مراقب کلاهبرداران و مدیران امتحان باشید

مراقب کلاهبرداران و مدیران امتحان باشید

مهسا بهادری: بریم سراغ کنکور 1400 ماجرا چی بود؟ در سال 1400 برخی گزارش ها حاکی از آن بود که امنیت کنکور نسبت به دومی کمتر بوده است. پارسال نه نیازی به جستجوی سوالات و حتی کلید سوال کنکور بود و نه نیازی به هزینه صدها میلیونی برای گرفتن سوال! برخی از کانال های تلگرامی در ساعات اولیه آزمون سوالات و کلید سوالات آزمون سراسری را به صورت کاملا رایگان پخش می کنند. این اتفاق با هندزفری نامرئی در آزمون سراسری 1400 نیز رخ داد و در همان سال افراد زیادی موفق به تقلب در کنکور شدند و سازمان سنجش کشور واکنش چندانی به این موضوع نشان نداد.

سال گذشته یک کانال تلگرامی به نام کلید مدیا که توسط شخص یا افراد ناشناس اداره می شود، مدعی شد که در کنکور 1400 یعنی درست در زمان کنکور تعداد زیادی از داوطلبان کنکور تجربی اطلاعات دریافت کرده اند. از این کانال در مورد تقلب در کنکور 1400 اقداماتی انجام دادند. از آنجایی که این کانال ادعا می کرد سوالات عمومی و خصوصی این آزمون را به همراه کلید سوال در اختیار دارد، دروغ نگفت و کلید امتحان را به تدریج منتشر کرد تا تعداد زیادی از شرکت کنندگان بتوانند به راحتی غول بی شاخ آزمون را شکست دهند. ; البته با تقلب بیایید کمی منطقی تر به این ماجرا نگاه کنیم، بحث تشک در کنکور مربوط به دیروز و امروز نیست، ما سال ها است که آن را می شنویم و نمی دانیم چگونه این اتفاق افتاده است و موضوع تشک ربطی به گذشته ندارد. سال

معمولا مسئولان مدعی هستند که از موارد تقلب در کنکور بی اطلاع هستند و بار سنگین این مشکل را به راحتی تحمل نمی کنند. اما به این ماجرا توجه کنید که سال گذشته این موضوع به قدری مهم بود که مسئولان مجبور به پذیرش آن شدند و حتی پلیس فتا نیز پس از انتشار این خبر اعلام کرد که با همکاری وزارت ارتباطات در تلاش است موضوع را از نزدیک پیگیری و متخلفان را دستگیر کند. و وزارت اطلاعات

کنکور 1401 و کلاهبرداری آن

نگاهی می اندازیم به امتحانی که در تیرماه 1401 برگزار شد که به روایت تسنیم حواشی بود. در همان روز اول کنکور 1401، یعنی. رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر، سوالاتی در کانال های تلگرامی قرار گرفت و حتی رئیس سازمان سنجش نیز با اعتراف ضمنی اذعان داشت که کنترل در روز ضعیف تر بوده است. در نقد و بررسی گفت: «ساعت 12:30 عکسی از یک صفحه از کتابچه ارسال شد.

اما در روزهای بعد به خصوص در روز آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی، ارسال سوالات در گروه های تلگرامی فراگیرتر شد.

ارسال سوالات گروهی ریاضی ساعت 9 صبح و سوالات گروه آزمایشی در حدود ساعت 10 از جنبه های جدی کنکور 1401 بود و از سوی دیگر سازمان سنجش در اقدامی عجیب دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی شماره دو را بارگذاری کرد. قبل از پایان آزمون در گروه آزمایشی در سایتی که هستید.

عبدالرسول پور عباس; رئیس سازمان سنجش انتشار سوالات گروه آزمایشی ریاضی و علوم تجربی در فضای مجازی را پذیرفت و گفت: در روز آزمون گروه علوم ریاضی 70 مورد تخلف با استفاده از آشکارسازها در زمان برگزاری آزمون را مشاهده کردیم. و بیش از 450 داوطلب در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی تخلف کردند که استفاده کنندگان وسایل الکترونیکی شناسایی و برای آنان مراحل مقدماتی آغاز شد.

رشته های کنکور 1401 و انتشار گسترده سوالات دو شبهه ایجاد می کند; اول اینکه سوالات امتحانی قبل از امتحان در اختیار افرادی بود که حتی اقدام به فروش آن کردند. دومین؛ برخی از افراد با بردن گوشی خود به جلسه آزمون توانستند از سوالات عکس گرفته و در فضای مجازی قرار دهند.

همه این اتفاقات در شرایطی رخ داد که مدت ها قبل از کنکور 1401، سازمان سنجش از قطع شدن اینترنت در حوزه های آزمون و کمک شرکت های دانش بنیان برای تهیه دستگاهی برای تشخیص هرگونه دستگاه الکترونیکی در آزمون خبر داد. مناطق.

بنابراین باید مشخص شود با وجود این هماهنگی ها آیا داوطلبان همچنان گوشی خود را به جلسه برده اند یا حراست حوزه های امتحانی به آنها اجازه استفاده از تلفن همراه را داده اند؟ پلیس فتا و مراجع نظارتی چه وظایفی برای جلوگیری از چنین رویه‌ای که باعث بی‌اعتباری کنکور و برهم زدن آرامش داوطلبان می‌شود، بر عهده گرفته‌اند؟ یکی از اقدامات آنها قطع اینترنت در سراسر کشور بود که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

فراموش نکنیم که کانال های تلگرامی مدعی بودند قبل از جلسه آزمون 1401 سوال را با هزینه 550 میلیون تومان ارسال کرده اند. این داستان معنای خاصی دارد، یعنی اگر شما یک فرد ثروتمند باشید، به راحتی می توانید دست به چنین کلاهبرداری بزرگی بزنید و قانون را زیر پا بگذارید و به راحتی می توانید تمام قوانین اخلاقی را زیر پا بگذارید و در یکی از بهترین دانشگاه های کشور بنشینید.

مسابقه D 1401

ما به 1401 D می رسیم. نمی توان گفت امسال چه اتفاقی می افتد. آیا کلاهبرداری دوباره تکرار می شود یا خیر؟ اما مشخص است که اینترنت به مدت دو روز به طور کامل قطع خواهد شد. طبیعتاً این بدان معناست که مسئولان به جای حل مشکل می خواهند آن را پاک کنند.

حدود چهار روز پیش، مروتی، معاون آزمون سازمان سنجش در یک برنامه تلویزیونی به این موضوع اشاره کرد که سال گذشته اینترنت در مقطعی قطع شد، اما داوطلبان موفق شدند از آنتن های دیگر به اینترنت وصل شوند و در طول مدت تقلب کردند. امتحان.

به همین دلیل قطع اتصال از اینترنت بی تاثیر است، زیرا در صورت قطع آنتن در یک منطقه، در همان منطقه، می توان از آنتنی که کمی دورتر است، خط گرفت. بنابراین ما در حال برنامه ریزی برای قطع اینترنت در کل کشور در طول امتحان هستیم!

مروتی در ادامه سخنان خود ماجرای قطعی چند ساعته اینترنت را ارزشمند دانست. اما گویا فراموش کرده که در برخی موارد سوالات چندین ساعت مانده به کنکور لو رفته بود که پس از اعتراض بسیاری از بینندگان صبح دیروز به این اقدام، رئیس سازمان سنجش کشور اعلام کرد که نمی خواهد اینترنت را به طور کامل قطع کند. و فقط خواستم بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی وزارت ارتباطات باید امنیت آزمون را برقرار کند. به گفته وی، وزارت ارتباطات قدرت کامل برای قطع اینترنت را دارد و هدف آن جلوگیری از ارسال یا دریافت عکس است.

شایان ذکر است که مسئولین باید بدانند که این راه درستی نیست و نکته بعدی این است که در حالی که مافیای کنکور پشت این گونه برنامه ها هستند و سهم جایگاه در بهترین دانشگاه ها به افراد ثروتمند می رسد، تنها مشکل این نیست. کلاهبرداری با قطع اینترنت حل نمی شود، بلکه طبیعتا راه هایی که در آن بیشتر کشف می شود. فکر کنید چند سال دیگر که اینترنت ماهواره ای در کشور فعال شود، آن وقت چه خواهیم کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید