومیت زدایی و تدوین سند توسعه شهرستان از دیگر اولویت های فرمانداری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تغییر در حکمرانی یک اصل است و فلسفه انتصابات دیدگاه ها و نگرش های جدیدی را به امور قوه مجریه می آورد.



در پایان این مراسم از زحمات محمد شفیعی استاندار سابق قزوین تقدیر و عباس کاظمی به عنوان استاندار جدید قزوین معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید